پس از مشخص شدن اعضای کلیدی کابینه بایدن، اعضای تیم رسانه ‌ای؛ اقتصادی و مشاوران ارشد رئیس جمهور منتخب آمریکا معرفی شدند.

به گزارش جماران، با وجود تلاش های دولت دونالد ترامپ برای مانع تراشی در انتقال قدرت در کاخ سفید، کارزار ریاست جمهوری «جو بایدن» به اقدامات خود برای استقرار دولت جدید سرعت بخشیده است.

بر اساس قوانین آمریکا، قدرت در این کشور روز 20 ژانویه، 50 روز دیگر به رئیس جمهور جدید منتقل خواهد شد.

بایدن وعده داده است که در انتخاب دولتش فقط به نزدیکان فکری خود بسنده نکند و از همه جناح های حزب دموکرات افرادی را به کار گیرد. 

«لیزا براون» یکی از مقام های ارشد دفتر باراک اوباما که در فرآیند انتقال قدرت سال 2008 از جورج بوش به اوباما نیز مشارکت داشت، به گاردین گفت: «او می خواهد افرادی را انتخاب کند که توانایی های فوق العاده ای دارند. بخش بزرگی از هدف او بازگرداندن اعتماد مردم به دولت و خدمات عمومی است و به همین دلیل به افرادی نیاز دارد که سابقه طولانی در این امر داشته باشند.» 

حال به نوشته نیویورک تایمز، تلاش بایدن برای انتخاب افراد با تجربه و چهره های آشنای حزب دموکرات به عنوان مقام های دولتش از همین حالا با اعتراض جناح جوان تر و لیبرال حزب دموکرات مواجه شده که معتقدند بایدن بار دیگر به سمت چهره های «تاریخ گذشته» پیشاترامپی روی بیاورد.

در این گزارش به همه انتصاب ها و پیشنهادهای بایدن در دولت جدید آمریکا می پردازیم:

رئیس دفتر بایدن

بایدن در ابتدای کار نام رئیس دفتر خود را اعلام کرد. «ران کلین» مشاور و دستیار قدیمی بایدن به عنوان رئیس دفتر بایدن انتخاب شد.

 

ران کلین

 

ران کلین که ماموریت خود در مقام ریاست دفتر رئیس جمهور جدید را آغاز کرده است، پیش از این در دوران باراک اوباما، مسئول تیم کنترل شیوع بیماری ابولا در دولت بود.

کلین 59 سال سن دارد و یک سناتور دموکرات است. کلین از دهه 1980 دستیار بایدن بوده است. او ابتدا در کمیته قضایی سنا و بعد از سال 2009 به عنوان رئیس دفتر کارکنان معاون رئیس جمهور انجام وظیفه کرده است.

مشاوران ارشد

اسامی سه مشاور ارشد بایدن به شرح زیر است:

«اشلی اتین» سخنگوی پیشین «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان که به عنوان مدیر ارتباطات «کامالا هریس» معاون بایدن ایفای نقش خواهد کرد.

 

اشلی اتین

 

او نخستین زن و نخستین فرد رنگین پوستی بود که سمت سخنگوی رئیس مجلس نمایندگان را داشت.

او از سال 2001 تجربه مدیریت ارتباطات بسیاری از قانونگذاران را در کارنامه حرفه ای اش دارد.

پس از پیروزی اوباما در انتخابات، او مدیر ارتباطات و مشاور ویژه وی شد.

«سیمون سندرز» دیگر مشاور ارشد که به سمت مشاور ارشد و سخنگوی کامالا هریس منصوب خواهد شد.

 

سیمون سندرز

 

سیمون دی. سندرز 31 ساله یک استراتژیست و مفسر سیاسی آمریکایی است. وی در زمان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 به عنوان دبیر مطبوعاتی ملی «برنی سندرز» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دموکرات خدمت کرد.

 او در اواخر ژوئن 2016 به طور ناگهانی کارزار را ترک کرد.

در اکتبر 2016 او به عنوان استراتژیست دموکرات و مفسر سیاسی توسط سی ان ان استخدام شد. در آوریل 2019، سیمونه سندرز به عنوان مشاور ارشد به مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری معاون رئیس جمهور سابق جو بایدن در سال 2020 پیوست.

«الیزابت الکساندر» دبیر مطبوعاتی جو بایدن به هنگام معاونت ریاست جمهوری و مدیر ارتباطات وی هنگامی که سناتور «دلاور» بود نیز به عنوان مدیر ارتباطات «جیل بایدن» بانوی اول آمریکا در دولت آینده ایفای نقش خواهد کرد.

 

الیزابت

 

الیزابت الکساندر دبیر مطبوعاتی و وکیل از تگزاس است که هم اکنون در واشنگتن دی سی زندگی می کند.

الکساندر بر گزارش های مطبوعاتی و سخنرانی ها نظارت خواهد کرد و استراتژی ارتباطی بانوی اول را اطلاع می دهد.

مشاوران اقتصادی 

یک منبع آگاه که خواسته نامش فاش نشود، افرادی را که به عنوان مشاوران اقتصادی به دولت بایدن خواهند پیوست، به شرح زیر اعلام کرد:

«دریان دیز» مشاور سابق اقتصادی دولت باراک اوباما که انتظار می ‌رود به سمت ریاست شورای اقتصاد ملی منصوب شود.

«سیلیلا رز» کارشناس اقتصادی دانشگاه «پرینستون» که در دولت اوباما در شورای مشاوران اقتصادی خدمت می ‌کرد، احتمالا به عنوان رئیس شورای مشاوران اقتصادی برگزیده خواهد شد.

 

سیلیلا رز

 

رز  از سال 2009 تا 2011 به عنوان عضو شورای مشاوران اقتصادی باراک اوباما خدمت می کرد. قبل از خدمت در دولت اوباما، رز از سال 1998 تا 1999 در شورای اقتصاد ملی تحت رئیس جمهور بیل کلینتون خدمت می کرد.

رز رئیس دانشکده امور عمومی و بین المللی پرینستون است. وی مدیر بنیان گذار بخش تحقیقات آموزش دانشگاه پرینستون و عضو آکادمی ملی آموزش و همکاری علمی دفتر ملی تحقیقات اقتصادی است. 

اعضای اصلی کابینه پیشنهادی 

وزیر خارجه

«آنتونی بلینکن» برای تصدی سمت وزارت خارجه تعیین شده است. بلینکن طی دو دهه در دو دولت سمت های ارشد در زمینه سیاست خارجی داشته است. وی از سال 1994 تا 2001 به عنوان یکی از کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید خدمت می کرد.  از سال 1994 تا 1998 بلینکن دستیار ویژه رئیس جمهور و مدیر ارشد برنامه ریزی استراتژیک و مدیر ارشد شورای امنیت ملی برای نوشتن گفتار بود.  وی از سال 1999 تا 2001 دستیار ویژه رئیس جمهور و مدیر ارشد امور اروپا و کانادا بود. 

 

بلینکن

 

وی از سال 2009 تا 2013 به عنوان معاون دستیار رئیس جمهور و مشاور امنیت ملی معاون رئیس جمهور خدمت کرد.

بلینکن مشاور سیاست خارجی در ستاد بایدن در سال 2020 بود. 

مشاور امنیت ملی

«جیک سالیوان» به عنوان مشاور امنیت ملی در نظر گرفته شده است. وی یکی از جوان ‌ترین افرادی است که پس از دهه‌ ها به این سمت انتخاب می ‌شود.

وی زمانی که هیلاری کلینتون وزیر خارجه بود، در وزارت خارجه کار می ‌کرد.

 

جیک+سالیوان

 

سالیوان سال 2011 به عنوان مدیر کل دفتر برنامه ‌ریزی سیاسی وزارت خارجه آمریکا انتخاب شد و تا 15 فوریه 2013 در این سمت کار می کرد.

او آغازگر مذاکرات هسته ای با ایران بود.

در حال حاضر، سالیوان عضو پیوسته «مونتگومری» در کالج «دارتموث» و عضو پیوسته ارشد و استاد عضو هیئت علمی سیاست عمومی در مدرسه سیاست عمومی «کارسی» است.

وزارت امنیت داخلی

بایدن، «الخاندرو مایورکاس» وکیل متولد کوبا را نیز برای هدایت وزارت امنیت داخلی معرفی کرده است.

 

آلخاندرو مایورکاس

 

وی نخستین آمریکایی لاتین تبار و مهاجر است که برای تصدی این سمت پیشنهاد می‌ شود.

در سال 2009 مایورکاس به دولت اوباما پیوست و به ‌عنوان مدیر آژانس خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا مشغول به کار شد. اوباما در سال 2013 مایورکاس را کاندیدای معاونت وزارت امنیت داخلی کرد که به تأیید سنا رسید و مایورکاس را به یک کوبایی- آمریکایی برجسته در دولت بدل کرد.

کارنامه مایورکاس احتمالا او را در نقطه کاملا مخالف سیاست‌های ضد مهاجرتی دونالد ترامپ قرار خواهد داد و به همین دلیل است که وی می ‌تواند انتخابی هوشمندانه به‌ وسیله بایدن برای سروسامان دادن و قانونمند کردن تصمیم‌ ها در خصوص مهاجران باشد.

مایورکاس با حدود 240 هزار کارمند در وزارت امنیت داخلی بار سنگینی برای مدیریت امنیت مرزها و حمل نقل، پلیس مهاجرت، امنیت سایبری، مقابله با بلایای طبیعی و دیگر اقدامات مربوط به اعمال قانون بر دوش خواهد داشت.

وزیر خزانه داری

پیش بینی می ‌شود جو بایدن «جنت یلن» رئیس سابق بانک مرکزی را به عنوان وزیر خزانه داری خود انتخاب کند. وی نخستین زنی است که به سمت وزیر خزانه داری آمریکا انتخاب می‌ شود.

 

جَنِت یِلِن

 

یلن اقتصاددان آمریکایی، پروفسور بازنشسته دانشگاه برکلی است که ریاست فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) را از 3 فوریه 2014 تا 3 فوریه 2018 بر عهده داشت. یلن اولین زن در تاریخ 100 ساله تأسیس بانک مرکزی آمریکا است که عهده‌ دار سمت ریاست بانک مرکزی این کشور می ‌شود.

وی از سال 2010 نایب رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو بود. او همچنین پروفسور بازنشسته دانشکده بازرگانی «هاس» در دانشگاه برکلی کالیفرنیا است.

رئیس اداره مدیریت و بودجه 

رئیس جمهور منتخب آمریکا در بیانیه ‌ای اعلام کرد که «نیرا تندن» یکی از مشاوران بیل کلینتون و باراک اوباما ریاست اداره مدیریت و بودجه دولت فدرال را برعهده خواهد گرفت.

نیرا تندن نخستین زن آفریقایی ‌تبار است که به مقام ریاست اداره مدیریت و بودجه دولت فدرال منصوب می‌ شود.

معاون وزیر خزانه داری 

«والی آدیمو» یکی از مقام‌ های دولت اوباما و مدیرعامل بنیاد غیرانتفاعی رئیس جمهور پیشین نیز به عنوان معاون وزارت خزانه‌ داری معرفی شد.

والی آدیمو نخستین آفریقایی ‌تباری است که برای تصدی معاونت این وزارت‌ خانه انتخاب می ‌شود

«سسیلیا راس، جارد رنستاین و هثر بوشی» نیز به عنوان اعضای تیم مشاوران اقتصادی کاخ سفید در دولت بعدی حضور خواهند داشت.

هثر بوشی هم نخستین زن آفریقایی‌ تبار است که برای تصدی مقام ریاست شورای امور اقتصادی کاخ سفید معرفی شده است.

رئیس سازمان اطلاعات ملی

«ایوریل هِینز» معاون مشاور امنیت ملی در دولت اوباما برای ریاست سازمان اطلاعات ملی در نظر گرفته شده است و اگر رای اعتماد بیاورد، نخستین زنی خواهد بود که هدایت جامعه اطلاعاتی را به دست خواهد گرفت.

 

اَوریل هِینز

 

هینز وکیل و مقام سابق دولتی آمریکایی است که به عنوان قائم ‌مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت باراک اوباما کار کرده‌است. وی پیش از این به عنوان قائم ‌مقام اداره کننده سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) کار می ‌کرد و اولین زنی بود که این سمت را به عهده داشت.

وی پیش از انتصاب به سیا، به عنوان قائم مقام مشاور حقوقی رئیس‌ جمهور در امور امنیت ملی در دفتر مشاور کاخ سفیدکار می‌ کرد. وی جایگزین تونی بلینکن به عنوان قائم‌مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید شد، سمتی که تا پایان دولت اوباما در آن سمت بود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل

«لیندا توماس گرینفیلد» دیپلمات کهنه کار، سفیر آمریکا در سازمان ملل خواهد بود.

 

لیندا توماس گرینفیلد

 

وی به عنوان مسئول سیاست ‌گذاری، امور پناهندگان و مهاجرت و مدیریت منابع انسانی در وزارت خارجه (2006–2004)، سفیر در لیبریا (2012–2008) و مدیرکل خدمات خارجی و مدیر منابع انسانی (2013–2012) خدمت کرد. گرینفیلد که یک آفریقایی ‌تبار است، در چهار قاره خدمت کرده که برجسته ترین آنها در آفریقاست. وی از دیپلمات ‌های کهنه کار وزارت خارجه و سفیر سابق این کشور در بسیاری از کشورهای آفریقایی چون کنیا و گامبیا بوده و همچنین در سفارت آمریکا در پاکستان و سوئیس هم مستقر بوده است. وی پست هایی را در ژنو، پاکستان، کنیا، گامبیا، نیجریه و جامائیکا داشت.

 

نماینده امور آب و هوایی

«جان کری» وزیر خارجه پیشین که زمانی کاندیدای ریاست جمهوری بود، به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور آب و هوایی انتخاب می ‌شود.

 

کری

 

در سال 2017 وی توسط دولت ترامپ به عنوان جنگ ترامپ با «دولت پنهان» و بخشی از برنامه «پاکسازی مقامات ارشد وزارت خارجه اوباما و متخصصان حرفه ای در طول تقریبا چهار سال» برکنار شد.

تیم ارتباطات

جو بایدن برای اولین ‌بار در تاریخ آمریکا، تمام اعضای این تیم را از میان زنان انتخاب کرد.

در میان افرادی که برای این پست انتخاب شده ‌اند نام «جن ساکی» نیز دیده می ‌شود که به عنوان سخنگوی کاخ سفید فعالیت خواهد کرد.

 

جین ساکی

 

ساکی 41 ساله که دو فرزند دارد، پیش از این در دولت باراک اوباما نیز از سخنگویان کاخ سفید همچنین سخنگوی پیشین وزارت خارجه این کشور بوده است.

او سخنگوی اسبق وزارت خارجه و از سخنگویان پیشین باراک اوباما، رئیس ‌جمهور آمریکا بود. تا 11 فوریه 2013، «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بود و در آن تاریخ جن ساکی به جای او این سمت را برعهده گرفت.جن ساکی معاون «ماری هارف» است. وی این سمت را تا ۳۱ مارس ۲۰۱۵ برعهده داشت

جین ساکی در واکنش به این انتصاب در پیامی توییتری اعلام کرد: «کار کردن دوباره با جو بایدن برای من یک افتخار است؛ مردی که پیش از این در دولت اوباما‌-بایدن نیز برای او کار کرده ‌ام؛ زمانی که به پیشرفت های اقتصادی کمک می‌ کرد، روابط مان را با شرکایمان بازسازی می‌ کرد و همدلی و انسانیت را با خود به تقریبا به همه جلساتی که من نیز حضور داشتم می‌ آورد.»

علاوه بر جین ساکی، شش زن دیگر عبارتند از:

«کیت بدینگفیلد» سخنگوی ستاد انتخاباتی‌ دموکرات ‌ها در انتخابات اخیر که در پست مدیر ارتباطات کاخ سفید قرار خواهد گرفت.

او در زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بود به عنوان مدیر ارتباطات بایدن فعالیت می‌ کرد.

«پیلی توبار» نیز معاون مدیر ارتباطات کاخ سفید خواهد شد.

 

پیلی توبار

 

پیلی توابر یک مشاور سیاسی گواتمالایی-آمریکایی است که به عنوان معاون مدیر ارتباطات کاخ سفید در دولت بایدن فعالیت خواهد کرد. توبر پیش از این به عنوان معاون مدیر صدای آمریکا و به عنوان دستیار سناتور «چاک شوم»ر کار می کرد. 

«کارینه ژان پیر» معاون مطبوعاتی کاخ سفید می‌ شود.

انتصابات در بخش مشاوره و ارتباطات برای رسمی شدن نیاز به تایید سنا ندارند ولی اعضای معرفی شده توسط بایدن در کابینه اصلی را باید سنا تایید کند.

بایدن قرار است در روزهای آینده اعضای اقتصادی کابینه را معرفی کند. وی که یکشنبه اعلام شد حین بازی با سگش دچار پیچ خوردگی و آسیب مچ پا شده، قرار است از امروز به صورت روزانه گزارش محرمانه اطلاعاتی دولت را دریافت کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.