مشاور سابق جو بایدن گفت که اگر رییس جمهور منتخب آمریکا می خواهد به مذاکرات با ایران بازگردد، باید امتیازهایی را بدهد و یکی از این راهکارها کاهش حمایت از گروه تروریستی مجاهدین خلق در آلبانی و انتقال آنان به اتیوپی یا کناره دریای سرخ مانند اریتره است!

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، مشاور سابق بایدن پیشنهاد کرد که گروهک تروریستی منافقین از آلبانی اخراج شوند.

«دانیل بنعیم» کارشناس، استاد دانشگاه و مشاور سابق «جو بایدن» در امور منطقه ی غرب آسیا و شمال آفریقا پیشنهاد داد که گروهک تروریستی منافقین از آلبانی اخراج و به اتیوپی یا در طول سواحل دریای سرخ منتقل شوند.

بنعیم در گفتگو با مجله آمریکایی «ژاکوپین» با اشاره به اینکه خروج دونالد ترامپ از توافق هسته ای، بی اعتمادی ایران از آمریکا را به شدت افزایش داد، گفت که اگر بایدن می خواهد به مذاکرات با ایران بازگردد، باید امتیازهایی را بدهد اما ساختار فشار و تحریم را حفظ کند.

او گفت: من و دوستانم معتقدیم که یکی از این راهکارها کاهش حمایت از گروه تروریستی مجاهدین خلق در آلبانی و انتقال آنان به اتیوپی یا کناره دریای سرخ مانند اریتره است که می تواند برای تهران جذاب باشد.

بنعیم یکی از اعضای ارشد در مرکز پیشرفت آمریکایی، محقق و پژوهشگر سیاست های آمریکا در خاورمیانه و مدرس مدعو دانشگاه نیویورک است. 

او می گوید: مقامات  آلبانی در نشست های دوجانبه شان، نگرانی خود را در قبال فعالیت های غیر قانونی این گروه در تجارت انسان یا مواد مخدر و اسلحه ابراز داشتند.

مشاور سابق بایدن به این موضوع اشاره کرد که استقرار تروریستهای مجاهدین خلق در آلبانی و در طول مرزهای اروپا اصلا ضروری نیست، و ممکن است در اسکان آنان در اتیوپی یا در طول سواحل دریای سرخ بررسی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.