یگان هایی از ارتش سوریه امروز دوشنبه با غافلگیر کردن گروه های تروریستی مسلح در شهر«القصابیه» واقع در دورترین نقطه از جنوب استان«ادلب»آنها را در هم کوبیده و این شهر را پس از درگیری های شدید آزاد کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، یگان هایی از ارتش سوریه امروز دوشنبه با غافلگیر کردن گروه های تروریستی مسلح در شهر«القصابیه» واقع در دورترین نقطه از جنوب استان«ادلب»آنها را در هم کوبیده و این شهر را پس از درگیری های شدید آزاد کردند.

خبرنگار اسپوتنیک در شمال استان«حماه» گفت که نیروهای ارتش سوریه عملیاتی را با حمله هوایی و توپخانه ای گسترده به سمت محور شمال شهر«کفرنبوده» آغاز کردند و پس از آن نیروی زمینی به سمت شهر القصابیه پیشروی کرد و توانست پس از درگیری های شدید با گروه های مسلح تروریستی این شهر را آزاد کند.

یک منبع نظامی به اسپوتنیک گفت که شهر القصابیه در جنوب استان ادلب پس از آزادی تپه های پیرامون آن آزاد شد.

این منبع افزود که آزادی القصابیه دارای اهمین نظامی زیادی است زیرا نقش بزرگی در حمایت سمت شمالی شهر کفرنبوده دارد که در معرض چندین حمله از این محور قرار گرفته بود.

القصابیه یکی از نقاط تکیه گاهی به شمار می رود که گروه تروریستی جبهه النصره  پس از آزادی کفر نبوده در شمال استان حماه توسط ارتش، در ادلب جنوبی از آن استفاده می کرد و خطوط دفاعی خود را به آن منتقل کرده بود.

طی هفته های اخیر گروه تروریستی جبهه النصره چند موج حمله پی در پی هماهنگ به نقاط تثبیت شده ارتش در اطراف شهر کفر نبوده انجام داد که در جریان آن از انتحاری های مهاجر از جزایر مالدیو استفاده کرد اما همه این تلاش ها به شدت شکست خورد.

در تحولی دیگر، کاخ کرملین روسیه در واکنش به درخواست رئیس جمهور آمریکا برای توقف  اقدام نظامی روسیه و سوریه در استان ادلب علیه گروه های مسلح در ادلب اعلام کرد که این اقدام قابل توجیه است.

«دیمتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت که افراد مسلح از ادلب به عنوان پایگاهی برای حمله به اهداف مدنی و نظامی استفاده می کنند و این غیرقابل قبول است.

پیش از این «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از سوریه و روسیه خواست فورا بمباران آخرین پایگاه گروه های مسلح در استان ادلب را متوقف کنند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری روسیه، سوریه را به بمباران مواضع غیرنظامیان در ادلب متهم کرد و خواستار توقف این امر شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.