نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با متهم کردن روسیه به دخالت در انتخابات ۲۰۲۰، مدعی شد که در صورت پیروزی، پوتین را وادار به پاسخگویی خواهد کرد.

به گزارش جماران به نقل از مهر، اسپوتنیک نوشت: جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را از عواقب دخالت در روند انتخاباتی ۲۰۲۰ برحذر داشت.

وی در مصاحبه با «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» مدعی شد: پیامم برای پوتین این است که اگر انتخاب شوم، وارد عمل خواهم شد چرا که این دخالت انتخاباتی به منزله نقض حاکمیت آمریکا است.

بایدن در ادامه تهدیدهای خود افزود: قبلاً هم گفته‌ام و بار دیگر هم تکرار می‌کنم که ترامپ خیلی علاقه دارد که پوتین همچنان همین راه را ادامه دهد. اما من به شما قول می‌دهم، به شما قول می‌دهم اگر پیروز شدم به دلیل دخالت در حق حاکمیت آمریکا، عواقبی در انتظار پوتین خواهد بود.

تا انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا که موعد آن ۱۳ آبان است، فاصله زیادی باقی نمانده و نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه این رقابت، با انگیزه جلب آرای مردمی، به اتهام‌زنی علیه یکدیگر روی آورده‌اند. برای مثال در حالی که بایدن رقیب جمهوریخواه را به تبانی با روسیه متهم می‌کند؛ ترامپ هم طرف مقابل را دست‌نشانده چین می‌داند. این در حالی است که مسکو و پکن بارها هشدار داده‌اند که احزاب آمریکایی نباید حین تسویه حساب داخلی، پای بازیگران خارجی را وسط بکشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.