ترکیه تخلیه سلاح های سنگین خود از مراکز دیده بانی اش در استان «ادلب» در شمال سوریه را بر اساس توافق روز 5 مارس با روسیه،آغاز کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، یک منبع نظامی گفت که ترکیه تخلیه سلاح های سنگین خود از مراکز دیده بانی اش در استان «ادلب» در شمال سوریه را بر اساس توافق روز 5 مارس با روسیه،آغاز کرد.

این توافق میان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نشستی در مسکو در روز 5 مارس برای رایزنی درباره تحولات ادلب، صورت گرفت.

بر اساس این توافق آتش بس از نیمه شب همان روز آغاز و گذرگاه امنی به طول 12 کیلومتر در طول بزرگره بین المللی«ام4» ایجاد می شود.

از سوی دیگر،وزارت دفاع روسیه روز گذشته- سه شنبه- سخنان اردوغان درباره انهدام 8 سامانه دفاع هوایی از نوع«پانتسر»در استان ادلب را تکذیب کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای تأکید کرد که ارزیابی های اردوغان درباره تأثیرگذاری جنگی استفاده از پهپادها در استان ادلب که گمان می کند توانسته است 8 سامانه دفاع هوایی-توپخانه ای از نوع پانتسر سوریه را منهدم کند، درست نیست و تا حدود زیادی در آن اغراق شده است.

در این بیانیه آمده است که نیروهای اصلی و سامانه دفاع هوایی نیروهای مسلح سوریه از جمله موشک های ضد هوایی پانتسر به شکل اساسی در منطقه دمشق مستقر بوده و هستند.

اردوغان روز سه شنبه مدعی شد که نیروهای ترکیه 8 سامانه دفاع موشکی-توپخانه ای پانتسر را در سوریه منهدم کردند.

سامانه پانتسر یکی از بهترین سامانه های دفاع هوایی و دفاع ضد موشکی کوتاه برد به شمار می رود.این سامانه برای انهدام اهداف در ارتفاع پایین طراحی شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.