برای پنجمین ‌بار در دو ماه گذشته توییتر مقابل فعالیت ‌های رسانه‌ ای دونالد ترامپ موضع گرفت.

 

به گزارش جماران، توییتر‌ پخش ویدئویی را متوقف کرد که دونالد ترامپ‌ رئیس جمهور آمریکا آن را بدون رعایت حق ناشر در حساب کاربری خود گذاشته بود.

این ویدئو که به سبک تبلیغات کارزار انتخاباتی تهیه شده بود، و موسیقی گروهِ راک «لینکین پارک» را بر خود داشت، با درج این پیام از روی توییتر برداشته شد: «پخش این قطعه، در پاسخ به شکایتِ مالک حق نشر، متوقف شده است.»

همین ویدئو که ترامپ آن را بازنشر کرد، نخست از سوی «دن اسکاوینو» مدیر شبکه ‌های اجتماعی کاخ سفید توییت شده بود. پس از پخش این ویدئو، شرکت ماشین شاپ،‌ نماینده حقوقی گروه موسیقی راکِ «لینکین پارک»، به توییتر شکایت می ‌کند.

مسئولان توییتر در بیانیه ‌ای نوشتند: «ما به ‌شکایات موثق در زمینهٔ حق پخش پاسخ می ‌دهیم، چنانچه این شکایات از سوی مالک اثر یا نماینده قانونی او طرح شده باشد.»

این پنجمین ‌بار در دو ماه گذشته است که توییتر مقابل فعالیت ‌های رسانه‌ ای دونالد ترامپ موضع می‌ گیرد.

توییتر از ماه مه امسال، رئیس جمهور آمریکا را به ‌چالش کشیده و در چند مورد توییت ‌های وی را به ‌علت «رعایت نکردن حق ناشر» یا «ستایش خشونت» مسدود کرده و درباره آنها تذکر داده است. کاخ سفید تا کنون به این اقدام توییتر‌ واکنشی نشان نداده است.

در مورد پیشین، دونالد ترامپ در پیام توییتری در واکنش به اعتراضات اخیر آمریکا نوشته بود: «تا زمانی که من رئیس جمهور شما هستم هرگز یک منطقه خودمختار در واشنگتن بوجود نخواهد آمد. اگر آنها برای این کار تلاش کنند، با برخوردی جدی روبرو خواهند شد.» شبکه اجتماعی توییتر اگرچه همچنان اجازه خواندن این نوشته را به مخاطبانش داد اما در بالای متن رئیس جمهور، پیامی را با این محتوا منتشر کرد: «این توییت قوانین شبکه را به دلیل رفتار نامناسب نقض کرده است.»

کمتر از یک هفته پیش از این نیز دونالد ترامپ یک ویدئوی جعلی منتسب به شبکه خبری سی ‌ان ‌ان آمریکا را در صفحه خود پخش کرد که بار دیگر توییتر این پیام را به عنوان «رسانه دستکاری شده» برچسب زد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.