ترامپ اعلام کرد وکیل شخصی وی به کرونا مبتلا شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود از مثبت شدن تست کرونای رودی جولیانی وکیل شخصی خود و شهردار سابق نیویورک خبر داد.

در میان حلقه نزدیکان رئیس جمهور آمریکا، جولیانی جدیدترین فردی است که خبر ابتلای او به کووید 19 منتشر شده است.

جولیانی 76 سال سن دارد. او پیشتر شهردار نیویورک و یکی از دادستان‌ های معروف ایالت نیویورک بوده است. خود او هنوز درباره بیماری‌ اش چیزی نگفته است و مشخص نیست که بیماری ‌اش با چه عوارضی همراه است

رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت که وکیل شخصی وی که پیگیری حقوقی شکایات مربوط به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارد، به کرونا مبتلا شده است.

رودی جولیانی با سفر به ایالت ‌هایی که نتیجه انتخابات بین دو رقیب به هم نزدیک بود، سعی کرد نتیجه انتخابات را عوض کند. او در بسیاری از این سفرها در اجتماعاتی حاضر شد که در آنها بیشتر افراد ماسک به صورت نداشتند و فاصله‌ گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌ کردند.

او با نمایندگان مجالس ایالتی در چند ایالت از جمله «پنسیلوانیا و ویسکانسین» دیدار کرد و از آنها خواست تا آرای بعضی شعبه ‌های رای ‌دهی را باطل کنند.

ترامپ در این توئیت باز هم به وقوع تقلب در انتخابات سوم نوامبر اشاره کرد و نوشت:« رودی جولیانی بزرگترین شهردار تاریخ نیویورک و کسی که بی وقفه برای افشای فاسدترین انتخابات در تاریخ ایالات متحده آمریکا تلاش کرده، تست ویروس چینی کرونا او مثبت شده است. زودتر خوب شو رودی، ما ادامه می دهیم».

دو منبع به سی ان ان گفته‌ اند که وکیل شخصی ترامپ برای معالجه به بیمارستان دانشگاه جورج تاون واشنگتن دی سی منتقل شده است.

وی پیش‌ از انتشار اخبار ابتلایش به کووید 19 در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه فاکس نیوز ظاهر شده بود. در این مصاحبه او هیچ ‌گونه علامتی از ابتلا به کووید 19 بروز نداده بود.

​پیش از این «اندرو جولیانی» پسر رودی جولیانی اوایل ماه جاری در صفحه رسمی خود در توئیتر تایید کرد که آزمایش کرونا وی مثبت شده است.

ترامپ و نزدیکانش توصیه ‌های ایمنی مربوط به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را چندان جدی نمی‌ گرفتند و بسیاری از آنها یکی پس از دیگری دچار کووید 19 شدند. خود ترامپ، یک ماه پیش از انتخابات کرونا گرفت و چند روزی را در بیمارستان سپری کرد.

منتقدان می‌گویند که دولت ترامپ، با جدی نگرفتن توصیه‌ های متخصصان و نگاه سیاسی به این بیماری باعث شد تعداد مبتلایان و مرگ بر اثر این بیماری در آمریکا بالا برود.

در حالیکه وضعیت ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا روز به روز بدتر می‌ شود، ترامپ در هفته‌ های اخیر کمتر در کارگروه مقابله با ویروس کرونای ویروس کاخ سفید شرکت کرده زیرا بیشتر بر روی انتخابات و طرح شکایت از نحوه شمارش آرا متمرکز شده است.  

ایالت ‌ها و شهرهای آمریکا این هفته محدودیت‌ های جدیدی با هدف کاهش سرعت انتشار ویروس اعلام کردند.  

سخنگوی کاخ سفید نیز در این خصوص تاکیده کرده است که کارگروه ویژه رئیس جمهور منتخب همچنان بر نجات جان افراد متمرکز است و در تماس مداوم با دادگستری‌ های ایالتی و محلی و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی است.  

آمریکا تاکنون با ثبت 14,563,036 مورد مبتلا به کرونا و بیش از 281,148 فوتی بیشترین کشور آسیب دیده از همه گیری کرونا است.

رئیس جمهور منتخب آمریکا متعهد شده کنترل ویروس کرونا را اولویت اصلی خود قرار دهد و به احتمال زیاد برای زدن ماسک و ایجاد انگیزه‌ های مالی با هدف سرپا نگهداشتن مشاغل فشار می ‌آورد.  

اما طی دو ماه باقیمانده تا روز مراسم تحلیف (20 ژانویه یا 1 بهمن ماه تاریخ مراسم تحلیف ریاست جمهوری است) افزایش سرسام آور شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا می‌ تواند بیش از هشت میلیون نفر دیگر به تعداد مبتلایان به کووید 19 بیافزاید و جان بیش از 70 هزار نفر دیگر را بگیرد که بر اساس محاسبات رویترز این مقدار برابر است با 80 درصد افزایش بالقوه شمار مبتلایان و 29 درصد افزایش مرگ و میر.  

به گفته کارشناسان تنها راه تغییر این مسیر این است که دولت کنونی ترامپ راهبرد خود را تغییر دهد یا ایالت‌ ها اقدامات سختگیرانه و هماهنگ ‌تری در پیش گیرند؛ هرچند هوای سرد این چالش را دشوارتر کرده است.  

موج نخست ویروس کرونا در آمریکا در بهار به شهرهای بزرگ ساحلی و خانه ‌های سالمندان هجوم برد و موج دوم مناطق روستایی را تحت تاثیر قرار داد. اما موج سوم و کنونی تقریبا بی ‌هیچ حد و مرزی بسیاری از مناطق آمریکا را هدف قرار داده و همچنان هم در حال گسترش است.

از سوی دیگر به نظر می‌ رسد تا پیش از روی کار آمدن بایدن، کنگره محرک‌ های مالی قابل توجهی را به تصویب نرساند. اما کارشناسان بیماری ‌های عفونی می ‌گویند دولت فدرال باید اقدامات بیشتری انجام دهد.

این در حالی است که بنا به تازه ‌ترین آمار ارائه شده از سوی خبرگزاری رویترز تاکنون در جهان بیش از 66.23 میلیون نفر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده ‌اند و شمار کل فوتی‌ ها در اثر ابتلا به کرونا نیز به 1.53 میلیون فوتی رسیده است.

همچنین از زمان کشف اولین مورد ابتلا به کرونا در دسامبر 2019 در چین تاکنون این ویروس جدید در بیش از 210 کشور جهان منتشر شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.