درگیری شب گذشته در شمال سوریه شدیدترین درگیری میان ارتش سوریه با تروریست ها از زمان برقراری آتش بس در این منطقه به شمار می رود.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی حمله تروریست های خارجی به مواضع ارتش سوریه در شمال غرب استان«حماه» نیروهای ارتش به شدت با آنها درگیر شدند.

گروه های تروریستی از جمله «حراس الدین» به رغم برقراری آتش بس از دو ماه پیش تا کنون به مواضع ارتش سوریه حمله کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، در این زمینه اعلام کرد که 15 نیروی ارتش سوریه و همپیمانانش و 7 تروریست حراس الدین و دیگر گروه های تروریستی در درگیری های شدید در منطقه «سهل الغاب» در شمال غرب حماه کشته شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد که این درگیری ها نیمه شب گذشته در پی حمله گروه های تروریستی به مواضع ارتش سوریه رخ داد.

گروه تروریستی حراس الدین که با گروه القاعده در ارتباط است 1800 عنصر از جمله تروریست های خارجی غیرسوری دارد و در شمال غرب سوریه فعالیت می کند. این گروه تروریستی در کنار گروه تروریستی جبهه النصره که در استان «ادلب» نفوذ گسترده ای دارد می جنگد.

در پی این حمله، ارتش سوریه مواضع تروریست ها را در سهل الغاب و در جنوب ادلب که در مجاورت آن قرار دارد به شدت زیر آتش خود گرفت.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، منطقه از زمان برقراری آتش بس اعلام شده توسط مسکو که مورد حمایت دمشق و آنکارا که از گروه های مسلح سوری حمایت می کند، قرار گرفت شاهد درگیری های جسته گریخته بود اما درگیری شب گذشته شدیدترین درگیری به شمار می رود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.