در همان روزی که مجله تایم آمریکا «جو بایدن» و معاونش را به عنوان «شخصیت سال» انتخاب کرد، اشپیگل در گزارشی دونالد ترامپ را «بازنده سال» توصیف کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از پایگاه اینترنتی کامن دریمز، مجله آمریکایی تایم «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا و معاون او، «کامالا هریس» را در کنار یکدیگر به عنوان «شخصیت سال» انتخاب کرد.

هفته‌ نامه تایم در آخرین روزهای هر سال یک یا چند نفر یا گروه یا سازمان را به عنوان تاثیرگذارترین شخصیت سالی که پایان می ‌یابد، انتخاب می ‌کند.

در آخرین روزهای سال 2020، جو بایدن و معاونش به طور مشترک به عنوان شخصیت سال مجله تایم انتخاب شده ‌اند.

 

55901658_303

 

به نوشته تایم، بایدن و هریس با پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان دادند که اثر و قدرت همدردی بسیار بزرگ ‌تر از خشم و هیاهوی تفرقه است.

جو بایدن و کامالا هریس از میان فهرستی از فینالیست‌ ها برای این عنوان انتخاب شده‌ا ند که نام «دونالد ترامپ» نیز در آن بود؛ رئیس جمهور فعلی آمریکا که با بیش از 7 میلیون رای کمتر در انتخابات از جو بایدن عقب ماند.

هفته ‌نامه تایم، سنت انتخاب شخصیت سال را در سال 1927 آغاز کرد.

سال گذشته، «گرتا تونبرگ» فعال نوجوان حفاظت از محیط زیست،‌ به عنوان شخصیت سال انتخاب شده بود.

انتخاب بایدن و هریس به عنوان شخصیت سال تایم در حالی صورت می گیرد که نشریه آلمانی اشپیگل به عنوان یکی از پرخواننده ترین مجلات اروپایی، در گزارشی رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید را «بازنده سال» توصیف کرد.

 

loser_trump_0

 

در گزارش مجله اشپیگل به قلم مشترک «رولاند نلس و رالف نوکرش»، با اشاره به ترامپ به عنوان شخصیت بازنده سال، ‌آمده است که وی فردی است که هیچ علاقه ای به پیگیری اقدامات مشترک نداشته و تنها یک مسئله برایش مهم بوده و آن «خودش» است.

نویسندگان این گزارش نوشتند: «کشور آمریکا از زمان جنگ داخلی بیشتر از هر زمان دیگری دچار شکاف شده است. این یک محصول جانبی از سیاست ترامپ نیست، بلکه هدف آن است ... درگیری دائمی بخشی از استراتژی او است.»

آنها نتیجه گیری کردند: «تحت ریاست جمهوری ترامپ هیچ چیز طبیعی نیست. او از پذیرش شکست امتناع می کند. در عوض، او از تقلب گسترده انتخاباتی صحبت می کند، اگرچه هیچ مدرکی برای آن وجود ندارد. همه چیز تعجب آور نیست. دوره ریاست جمهوری ترامپ همان زمان که آغاز شد به پایان می رسد. بدون هیچ نجابت و وقاری.»

اشپیگل سپس به ماجرای اخراج پدربزرگ ترامپ از آلمان می پردازد و می نویسد: این خانواده سابقه خوبی ندارند. فردریک ترامپ، پدربزرگ دونالد ترامپ هم که در پادشاهی باواریا در جنوب شرق آلمان زندگی می کرد به دلیل فرار از انجام خدمت سربازی از آلمان اخراج شد.

به نوشته اشپیگل، فردریک ترامپ در سال 1869 میلادی در روستای کالشتات در پادشاهی باواریا به دنیا آمده و در سن 16 سالگی به آمریکا مهاجرت می کند. او در سال 1901 میلادی در بازگشت به زادگاهش با همسرش «الیزابت کریست» آشنا و یک سال بعد با او ازدواج می کند. با همسرش به آمریکا می  رود اما به دلیل ناراحتی روحی پیش آمده برای او به دلیل دوری از وطن به آلمان باز می گردد. در زمان بازگشت آنها به آلمان الیزابت پدر دونالد ترامپ را باردار بوده است. اما در بازگشت طی فرمانی رسمی از ورود فردریک ترامپ به آلمان ممانعت به عمل می آید.

 

edel-time-edel-rodriguez-dissent-show-3

EmP69TjU4AEoQkR

 

این مجله به نظر می رسد که منتظر دوران بایدن است، همانطور که این جلد چاپی پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهدی بر این ادعاست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.