نیروهای ارتش سوریه یک مرکز نظامی نظارت وابسته به ارتش ترکیه را در شهر«مورک» واقع در شمال استان حماه را به محاصره کامل در بیاورند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای ارتش سوریه در پی آزادی شمار زیادی از شهرها در استان«حماه» و بازپس گیری همه این استان از گروه های مسلح، توانستند یک مرکز نظامی نظارت وابسته به ارتش ترکیه را در شهر«مورک» واقع در شمال استان حماه را به محاصره کامل در بیاورند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه مرکز نظارت و کنترل وابسته به ارتش ترکیه را در شهر مورک در پی آزادی شهرها، شهرک ها و همه روستاهای واقع در منطقه محاصره شده در شمال استان حماه در مجاورت استان«ادلب»، به محاصره کامل در آوردند.

این مرکز نظارت بزرگترین مرکز نظارت ترکیه در  استان های حماه و ادلب به شمار می رود. ترکیه به موجب توافق با روسیه درباره مناطق کاهش تنش در ادلب نزدیک به 12 مرکز نظارت در شمال سوریه ایجاد کرده است.

ارتش سوریه هفته گذشته نیز کاروان نظامی ارتش ترکیه که قصد امدادرسانی و کمک تسلیحاتی و مهماتی به گروه های مسلح به ویژه گروه تروریستی جبهه النصره در شهر«خان شیخون» در جنوب ادلب داشت را بمباران کرد و مانع از رسیدن آن به این شهر شد. خان شیخون مهمترین پایگاه گروه های مسلح در جنوب ادلب هفته گذشته توسط ارتش سوریه آزاد شد.

پیش از این خبرگزاری سانا اعلام کرد که ارتش سوریه شش شهر مهم و 12 تپه را در شمال استان حماه آزاد کرد.این شهرها و تپه ها در پی آزادی شهر خان شیخون به محاصره کامل ارتش سوریه در آمده بودند

یگان های ارتش عربی سوریه شهرهای «اللطامنه، لطمین، مورک، معرکبه، کفرزیتا ولحایا» در شمال حماه را به طور کامل آزاد کردند.

خبرنگار سانا گفت: یگان های ارتش عربی سوریه  مستقر در استان حماه، شهرهای اللطامنه، لطمین، مورک، معرکبه، کفرزیتا ولحایا در ریف شمالی حماه را بازپس گرفتند.

خبرنگار سانا گفت که یگان های ارتش در حال انجام عملیات پاکسازی و خنثی سازی مین‌های کاشته شده توسط تروریست‌ها در شهر خان شیخون در ریف جنوبی ادلب است.

 

بیانیه ارتش سوریه

ارتش سوریه با صدور بیانیه ای آزادی خان شیخون در جنوب ادلب و شهرهای شمال استان حماه را مورد تأکید قرار داد.

فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه تأکید کرد که شهرهای خان شیخون در جنوب ادلب و شهرهای«مورک، اللطامنه،کفرزیتا، لطمین، معرکبه، لحایای غربی و لحایای شرقی، کعب الفرس»و تپه های مشرف بر انها در شمال حماه و جنوب ادلب آزاد شده و از تروریست ها پاکسازی شدند.

در این بیانیه آمده است که «نیروهای مسلح با اعتماد و ایمان کامل به پیروزی به پیشروی های خود در شمال حماه و جنوب ادلب ادامه دادند و گروه های تروریستی مستقر در این مناطق را پس از وارد آوردن خسارات و تلفات فراوان به آنها، تار و مار کردند.»

00-28-660x330

در ادامه بیانیه فرماندهی نیروهای مسلح سوریه نیروهای مسلح سوریه آمده است:«نیروهای ارتش پس از وارد کردن ضربات سنگین به تروریست ها در روزهای گذشته و تنگ کردن عرصه بر حومه شمالی حماه توانستند مناطق خان شیخون، مورک، لطامنه، تله الصیاد، وادی العنز، کفر زیتا، تل فاس ، لطمین، معرکبة، لحایا ، وادی حسمین و کعب الفرس را پاکسازی کنند.»

در بیانیه نیروهای مسلح سوریه آمده است:«پیشروی با سرعت بالا همچنان ادامه دارد و تروریست ها قدرت پایداری و جلوگیری از پیشروی نیروهای قهرمان ما را از دست داده اند. نیروهای مسلح ما عزم خود را جزم کرده اند تا سراسر سوریه را از لوث وجود تروریست ها و حامیان آنها پاکسازی کنند.»

در این بیانیه آمده است:« فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام می کند این مناطق و اطراف آنها از تروریست ها پاکسازی شده است و تلاش برای پاکسازی روستاها از مواد منفجره و میدان های مین که تروریست ها کار گذاشته اند ادامه دارد تا شهروندان بتوانند به منازل و مزارع خود بازگردند و هر چه سریع تر محصولات خود را برداشت کنند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.