«مایکل مورنو» رئیس دیوان‌عالی ونزوئلا در توئیتر خود نوشت: اقدامات پیشگیرانه علیه خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا و «رئیس جمهور خودخوانده» ونزوئلا تایید شده است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیوان‌عالی ونزوئلا انجام اقدامات پیشگیرانه علیه «خوآن گوآیدو» رهبر مخالفان و  رئیس مجلس ملی و نیز «رئیس‌جمهور خودخوانده» این کشور را تایید کرد.

«مایکل مورنو» رئیس دیوان‌عالی ونزوئلا در توئیتر خود نوشت: اقدامات پیشگیرانه علیه خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا و «رئیس جمهور خودخوانده» ونزوئلا تایید شده است.

مورنو افزود: تدابیر پیشگیرانه در حق گوآیدو از جمله ممنوع الخروج تا زمان پایان تحقیقات درباره او، جلوگیری از فروش اموال و تجمید حساب‌های بانکی خود تایید شده است.

«طارق ویلیام ساب» دادستان کل ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد: با اقدامی پیشگیرانه خواستار انسداد حساب‌های بانکی و ممنوع الخروجی خوآن گوآیدو از سوی دادگاه عالی این کشور شده ام.

در همین حال،«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در واکنش به این اقدام گفته است: «تهدیدات دادستان غیرقانونی و سابق ونزوئلا علیه گوآیدو را نمی‌پذیریم.»

 خود گوایدو نیز اظهار داشته است: تهدید زندان را دست‌کم نمی گیرم، ولی هیچ چیز در این کشور عجیب نیست.

بنابراین گزارش، ونزوئلا طی روزهای گذشته با تحولات سیاسی مهمی روبرو بوده است. خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا روز چهارشنبه 23 ژانویه جاری به دنبال تظاهرات ضد دولتی در کاراکاس، خود را «رئیس جمهور موقت» این کشور اعلام کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز پس از سخنان گوآیدو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می‌شناسم.»

کشورهای  روسیه، کوبا، ایران ،چین،ترکیه و مکزیک از مادورو حمایت کردند. اتحادیه اروپا نیز در پی این تحولات با تعیین ضرب الاجلی اعلام کرده است که اگر طی 8 روزی زمانی برای انتخابات جدید در ونزوئلا اعلام نشود، خوآن گوآیدو رئیس شورای ملی این کشور را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت خواهند شناخت اما دولت ونزوئلا به شدت این ضرب الاجل اروپایی را رد کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.