ماموران سازمان امنیت ونزوئلا او را در حالی که درون خودرو بوده، محاصره کرده‌اند و پس از آنکه موفق نشدند زامبرانو را از خودرو پیاده و دستگیر کنند، در نهایت خودرویش را در حالی که آقای معاون درون آن بوده، با جرثقیل بلند کرده و با خود برده‌اند.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «خوان گوایدو» رئیس جمهور خودخواندۀ ونزوئلا و رئیس پارلمان این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد که ماموران اطلاعات ونزوئلا معاونش را بازداشت کرده‌اند.

«ادگار زامبرانو» معاون پارلمان ونزوئلا اولین نمایندۀ پارلمان است که پس از فراخوان گوایدو برای انجام کودتای نظامی علیه «دولت نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور بازداشت می‌شود.

ماموران سازمان امنیت ونزوئلا او را در حالی که درون خودرو بوده، محاصره کرده‌اند و پس از آنکه موفق نشدند زامبرانو را از خودرو پیاده و دستگیر کنند، در نهایت خودرویش را در حالی که آقای معاون درون آن بوده، با جرثقیل بلند کرده و با خود برده‌اند.

دو روز پیش از این، اعضای مجلس موسسان ونزوئلا که طرفداران نیکلاس مادورو در آن اکثریت را در اختیار دارند، مصونیت پارلمانی آقای زامبرانو و شش نمایندۀ دیگر را لغو و به این ترتیب زمینۀ پیگیرد قضایی آنها را فراهم کردند.

قبل از رای مجلس موسسان نیز دادگاه عالی ونزوئلا این نمایندگان را به توطئه، قیام و خیانت را متهم کرده بود.

نیکلاس مادورو تلاش خوان گوایدو در هفتۀ گذشته برای شوراندن ارتش علیه او را «کودتا» خوانده است. بر این اساس «دیوسدادو کابلو» رئیس مجلس موسسان ونزوئلا پس از دستگیری ادگار زامبرانو در نطقی تلویزیونی اعلام کرد: «یکی از توطئه‌گرانِ اصلی این کودتا دستگیر شد. آنها باید بهای اقدام به این کودتا را که شکست خورد، مقابل دادگاه بپردازند.»

روز پنج‌شنبه همچنین «مایک پنس» معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به‌زودی ۲۵ عضو دادگاه عالی ونزوئلا را که از حامیان نیکلاس مادورو هستند تحریم خواهد کرد.

او بار دیگر تکرار کرد که دولت آمریکا تحریم‌های اقتصادیِ آن دسته از ژنرال‌های ونزوئلا را که دست از حمایت نیکلاس مادورو بردارند، لغو خواهد کرد.

 در همین حال، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا خواستار آزادی ادگار زامبرانو معاون رهبر مخالفان ونزوئلا شد.

پمپئو در بیانیه ای که وزارت خارجه آمریکا آن را روز گذشته منتشر کرد، مدعی شد که «بازداشت غیر قابل توجیه» معاون اول پارلمان ونزوئلا اقدامی«غیرقانونی و غیرقابل قبول است و بازتاب دهنده جدیدی از سیاست سرکوب است که نظام مادورو رئیس جمهور این کشور است».

پمپئو در ادامه ادعاهای خود گفت: تجاوز به استقلال قوه مقننه منتخب به شیوه دموکراتیک بخشی از تلاش های نظام مادورو در سرکوب آزادی تفکر در کشور و دلیلی برای بی توجهی دولت در حل مسائل و مشکلات ملت ونزوئلا به شیوه قانونی است. این در حالی است که یکی از عوامل مهم مشکلات و بحران در ونزوئلا تحریم و محاصره این کشور توسط آمریکا است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.