ترامپ هیچ اهمیتی به تبعات اقدامات و سیاست ‌های خود برای آمریکا نمی‌دهد. در واقع او فقط و فقط به خودش می ‌اندیشد.

 

به گزارش جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: آمریکا حدود یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، آشفته‌ ترین و پر هرج و مرج ترین مبارزات انتخاباتی در طول تاریخ خود را تجربه می‌ کند. همه گیری مرگبار کووید 19 و آمار بسیار بالای مبتلایان و جانباختگان آن؛ ابتلای خود رئیس جمهور و کاندیدای جمهوری خواه به این بیماری تنها چند روز پس از اولین مناظره متشنج و متلاطم تلویزیونی که آمریکا را در شوک فرو برد؛ سرنوشت مبهم کارزارها و مناظره های انتخاباتی؛ وضعیت نابسامان دیوان عالی کشور؛ آشوب ها و اعتراضات گاه خشونت آمیز که در گوشه کنار آن شعله می کشد؛  در نهایت کشوری که اقتصاد آن رو به افول است و سایه بی اعتمادی بر سر آن گسترانیده شده؛ همه عوامل مذکور چشم انداز انتخابات 3 نوامبر 2020 آمریکا را تیره و تار کرده است.

ساعاتی دیگر قرار است مناظره میان «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا و «کامالا هریس» معاون جو بایدن رقیب ترامپ برگزار شود. این رویداد که قرار است در «سالت لِیک سیتی» در ایالت یوتا برگزار شود تنها مناظره میان این دو تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

این در حالی است که هنوز بر سر نحوه برگزاری آن جنجال هایی وجود دارد. پیشتر گفت شده بود این مناظره با یک حائل شیشه‌ ای میان این دو برگزار خواهد شد تا از سرایت ویروس کرونا جلوگیری شود. اقدام به تعبیه حفاظ بیشتر به تقاضای ستاد انتخاباتی بایدن-هریس صورت می ‌گرفت.

تصمیم به قرار دادن حائل میان هریس و پنس روز دوشنبه توسط کمیته مناظرات ریاست جمهوری و با مشورت با کارشناسان پزشکی کلینیک کلیولند اتخاذ شده بود. اما تیم پنس این تصمیم را مسخره کرده و با استفاده از این طلق برای جدا کردن دو رقیب مخالفت کرده است.

آینده دو مناظره دیگر میان نامزدهای ریاست جمهوری نامعلوم است. دومین مناظره میان ترامپ و بایدن برای روز 15ام اکتبر در نظر گرفته شده است.

«تیم مورتا» سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در ارتباط با این مناظره که در میامی فلوریدا برگزار می شود، گفت که «رئیس جمهور قصد دارد در این مناظره شرکت کند.»

ستاد انتخاباتی بایدن روز سه شنبه اعلام کرد که انتظار دارد «کمیسیون مناظرات و کلینیک کلیولند اطمینان حاصل کنند که این مناظره در محیطی ایمن برگزار شود. ما قصد داریم در صورت تایید کارشناسان پزشکی از ایمنی آن، با دونالد ترامپ مناظره کنیم.»

کمیسیون مناظرات نظر برگزاری یک یا هر دو مناظره را از راه دور و در فضای مجازی و از محل های مختلف تحت بررسی دارد.

تصمیم جدید کمیسیون مناظرات همچنین در جریان مناظره  پوشیدن ماسک را برای همه جز مجری و دو کاندیدای انتخاباتی الزامی می کند.  

خانواده ترامپ در جریان نخستین مناظره از پوشیدن ماسک خودداری کردند و سایرین نیز در طول آن ماسک هایشان را برداشتند. تست کرونا دست کم 13 نفر که به ترامپ نزدیک هستند مثبت بوده است. به علاوه چندین کارمند جزء کاخ سفید هم مریض شده اند.

نخستین مناظره انتخاباتی که هفته گذشته برگزار شد؛ مناظره ای سراسر حاکی از اضطراب، عصبانیت و نگرانی بود. مناظره ‌ای که چهره عریان آمریکا را به نمایش گذاشت. این مناظره بین ترامپ و باید‌ن که شبیه د‌و کود‌کی بود‌ که بر سر یک صند‌لی گیس یکد‌یگر را می کشند‌! یک د‌عوای تمام عیار با چاشنی خصومت شخصی برای کوبید‌ن طرف مقابل د‌رباره مواضع حزبی و برنامه های آتی یا حتی د‌فاع از سوابق گذشته، اما مهمترین نکته این مناظره نپذیرفتن نتیجه انتخابات از سوی ترامپ بود‌. ترامپ گستاخانه د‌ر برنامه زند‌ه گفت که نتایج انتخابات را نمی پذیرد‌ و پیش بینی ناظران د‌رباره به راه افتاد‌ن جنگ د‌اخلی را به واقعیت بیشتر نزد‌یک کرد‌.

این در حالی است که نظرسنجی های منتشر شده از زمان اعلام بیماری رئیس جمهور، فقط صلاحیت جو بایدن را تایید کرده است؛ به عبارتی دیگر محبوبیت دونالد ترامپ در بسیاری از ایالت های کلیدی از جمله پنسیلوانیا، میشیگان و حتی آریزونا کمرنگ تر شده است.

کمتر از یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بحران کرونا و نحوه مدیریت آن همچنان عامل تعیین کننده در حمایت رای دهندگان از کاندیداها است و نظرسنجی جدید نشان می دهد دو سوم آمریکایی ها می گویند ترامپ رفتاری غیرمسئولانه در برخورد با کرونا داشته است.

هزاران نفر در آمریکا به دلیل بی کفایتی ترامپ در مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا، در حال از دست دادن جان خود هستند. پیش بینی‌ ها حاکی از این هستند که این رقم می ‌تواند به بالای 300 هزار نفر نیز برسد.

میلیون‌ ها آمریکایی در شرایط فعلی مضطرب هستند و بسیاری نیز شغل و راه تامین معاش خود را از دست داده اند. در آمریکا، در برهه کنونی، اعتراضات خیابانی نیز جریان است و هزاران نفر از مردم این کشور در اعتراض به نژادپرستی حاکم بر آمریکا به خیابان‌ها ریخته اند. به طور کلی، سه و نیم سال سیاست ‌ها و اقدامات نادرست و جنجالی ترامپ، خشم و نفرت را در بسیاری از آمریکایی ‌ها تقویت کرده و این مساله موجب شده تا انتخابات آتی آمریکا، به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.

ترامپ هیچ اهمیتی به تبعات اقدامات و سیاست ‌های خود برای آمریکا نمی‌دهد. در واقع او فقط و فقط به خودش می ‌اندیشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.