ده‌ها رهبر و چهره‌ سیاسی در جهان به کرونا مبتلا شدند، اما هیچ یک شرایط حساس ترامپ را نداشتند.

 

به گزارش جماران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ادامه معالجات مربوط به بیماری کووید 19 به بیمارستان انتقال یافت.

این اقدام گمانه زنی ها را در مورد سلامت وی بیشتر کرد.

براساس این گزارش، ترامپ با بالگرد به بیمارستان نظامی «والتر رید» در مریلند منتقل شد. این بیمارستان با کاخ سفید 9 مایل فاصله دارد.

کاخ سفید عنوان کرد: پزشکان اصرار به این اقدام داشتند تا در صورت لزوم ترامپ مراقبت فوری را دریافت کند.

گفته می شود او از صبح تب داشته است.

کاخ سفید اعلام کرد: ترامپ به فعالیت های رسمی خود از بیمارستان ادامه خواهد داد.

در عین حال دقایقی پیش از انتقال ترامپ به بیمارستان، پزشک معالج دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره تازه‌ ترین اخبار مربوط به وضعیت سلامت او گفت: تا امروز بعد از ظهر ترامپ کسل بود، ولی روحیه او خوب است. تیمی از کارشناسان حال رئیس جمهور را ارزیابی می ‌کنند و ما بهترین نسخه‌ ها را برای او و بانوی اول تجویز می ‌کنیم تا آن را مراعات کنند.

پزشک معالج ترامپ گفت: رئیس جمهور ترامپ کمی تب دارد، دچار گرفتگی بینی شده و سرفه می کند. وضعیت او از «بدون علامت» به وضعیت «خفیف» و در حال حاضر وضعیت او به «متوسط» تغییر کرده است.

«شان کانلی» پزشک رئیس جمهور آمریکا گفت: آمپول کوکتل آنتی بادی از شرکت Regeneron به ترامپ تزریق شده که به گفته برخی محققان می تواند سطح ویروس را در خون کاهش دهد.

علاوه بر این دونالد ترامپ ویتامین D ، فاموتیدین ، ​​ملاتونین و آسپرین مصرف می کند.

وی افزود: بانوی اول آمریکا با وجود سردرد و سرفه خفیف وضعیت خوبی دارد و نتیجه تست سایر اعضای خانواده منفی شده است.

این در حالی است که «زارا رحیم‌» سخنگوی سابق هیلاری کلینتون در حساب توئیتری خود نوشت: «نوشتن این توئیت در چهار سال گذشته را برخلاف هویت اخلاقی خود می‌ دانستم، اما امیدوارم او (ترامپ) بمیرد.»

بررسی‌ های پزشکی نشان می ‌دهد دونالد ترامپ در زمان ابتلا به کرونا جزو افراد پر خطر محسوب می ‌شود.

کارشناسان پزشکی می‌ گویند دونالد ترامپ به علت سن بالا، جنسیت و اضافه وزنی که دارد، نسبت به سایر بیماران در معرض خطر بیشتری در برابر ویروس کرونا قرار دارد.

رئیس جمهور آمریکا 74 ساله است که همین امر باعث می ‌شود احتمالا بستری شدن او در بیمارستان در مقایسه با یک بیمار 20 تا 29 ساله بیشتر شود.

با توجه به اینکه ترامپ 110 کیلوگرم وزن دارد، وی در دسته بندی افرادی قرار می ‌گیرد که اضافه وزن دارند. بنابر این وی در برابر بیماری کرونا نسبت به دیگران آسیب پذیرتر است.

رابطه دونالد ترامپ با رعایت شیوه نامه‌ های بهداشتی مثل پوشیدن صورت با ماسک، رابطه جالبی است. وی در ماه مه در بازدید از یک کارخانه تولید ماسک، بدون ماسک حاضر شد!

وقتی ماه ژوئیه رسید وی در توئیتی اعلام کرد بسیاری از افراد می‌ گویند اگر فردی نمی ‌تواند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند، ماسک زدن برای چنین فردی اقدامی میهن پرستانه است.

دونالد ترامپ ماه گذشته زمانی که یک خبرنگار با صورتِ ماسک زده از وی سوال می ‌کرد، آزرده خاطر شد و گفت لطفا ماسک خود را بردارید.

خبرنگار هم در واکنش گفته بود ماسک را برنمی دارد، اما بلند‌تر صحبت خواهد کرد.

می ‌دانیم که رئیس جمهور ترامپ مرتبا آزمایش کرونا می‌ داد، بنابر این احتمال اینکه بلافاصله پس از ابتلا به کرونا، بیماری او تشخیص داده شده باشد زیاد است.

پروفسور «کیث نیل» استاد دانشگاه ناتینگهام درباره ابتلای ترامپ به کرونا گفت: تعداد اندکی از افراد بدون علامت هستند، اما در کل پیش آگهی بیماری شان خیلی خوب است. ما در طول یک هفته آینده دقیقا متوجه خواهیم شد که بیماری کرونا (در ترامپ) چگونه است.

بسیاری از افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند علائم خفیف دارند. اگر این افراد بیمار شوند بین پنج تا هفت روز کسالت خواهند داشت.

بعد از این مدت، یا رو به بهبود می ‌روند یا اینکه حال شان بدتر می ‌شود و شاید نیاز به بستری در بیمارستان پیدا کنند. ویروس کرونا برای افراد مسن خطرناک ‌تر است. افرادی در آمریکا که بین 64 تا 74 سال سن دارند احتمالا پنج برابر بیش از دیگران نیاز به مراقبت‌ های بیمارستانی خواهند داشت. احتمال فوت این افراد 90 برابر بیشتر از افراد 20 تا 29 ساله است.

رئیس جمهور آمریکا 74 ساله و چاق است. همه این فاکتور‌ها باعث می ‌شوند که او در دسته بندی افراد پر خطر قرار گیرد.

ترامپ برنامه‌ های از پیش تعیین شده خود برای حضور در یک مراسم جمع‌ آوری کمک ‌های مالی مردمی و همچنین سفر به فلوریدا برای شرکت در  گردهمایی انتخاباتی را لغو کرده است؛ با این حال فعالیت‌ های دفتری مانند تماس ‌های تلفنی را طبق برنامه ادامه خواهد داد. 

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده در رسانه‌ های آمریکا، آزمایش کرونای «مایک پنس» معاون رئیس جمهور و همسر او منفی اعلام شده است و به گفته «دوین اومالی» سخنگوی او، وضعیت سلامت پنس خوب است و قادر است وظایف خود را بدون هیچ مشکلی ادامه دهد. 

هر چند در قوانین آمریکا پیش ‌بینی شده است در صورتی که رئیس جمهور قادر به انجام وظایف خود نباشد، معاونش وظایف او را بر عهده ‌بگیرد، اما ساز و کاری برای به تعویق افتادن انتخابات در صورت بیماری رئیس جمهوری که خود کاندیدای انتخابات است، وجود ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.