ترکیه بزرگترین پایگاه نظامی خود در سوریه را که از یک سال پیش در محاصره ارتش سوریه است کاملا تخلیه کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، ارتش ترکیه صبح امروز دوشنبه بزرگترین پایگاه نظامی خود را در شمال سوریه به طور کامل تخلیه کرد.

برخی منابع محلی گفتند که ارتش ترکیه صبح امروز پست دیده بانی «مورک» در شمال استان«حماه» که بزرگترین پایگاه نظامی  اش در شمال سوریه به شمار می رود، را پس از محاصره آن توسط ارتش سوریه و تظاهرات مردم سوریه به طور کامل تخلیه کرد.

این منابع گفتند که ده ها خودروی نظامی و کامیون های حامل تجهیزات لجستیک و موانع سیمانی بامداد امروز به طور کامل پست دیده بانی مورک را تخلیه کردند. این پست دیده بانی ترکیه از یک سال پیش در محاصره ارتش سوریه قرار دارد.

این منابع گفتند که تخلیه و تفکیک پایگاه طی دو روز گذشته به شکل 24 ساعته ادامه داشت.

برخی از منابع نزدیک به ارتش سوریه گفتند که تیم های مهندسی وابسته به ارتش سوریه به زودی همه موانع خاکی که ارتش ترکیه اطراف پایگاه ایجاد کرده بود را از بین می برند. این پایگاه چسبیده به بزرگره بین المللی«دمشق-حلب» است.

پایگاه نظامی ترکیه در مورک طی دو ماه گذشته شاهد تظاهرات صدها شهروند سوری بود که خواستار خروج نیروهای ترکیه از سوریه بودند.

نیروهای ترکیه تخلیه پایگاه مورک را 20 اکتبر گذشته آغاز کردند و تخلیه پست دیده بانی«شیرمغار» در شمال حماه را نیز از چهارشنبه هفته گذشته آغاز کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.