بهنام اوجاقلو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تعداد بهره برداران کشت این محصول را چهار هزارو 500 نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین ارقام سیب این استان، رد دلیشز، گلدن دلیشز، دو رنگ فرانسه، گرانی اسمیت و گالا محسوب می‌شود که بسیار بازارپسند هستند.

وی به سطح باغات استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: زنجان دارای سه هزار و 234 هکتار، ابهر 834 هکتار، خرمدره 623 هکتار، ایجرود 568 هکتار ، طارم 105 هکتار، خدابنده یک هزار و 564، سلطانیه یک هزار و 146 هکتار و ماهنشان یک هزار و 123 هکتار، است.

اوجاقلو با بیان اینکه دیگر در باغات سیب این استان از وجود سیب ترش خبری نیست و به چشم نمی‌آید، افزود: میانگین درآمد ناخالص از باغ سیب زنجان 260 تا 300 میلیارد تومان است که سالانه عاید استان می‌شود.

وی با یادآوری اینکه سال 97 میزان خسارات وارده به باغ‌های استان زنجان شدید بود و قریب 80 درصد محصول سیب درختی را از بین برد، اظهار داشت: باتوجه به اینکه درختان سیب دیرتر از سایر گونه های درختی به شکوفه می نشینند بنابراین میزان خسارت ناشی از سرمازدگی این محصول نیز کمتر می‌شود. 

اوجاقلو به وجود آفت سیب اشاره کرد و افزود: کرم، تنها آفت سیب است و این نیز تهدید جدی نیست و باغداران با استفاده از سموم شیمیایی با آن مبارزه می‌کنند.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه بطور معمول سیب زنجان بیشتر به تهران صادر می‌شود، گفت: فرآوری محصول سیب درختی در زنجان را نداریم و تهیه سرکه و کمپوت آن نیز به صورت خانگی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.