رئیس جمهور منتخب آمریکا قصد دارد که کابینه خود را به لحاظ نژادی تنوع ببخشد.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، برخی منابع به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا «خاویر بیسرا» دادستان کل ایالت کالیفرنیا را به عنوان وزیر بهداشت خود انتخاب کرده است.

انتخابت بیسرا که آمریکای لاتین تبار است همسو با سیاست هدفمند بایدن برای تحقق تنوع نژادی در کابینه اش به شمار می رود.

بیسرا وزارت بهداشت آمریکا را در حالی هدایت می کند که این کشور با ویروس کرونا مبارزه می کند و تعداد فوتی های کرونا در این کشور روزانه از دو هزار نفر در روزهای فراتر رفته است و تعداد مبتلایان نیز همچنان رکورد می زند.

بیسرا بین سال های 1993 تا 2017 در کنگره فعالیت کرد و پس از آن به ایالت اصلی خود بازگشت تا به عنوان دادستان کل در آن جا به کار مشغول شود.

این در حالی است که برای دومین روز متوالی ایالات متحده آمریکا روز جمعه ۴ دسامبر (۱۴ آذر) با گزارش ۲۲۵ هزار ۲۰۱ مورد ابتلای جدید به کووید-۱۹ بیشترین موارد ابتلای روزانه را از ابتدای شیوع کرونا در این کشور ثبت کرد.

طبق داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز» در «بالتیمور» آمریکا تا ساعت هشت و نیم شب به وقت محلی آن منطقه، ۲۵۰۶ نفر نیز در یک شبانه روز در اثر ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا جان خود را از دست دادند.

ایالات متحده آمریکا که بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان را به نام خود ثبت کرده است، در هفته‌های اخیر شاهد اوج گرفتن شیوع این بیماری همه گیر در ایالت‌های مختلف بوده است.

مقام‌های بهداشتی آمریکا پس از مسافرت میلیون‌های آمریکایی برای تعطیلات جشن شکرگزاری علیرغم درخواست برای ماندن در خانه، نسبت به افزایش شیوع هشدار داده بودند.

طبق گزارش‌ها شمار افراد بستری شده مبتلا به کووید-۱۹ در ایالت‌های پر جمعیت مانند «کالیفرنیا، فلوریدا، نیویورک و تگزاس» به‌طور پیوسته در حال افزایش است.

ایالات متحده آمریکا بیش از ۱۴.۳ میلیون ابتلا به کووید-۱۹ را تاکنون ثبت کرده است که از این تعداد ۲۷۸ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همزمان جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا گفته است که آمریکایی‌ها را مجبور به تزریق واکسن کرونا نمی‌کند.

وی در یک سخنرانی در شهر ولمینگتون ایالت دلاور افزود: «من به‌عنوان رئیس جمهور تمام توانم را برای تشویق مردم به انجام کار دست متمرکز می‌کنم و وقتی آن‌ها این کار را انجام می‌دهند، نشان می‌دهم که مهم است.»

مرکز تحقیقات پیو می‌گوید که تنها ۶۰ درصد آمریکایی‌ها در حال حاضر آماده استفاده از واکسن ویروس کرونا هستند. این درحالی است که سه ماه پیش این رقم ۵۱ درصد بود.

بایدن که قرار است از تاریخ ۲۰ ژانویه به‌طور رسمی کار خود را آغاز کند همچنین تاکید کرد که به دلیل نگرانی‌ها درباره ویروس کرونا انتظار دارد که مراسم سوگند وی یک رویداد کوچک بدون جمعیت زیاد باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.