رئیس جمهور ونزوئلا برای نخستین بار کاهش شدید درآمدهای نفتی این کشور را فاش کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نیکولاس مادرور»رئیس جمهور ونزوئلا تأکید کرد که کشورش کاهش شدید درآمدهای نفتی را از سال 2014 تا 2019 شاهد بوده است.

وی در سخنانی که از تلویزیون این کشور پخش شد گفت: بین سال های 2014 تا 2019 ونزوئلا شاهد کاهش شدید درآمدهای صادراتی خود در تاریخش شد و این نخستین بار است که به شکل علنی به این ارقام اشاره می کنم:طی شش سال 99 درصد از درآمدهای ارزی خود را از دست دادیم».

مادورو تأکید کرد: کاهش روند درآمدهای نفتی در ونزئلا از سال 2015 نزدیک به 30 میلیارد دلار در سال بوده است و این رقم را نمی توان تصور کرد حتی حجم فشاری که اقتصاد کشورمان متحمل می شود را نمی توان تصور کرد.

به گفته مادورو: «به جای هر 100 دلاری که در سال 2014 از فروش نفت به دست می آوردیم امروز یک دلار به دست می آوریم»، آن هم در کشوری که یکی از بزرگترین ذخایر نفتی جهان را دارد.

نتیجه این کاهش این شد که درآمد ونزوئلا از 56 میلیارد دلار در سال 2013 به کمتر از 400 میلیون دلار در سال گذشته رسیده است.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه گفت که دلیل اصلی این مساله جنگ اعلام شده علیه بهای نفت به منظور حمله به بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان بوده است اما کارشناسانی که بر این باوراند که تحریم های اقتصادی بحران در ونزوئلا را تشدید کرده است می گویند دلیل اصلی این اتفاق سوء مدیریت اقتصاد و فساد در این کشور است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.