وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در دو حمله جداگانه طی روز شنبه در سوریه 4 نظامی ترکیه کشته شدند. در این دو حمله دو نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در دو حمله جداگانه افراد مسلح کرد طی روز شنبه در سوریه 4 نظامی ترکیه کشته شدند. در این دو حمله دو نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه ای تصریح کرد که در حمله یگان های حمایت مردمی کرد سوریه در منطقه «تل رفعت» که کردهای سوریه بر آن سیطره دارند، دو نظامی ترکیه کشته شدند و یک نظامی نیز زخمی شد.

در این بیانیه آمده است که این حمله در منطقه ای واقع شده که ترکیه عملیات به اصطلاح «سپر فرات» را با عبور از مرزها و ورود به اراضی سوریه در سال 2016 به بهانه دور کردن داعش و یگان های حمایت مردمی کرد از مرزهایش با سوریه انجام داد.

در پی آن «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که ارتش ترکیه در واکنش به این حادثه 23 فرد مسلح را در سوریه کشت.

یک مسئول امنیتی ترکیه ای نیز گفت که ارتش ترکیه عملیات محدودی را برای از بین بردن تهدیدها از منطقه تل رفعت انجام می دهد اما در صورت لزوم«عملیات بزرگی» را انجام می دهد.

برخی منابع نیز گفتند که نیروهای حمایت مردمی کرد یک موشک هدایت شونده به یکی از مواضع ارتش ترکیه را در منطقه تل رفعت در شمال استان حلبشلیک کردند که منجر به کشته شدن چهار نظامی ترک و زخمی شدن دو نظامی دیگر شد.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد که 3 نظامی این کشور در استان«هکاری» در جنوب شرق ترکیه در نزدیکی مرزهای عراق در پی گلوله باران منطقه توسط کردهای مسلح کشته شدند و یک نظامی نیز زخمی شد.

در این بیانیه آمده است که ارتش به منبع آتش پاسخ داده و عملیاتی را از طریق مرزها در منطقه با حمایت هواپیماهای جنگی برای نابودی اهداف افراد مسلح انجام داد.

آکار گفت که ارتش پنج فرد مسلح دیگر را در عملیاتی از طریق مرزها در شمال عراق انجام داد امری که باعث شد تعداد افراد مسلح کشته شده در دو حمله به 28 تن رسید.

 نیروهای کرد تل رفعت که واقع در 20 کیلومتری شرق شهر«عفرین» که در اشغال ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری همپیمانش است، در کنترل خود دارند.

از سوی دیگر، جنگنده های روسی و سوری مواضع گروه های مسلح را در استان«ادلب» در شمال سوریه به شدت بمباران کردند.

برخی منابع نیز گفتند که جنگنده های روسیه و سوریه طی 48 ساعت گذشته بیش از 100 هدف گروه های مسلح را در استان های ادلب و حماه بمباران کردند.

وزارت دفاع ترکیه  نیز اعلام کرد که دو نظامی ترکیه نیز که بر اساس توافقنامه مناطق کاهش تنش مستقر هستند در حملاتی که از مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه صورت گرفت زخمی شدند.

رسانه های سوری اعلام کردند که ارتش سوریه تروریست ها را در ادلب مورد حمله قرار داده است.

خبرگزاری سانا تأکید کرد ارتش سوریه مواضع گروه های تروریستی را در جنوب ادلب و  استان«حماه» در مجاورت ادلب طی روز شنبه در واکنش به نقض مکرر توافق کاهش تنش منهدم کرد.

سانا تأکید کرد که یگان های ارتش عربی سوریه در پاسخ به نقض مکرر توافق منطقه کاهش تنش توسط گروهک های تروریستی و حملات آنها به مناطق امن، عملیات دقیق ضد تجمعات و مخفیگاه های تروریست های «جبهه النصره» در حومه شمالی حماه و ادلب انجام دادند.

خبرنگار سانا گزارش داد که یگان های از ارتش عربی  سوری مخفیگاه های گروه های تروریستی جبهه النصره در «العمیقه»و « کفرنبوده» واقع در حومه شمالی غربی حماه منهدم کردند.

 خبرنگار سانا تصریح کرد: یگان های ارتش ضربات راکتی و توپخانه ای را علیه مواضع تروریست های جبهه النصره در شهرک «هبیط» در حومه جنوبی وارد کردند.

خبرنگار در ادامه گفت: این ضربات منجر به انهدام خودروها و مهمات تروریست ها شد.

در همین حال در پی تحولات شمال سوریه گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه تلاش کردند که در شمال استان«حلب» و به طور مشخص به سمت روستاهای«مرعناز،المالکیه و الشوارغه» با پوشش توپخانه ای ارتش ترکیه پیشروی کنند اما پس از آن که ارتش سوریه تلاش آنها را دفع کرد و تلفات سنگینی به مهاجمان وارد کرد بلافاصله مجبور به عقب نشینی شدند و این حمله آنها به شدت شکست خورد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.