رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در برخی شهرهای این کشور مقررات منع رفت و آمد به اجرا در خواهد آمد.

 

به گزارش جماران، بسیاری از کشورهای اروپایی با موج دوم کرونا مواجه شده و فرانسه محدودیت عبور و مرور از ساعت 21 تا شش صبح در پاریس و 8 شهر اعلام کرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که این کار برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا به اجرا در خواهد آمد.

به گفته رئیس جمهور فرانسه، وضعیت شیوع کرونا در این کشور «نگران کننده» است اما وضعیت همچنان «تحت کنترل» قرار دارد. رئیس جمهور فرانسه گفت که در فرانسه و 8 کلانشهر از شنبه مقررات منع رفت و آمد به اجرا در خواهد آمد. به این ترتیب ساکنان این کلانشهرها به جز در موارد استثنایی به مدت حداقل چهار هفته از ساعت 21 تا 6 صبح اجازه خروج از منازل خود را نخواهند داشت.

امانوئل ماکرون ضمن رد گزینه اجرای «قرنطینه مجدد» در فرانسه افزود که چنین اقدامی در شرایط کنونی «نامتناسب» محسوب می شود. به گفته رئیس جمهوری فرانسه مقررات منع رفت و آمد در کل منطقه «ایل دو فرانس» که پاریس مرکز آن است و همچنین کلانشهرهای «لیون، گرنوبل، لیل، اکس-مارسی، مونپلیه، روآن، تولوز و سن اتین» به اجرا در خواهد آمد.

رئیس جمهور فرانسه از شهروندان خواست که شمار حاضران را در گردهمایی ‌های خانوادگی و دوستانه به شش نفر محدود کنند. وی همچنین از شرکت ‌ها خواست تا هر هفته به کارکنان خود اجازه دو تا سه روز دورکاری را بدهند.

به گفته مکرون، در فرانسه 1.3 تا 1.4 میلیون تست کووید19 هر هفته انجام می شود. رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: « روزانه تقریبا 20 هزار بیمار مشخص می شوند. طی چند روز هر روز تقریبا 200 نفر از هموطنان به مراقبت های ویژه نیاز دارند. 32 درصد بیماران مبتلا به کووید19 تحت مراقبت ویژه هستند یعنی کادر پزشکی ما تحت فشار غیر قابل تحملی است. کادر پزشکی به شدت خسته شده است.»

ماکرون ادامه داد: «امروز ویروس در کل فرانسه گسترده شده و هیچ محل مخفی وجود ندارد. برای همین ما باید اقدامات سخت گیرانه تری اتخاذ کنیم تا دوباره به طور کامل اوضاع تحت کنترل قرار گیرد.»

امانوئل ماکرون به شهروندان هشدار داد که شیوع ویروس کرونا حداقل تا «تابستان سال 2021» ادامه خواهد داشت.

دولت فرانسه چهارشنبه شب اعلام کرد که این کشور بار دیگر از نظر بهداشتی در وضعیت اضطراری قرار گرفته است. بنا به اعلام دولت فرانسه از وضعیت اضطراری از شنبه شب برقرار خواهد شد.

کمیسیون اروپا برای سومین قرارداد پیش ‌خرید واکسن کرونا چراغ سبز نشان داد

دولت فرانسه در نظر دارد تا کسانی که مقررات منع رفت و آمد را نقض می کنند جریمه نقدی کند.

در این مدت شهروندان نمی توانند شب ها به رستوران یا خانه آشنایان بروند ولی مدارس تعطیل نخواهند شد.

دولت فرانسه اعلام کرده که این ممنوعیت به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. این مقررات ممکن است در صورت درخواست دولت تا شش هفته هم به اجرا گذاشته شود.

مقام های بهداشتی در فرانسه از شناسایی 22951 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته خبر داده اند.

شیوع کرونا در فرانسه طی بهار سال جاری اوج گرفت، اما با اعمال قرنطینه گسترده، شمار مبتلایان روزانه در تابستان به زیر 1000 نفر کاهش یافته بود.

با این ‌حال، از حدود یک ماه پیش شمار مبتلایان روزانه به بالای 10 هزار مورد اوج گرفت و روز چهارشنبه این رقم به بیش از 22 هزار نفر رسید.

وضعیت مشابهی در ایتالیا، اسپانیا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس دیده می ‌شود.

همزمان، دولت محلی کاتالونیا، در شمال شرقی اسپانیا از تعطیلی 15 روزه رستوران ها خبر داده است. همچنین بنا بر دستور دولت محلی کاتالونیا، باشگاه های ورزشی تنها مجاز به فعالیت با 50 درصد ظرفیت هستند.

در ایتالیا هم گردهمایی های بزرگ در رستوران ها و باشگاه ها ممنوع شده و از شهروندان خواسته شده است که از پذیرایی از بیشتر از 6 مهمان خودداری کنند.

شمار مبتلایان روزانه در اروپا به بالای 100 هزار نفر اوج گرفته است.

سه‌ شنبه هفته جاری شمار مرگ‌ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در اروپا به 1117 نفر و روز چهارشنبه، تا لحظه تنظیم این گزارش به 1290 نفر رسیده است.

بیشترین شمار مبتلایان روز چهارشنبه اروپا در فرانسه، انگلیس ، روسیه، اسپانیا و بلژیک ثبت شده است.

روسیه که ماه گذشته شمار مبتلایان روزانه را به زیر 5000 نفر کاهش داده و نسبت به ماه‌ های قبل به نصف رسانده بود، اکنون روزانه حدود 14 هزار مورد ابتلا ثبت می‌ کند.

در منطقه پرتنش قفقاز نیز وضعیت مشابهی حاکم است. موارد ابتلای روزانه در ارمنستان به بالای 1000 نفر رسیده که برای کشوری با سه میلیون نفر جمعیت، هشدار دهنده است.

این کشور نزدیک به سه هفته است که با جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌ باغ کوهستانی درگیر جنگ است و شمار مبتلایان روزانه در جمهوری آذربایجان نیز روز چهارشنبه به بالای 200 نفر رسید که بالاترین رقم طی 40 روز گذشته است.

دولت باکو از روز سه ‌شنبه ورود و خروج به چندین شهر را ممنوع کرده است.

گرجستان که تا ماه گذشته یکی از کشورهای بسیار موفق در مبارزه با شیوع کرونا بود و روزانه تنها 10 تا 20 مورد جدید ابتلا داشت، بیش از دو هفته است که با روزانه بالای 500 مورد ابتلا مواجه شده و روز چهارشنبه این رقم به 700 مورد اوج گرفت.

شمار مبتلایان روزانه در آمریکا نسبت به اواسط تابستان بهبود یافته، اما هنوز هم به‌ طور متوسط ابتلای روزانه 50 هزار نفر در این کشور ثبت می‌ شود. بیش از یک پنجم کل مرگ‌ و میر جهان در این کشور ثبت شده است.

شیوع کرونا در کشورهای آمریکای جنوبی همچنان چشمگیر است و روزانه حدود هزار قربانی ثبت می ‌شود.

نکته مهم در آمارهای بین ‌المللی، وضعیت نگران کننده هندوستان است که بعد از چین بیشترین جمعیت را در جهان دارد و طی روزهای گذشته بیشترین شمار مبتلایان در جهان در این کشور ثبت شده است.

از زمان شیوع کرونا، ابتلای بیش از 38 میلیون نفر در جهان به این ویروس ثبت شده و حدود 1.1 میلیون نفر جان باخته‌ اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.