رئیس جمهور آمریکا با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور، گفت: هویت دولت بعدی را نمی دانم اما زمان به ما خواهد گفت که چه دولتی بر سر کار خواهد آمد و چه اتفاقی در آینده می ‌افتد.

 

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ در اولین نشست خبری پس از انتخابات خود با اشاره به کشف واکسن کرونا توسط شرکت فایرز، اظهار داشت: دستاورد این شرکت در زمینه واکسن کرونا از انتظارات فراتر بوده و سران کشورهای جهان بابت این دستاورد علمی تبریک گفتند.

یکی از این واکسن‌ هایی که تاکنون توانسته مرحله آزمایش بالینی را با موفقیت پشت سر بگذارد، واکسن فایزر است. شرکت داروسازی آمریکایی فایزر روز دوشنبه اعلام کرد که با همکاری شرکت آلمانی «بایون‌ تِک» واکسنی تولید کرده است که افراد را تا 90 درصد در مقابل ویروس کرونا مصون می ‌کند. شرکت فایزر برای ساخت این واکسن آزمایش‌ های گسترده ‌ای در شش کشور روی 40 هزار نفر انجام داده است.

ترامپ گفت: « دولت من در ماه ژوئیه با فایزر در زمینه ارائه 1.95 میلیارد دلار برای پشتیبانی از تولید و توزیع 100 میلیون دوز، با امکان خرید 600 میلیون دوز دیگر پس از آن، به توافق رسید. سرمایه ‌گذاری ما ارائه واکسن توسط فایزر به صورت رایگان را امکان‌ پذیر می‌ کند.»

وی افزود: دولت من هماهنگی توزیع واکسن را انجام خواهد داد و امیدواریم به سرعت با موافقت همراه شود. میلیون ‌ها دوز از واکسن کرونا تولید و در تمامی ایالت ‌ها به جز «نیویورک» که فرماندارش گفته که به آن اعتماد ندارد، توزیع خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی عجیب گفت: ما نمی ‌توانیم این واکسن را برای ایالت‌ هایی بفرستیم که نمی‌ خواهند آن را به دست مردمشان برسانند. من می ‌دانم که نیویورکی ‌ها آن را می‌ خواهند، اما فرماندار باید به ما بگوید که چه زمانی آماده است. فرماندار ایالت نیویورک در اقدام سیاسی گفته است که واکسن تهیه شده را نخواهد پذیرفت.

به گفته رئیس جمهور آمریکا دولت فدرال منتظر تغییر تصمیم ایالت نیویورک خواهد بود.

او افزود: واکسن کرونا پیش از همه به کادر درمانی، سالمندان و گروه ‌های پرخطر، ارائه می ‌شود.

دونالد ترامپ در بخشی دیگر از کنفرانس خبری خود تاکید کرد که دولت آمریکا با شرکت «استرازنکا» به توافقی برای محصول این شرکت دست یافته است.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد 99.8 درصد مبتلایان زیر 50 سال بهبودی کامل می ‌یابند و افزود: ما آمار بستری‌ شدگان و فوتی‌ ها را کاهش می‌ دهیم. آمار مبتلایان به دلیل تعداد بالای آزمایش‌ هایی است که انجام می ‌شود.

ترامپ ادامه داد: واکسن کرونا تا ماه آوریل (فروردین) برای تمامی شهروندان آمریکایی فراهم خواهد بود. آمریکا کمترین میزان مرگ ‌ومیر کرونا در مقایسه با دیگر کشورهای جهان دارد.

وی با تشریح دستاوردهای دولتش در دستیابی به واکسن ‎کرونا آن را خارق ‌العاده خواند و گفت: اگر دولت دیگری بر سر کار بود، این زمان پنج برابر بیشتر طول می ‌کشید.

ترامپ با انتقاد بازگشت دوباره تعطیلی‌ ها گفت: برخی بررسی ‌ها نشان می‌ دهد تعطیلی‌ های سراسری برای مقابله با کرونا روزانه 50 میلیارد دلار هزینه دارند. دولت من کشور را تعطیل نخواهد کرد. تعطیلی مشکلات زیادی ایجاد می‌ کند.

وی ادامه داد: در این دولت قرنطینه نخواهد بود. هر اتفاقی ممکن است در آینده بیفتد؛ چه کسی می ‌داند چه دولتی سرکار خواهد بود. فکر کنم زمان معلوم می‌ کند، ولی می ‌توانم بگویم این دولت به قرنطینه نمی‌ رود و امیدوارم دولت بعدی هم به سمت آن نرود.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور، گفت: هویت دولت بعدی را نمی دانم اما زمان به ما خواهد گفت که چه دولتی بر سر کار خواهد آمد و چه اتفاقی در آینده می ‌افتد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 3 نوامبر برگزار شد و براساس برآورد رسانه ‌های این کشور «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا است. این در حالی است که دونالد ترامپ می‌ گوید در انتخابات آمریکا تقلب شده است اما تاکنون اسناد و شواهدی در این زمینه ارائه نکرده است.

رئیس جمهور آمریکا پس از 33 دقیقه کنفرانس خبری درباره اقدامات دولتش در مقابله با ویروس کرونا بدون پاسخ دادن به پرسش خبرنگاران رسانه ها، «رز گاردن» کاخ سفید را ترک کرده و به دفتر کارش بازگشت.

«مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا و سرپرست عملیات ویژه مقابله با کرونا نیز که در این نشست حضور داشت، ضمن تقدیر از مدیریت ترامپ در این زمینه، گفت، مردم آمریکا می‌ توانند کاملا مطمئن باشند که به واسطه ساز و کاری که رئیس جمهور ایجاد کرده است، «کمک در راه است.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.