مکان: پاریس، فرانسه/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش جماران، حمله دو فرد مسلح به سلاح سرد در نزدیکی دفتر سابق نشریه فکاهی «شارلی ابدو» در شهر پاریس چند مجروح برجای گذاشت.

در این حمله که با ساطور انجام شده است، دست ‌کم دو نفر به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

دو نفری که به شدت زخمی شده ‌اند، کارکنان یک شرکت فیلمسازی هستند که برای استراحت و کشیدن سیگار لحظاتی از شرکت بیرون آمده بودند. تصویرهایی که منتشر شده نشان می ‌دهد که مجروحان روی زمین افتاده ‌اند و پیاده ‌رو خونی شده است.

 

00

 

به گزارش‌ رسانه ‌های فرانسه، مهاجمان پس از حمله از محل حادثه گریختند. «ژان کاستکس» نخست وزیر فرانسه نیز پس از انتشار این خبر برای شرکت در جلسه بحران به وزارت کشور رفته است.

منابع پلیس در پایتخت فرانسه دقایقی پس از انتشار خبر حادثه اعلام کردند که یک فرد مظنون در این ارتباط دستگیر شده است. مظنون دوم نیز ساعاتی پس از حمله در متروی پاریس بازداشت شد. دادسرای ضد تروریسم رسیدگی به این حادثه را بر عهده گرفته است. برخی از رسانه‌ های فرانسوی به نقل از منابع آگاه، عامل اصلی حمله را یک جوان 18 ساله معرفی کردند که در پاکستان متولد شده است.

وزیر کشور فرانسه این موضوع را تایید کرد و گفت این فرد سه سال پیش وارد خاک فرانسه شده است.

علاوه بر این دو نفر، پنج نفر دیگر از ساکنان «سن-سن ‌دونی» در حومه پاریس عصر امروز بازداشت شدند.

نخست وزیر و وزیر کشور فرانسه در محل حادثه

«ژان کاستکس» نخست وزیر به همراه «ژرالد دارمنن» وزیر کشور فرانسه بعد از ظهر امروز در محل حادثه حاضر شدند. این دو نفر را «آن ایدالگو» شهردار پاریس همراهی می ‌کرد.

نخست وزیر فرانسه در محل حادثه به خبرنگاران گفت: «وضعیت سلامتی دو مجروح این حمله وخیم نیست.»

 

000

 

دادستان پاریس پس از سخنان نخست وزیر فرانسه سه دلیل را برشمرد که باعث شد تا این پرونده را به‌عنوان حادثه تروریستی دسته‌ بندی کنند. وی به محل حادثه و زمان حادثه اشاره کرد که همزمان با دادگاه قربانیان حمله به دفتر شارلی ابدو صورت گرفته است. دادستان پاریس سومین دلیل را حمله به افرادی عنوان کرد که مهاجمان چیزی از آنها نمی ‌دانستند.

وزیر کشور فرانسه: در حال جنگ با تروریست ‌ها هستیم

وزیر کشور فرانسه در گفت ‌وگو با شبکه تلویزیونی فرانس 2 حمله با ساطور در پاریس را به وضوح یک عمل «تروریستی» توصیف کرد.

وی افزود: «این یک حمله خونبار جدید علیه کشور ما است. ما هنوز در حال جنگ با تروریست‌ ها هستیم.»

وزیر کشور فرانسه با ارائه آماری گفت که «در طی سه سال اخیر 32 حمله خنثی شده است یعنی به‌ طور متوسط در هر ماه یک مورد.»

این حادثه که هنوز جزئیات دقیق آن مشخص نشده همزمان با برپایی دادگاه محاکمه 14 مظنون به همدستی در حمله مرگبار سال 2015 به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس و چند هفته پس از انتشار مجدد کاریکاتورهای پیامبر اسلام توسط نشریه یاد شده صورت می ‌گیرد.

حمله با سلاح سرد در خیابان «نیکلا اَپِر» واقع در ناحیه یازدهم تقسیمات شهری پایتخت فرانسه روی داده که دفاتر سابق نشریه جنجالی شارلی ابدو در آن قرار داشته است.

هنوز هیچ اطلاعات و یا شواهدی دال بر ارتباط این حمله با اقدام نشریه شارلی ابدو در نشر دوباره کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام در دست نیست.

محل حادثه تحت محاصره نیروهای امنیتی درآمد و یگان‌ های ویژه تحقیق و عملیاتی برای انجام ماموریت به محل اعزام شدند. خیابانی که دفاتر سابق نشریه شارلی ابدو در آن قرار دارد در زمان حادثه به کلی مسدود شد و ده ‌ها مامور پلیس در ورودی و اطراف آن مستقر شدند.

برخی منابع همچنین از کشف یک بسته مشکوک در محل خبر دادند و تصریح کردند که همین امر سبب شده تا محدوده امنیتی ایجاد شده توسط یگان‌ های ویژه گسترده‌ تر شود.

شهردار ناحیه یازدهم شهر پاریس پس از حادثه اعلام کرد که کلیه مدارس، مهد کودک ‌ها و خانه‌ های سالمندان در محدوده محل حادثه مسدود شده و از افرادی که در این موسسات هستند خواسته شده تا اطلاع ثانوی از ساختمان خارج نشوند.

گفتنی است که رسانه‌ های فرانسوی به تازگی با انتشار نامه ‌ای سرگشاده هدف از تهدید‌ها بر ضد نشریه شارلی ابدو را ضربه زدن به آزادی بیان عنوان کرده و خواستار حمایت شهروندان از این نشریه شده بودند.

 

مکان: پاریس، فرانسه

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.