آمریکا اعلام کرد که واشنگتن تمام دیپلمات‌های باقیمانده‌اش را از ونزوئلا خارج می کند چرا که حضور آنها در این کشور برای سیاست‌های آمریکا محدود کننده شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، وزیر خارجه ایالات متحده  آمریکا اعلام کرد که واشنگتن تمام دیپلمات‌های باقیمانده‌اش را از ونزوئلا خارج می کند چرا که حضور آنها در این کشور برای سیاست‌های آمریکا محدود کننده شده است. آمریکا همچنین تشدید بحران در ونزوئلا را از جمله دلایل خود برای اتخاذ این تصمیم اعلام کرده است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: «ایالات متحده آمریکا تمام دیپلمات‌های باقیمانده در ونزوئلا را این هفته از این کشور خارج می کند. این تصمیم بازتاب‌دهنده وخامت شرایط در ونزوئلا است. به این نتیجه رسیده‌ایم که حضور کارکنان دیپلماتیک ایالات متحده در آنجا برای سیاست‌های آمریکا محدودیت ایجاد کرده است.»

در تاریخ ۲۳ ‌ژانویه سال جاری، «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا از قطع روابط دیپلماتیک کاراکاس با واشنگتن خبر داد. آقای مادورو این تصمیم را در پی به‌رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا از سوی آمریکا به‌عنوان رئیس جمهوری موقت اتخاذ کرد. با این حال واشنگتن با هدف به چالش کشیدن مشروعیت نیکولاس مادورو از خارج کردن کامل دیپلمات‌هایش از کاراکاس خودداری کرد و تنها کارکنان دیپلماتیک غیرضروری و خانواده‌هایشان از ونزوئلا خارج شدند.

تظاهرات اعتراضی مخالفان نیکلاس مادورو قرار است از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شود. این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که ونزوئلا پنج روز است با قطع گسترده برق در کشور روبرو است، وضعیتی که عملا ونزوئلا را فلج کرده است.

بحران در تامین مواد غذایی برای مردم ونزوئلا در کنار بحران عمیق سیاسی، وضعیت نامشخصی برای آینده ونزوئلا رقم زده است. یکی از دلایل این بحران محاصره و تحریم ونزوئلا توسط آمریکا و متحدانش است. همچنین دخالت های مستقیم آمریکا در این کشور به تشدید بحران سیاسی دامن زده است.

در همین حال، مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد دو نفر از متهمان عضو سازمان تخریبی در تأسیسات شبکه برق این کشور بازداشت شدند.

مادورو در سخنانی تلویزیونی که در صفحه اش در توئیتر منتشر شد، گفت:«دو نفر را که تلاش می کردند که اقدام تخریبی در سیستم ارتباط در مخزن آبی«گوری» به منظور توقف عملیات از سرگیری برق رسانی انجام دهند و اکنون بازجویی از آنها در جریان است.»

تأسیسات آبی برقی گوری 80 درصد از نیازهای برق ونزوئلا را تأمین می کند و در 7 مارس گذشته حادثه بزرگی باعث قطع جریان برق در 20 ایالت از مجموع 23 ایالت این کشور شد. این حادثه همچنین باعث توقف سیستم حمل و نقل کشور و آبرسانی شد. متروی کاراکاس که روزانه دو میلیون نفر را جا به جا می کند تا امروز تعطیل است.این کشور همچنین مشکلات زیادی در سیستم تماس تلفنی و اینترنت دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.