ارتش ونزوئلا به منظور جلوگیری از ورود کاروان کمک های آمریکا و کانادا به این کشور بخشی از مرزها را بست؛ مادورو ارسال این کمک ها را مقدمه ای برای دخالت نظامی اعلام کرد.

به گزارش جماران به نقل خبرگزاری فرانسه، نیروهای ارتش ونزوئلا یک پل مرزی میان این کشور و کلمبیا را پیش از رسیدن کمک های بین المللی برای از بین بردن کمبود مواد غذایی و دارویی قطع کردند. این کمک ها با هماهنگی مخالفان ونزوئلایی قرار است به این کشور وارد شود.

تصاویری توسط برخی از خبرگزاری منتشر شده است که نشان می دهد یک کانتینر بزرگ و یک تانکر به علاوه موانع آهنی دیگر توسط ارتش روی پل«تییندیتاس» قرار داده شده است. این پل  شهر «کوکوتا» در کلمبیا را  با شهر «اورینا» در ونزوئلا مرتبط می کند. هدف ارتش از این اقدام جلوگیری از ورود کاروان کمک ها به ونزوئلاست.

5c5aa47595a597866b8b45b2

«فرانکلین دوارتی» یکی از نمایندگان مخالفان در ایالت مرزی«تاخیرا»گفت که نیروهای مسلح از عبور و مرور جلوگیری می کنند.

پارلمان هوادار«خوان گوایدو» رهبر مخالفان اقدامات نهایی برای استقبال از کاوران کمک های فرستاده شده از ایالات متحده آمریکا و کانادا به ونزوئلا از طریق کلمبیا را انجام داد.

کانادا وعده داد که 53 میلیون دلار کانادایی را برای مردم ونزوئلا می فرستد و واشنگتن که  دخالت نظامی در ونزوئلا را بعید نمی داند نیز وعده ارسال 20 میلیون دلار داده است. 

«نیکولاس مادورو» رئیس جمهور منتخب ونزوئلا با پذیرش این کمک ها مخالفت کرد و آنها را «بهانه ای» برای آغاز دخالت نظامی به رهبری ایالات متحده آمریکا دانست.

مادورو تأکید کرد که:« هیچ کس وارد ونزوئلا نمی شود.»

وی تأکید کرد که: می خواهند دو محموله کوچک بفرستند.ونزوئلا نیاز به صدقه ندارد. اگر می خواهند کمک کنند محاصره و تحریم ها را پایان دهند.»

رئیس جمهور ونزوئلا تصریح کرد که اجازه نمی دهد ونزوئلا با نمایش کمک های انسانی تحقیر شود.

بنابراین گزارش، خوان گوآیدو به دنبال تظاهرات ضد دولتی در کاراکاس، خود را «رئیس جمهور موقت» ونزوئلا اعلام کرد و خواستار برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری شد.

نیکلاس مادورو این درخواست را نپذیرفته است.  مکزیک، روسیه، کوبا، ایران ، ترکیه و چین از مادورو حمایت کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز پس از سخنان گوایدو اعلام کرد: رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می‌شناسم.

تاکنون ده کشور عضو اتحادیه اروپا رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته اند. آنها ضرب‌الاجلی برای مادورو جهت برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری در ونزوئلا تعیین و اعلام کرده اند: وگرنه گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت خواهیم شناخت. این ضرب الاجل روز یکشنبه هفته جاری به پایان رسید و پیش از آن به شدت توسط رئیس جمهور قانونی ونزوئلا رد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.