ایلهان عمر در پاسخ به حمله جدید ترامپ گفت: کشور را مانند یک کودک 8 ساله اداره می ‌کنید!

 

به گزارش جماران، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در جریان یکی از گردهمایی ‌های انتخاباتی ‌اش به «ایلهان عمر» نماینده کنگره آمریکا که تباری سومالیایی دارد، حمله کرد.

عمر نماینده ایالت «مینه‌ سوتا» در کنگره آمریکا، یکی از نمایندگانی رنگین پوستی است که پیش از این ترامپ خطاب به آنها گفته بود: «به خانه‌ هایتان برگردید»؛ سخنی که به طور گسترده از سوی سیاستمداران آمریکا محکوم شد.

دونالد ترامپ در جریان سخنرانی انتخاباتی خود در پنسیلوانیا با اشاره به ایلهان عمر گفت: «او به ما می‌ گوید که چگونه کشورمان را اداره کنیم. شما آنجایی را که ترک کردید چگونه اداره می ‌کردید؟ کشورتان در چه حالی است؟»

ایلهان عمر در پاسخ به دونالد ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «اولا اینجا کشور من است و من عضوی از کنگره هستم که شما را استیضاح کرد. دوم اینکه، من در 8 سالگی از جنگ داخلی فرار کردم. یک کودک 8 ساله کشور را اداره نمی ‌کند اگر چه شما مانند چنین فردی کشور را اداره می ‌کنید.»

عمر در ادامه با اشاره به دیالوگی از فیلمی معروف می‌ نویسد: «این دیدگاه ‌های فرقه‌ گرایانه باعث تعجب من است... چرا اینقدر نسبت به من وسواس دارید؟»

گردهمایی دونالد ترامپ در پنسیلوانیا نیز با انتقاداتی همراه بود. طرفداران او در حالی در این برنامه شرکت کرده بودند که با توجه به شیوع ویروس کرونا، نه مقررات حفظ فاصله اجتماعی رعایت شده بود و نه همگان ماسک بر چهره داشتند؛ آن هم در حالی که آمریکا با بیش از 7 میلیون و 112 هزار مبتلا و حدود 206 هزار مرگ، در صدر کشورهایی است که در جهان با همه‌ گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می ‌کنند.

دونالد ترامپ مدعی شده است که بدون اقدامات دولت او، شمار تلفات کووید 19 در آمریکا بسیار بیشتر از این رقم می‌ شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.