روسیه و هم پیمانانش به خوبی از واقعیت بمب های دودزای آمریکایی خبر دارند و همچنین خبر دارند که اوباما که طی پنج سال گذشته از عمر بحران سوریه، نمی تواند با روسیه، قدرت بزرگ رو به صعود، به ویژه چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری رویارویی نظامی کند.

«جان کری»وزیر خارجه آمریکا و «باراک اوباما»رئیس جمهوری اش، از زمان آغاز حمله به شهر موصل با خبر بودند و تمام چیزهایی که درباره برگزاری نشست شورای امنیت ملی آمریکا برای بررسی گزینه های نظامی برای رویارویی با بمباران روسیه گفته می شد، فقط بمب های دودزا و خاکستر پاشیدن در چشم ها بود.

به گزارش اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:جنگ موصل که نیروهای عراقی با حمایت نیروهای پیشمرگه و پوشش هوایی آمریکایی به جریان افتاد باعث شد توجه ها از «حلب»به جای دیگری معطوف شود و به ایالات متحده آمریکا و هم پیمانان غربی و عربی این بهانه را داد که در برابر بمباران گروه های مسلح و پیشروی ارتش سوریه در شهر حلب و به ویژه مناطق شرقی آن هیچ کاری نکنند.

گزافه گویی نمی کنیم اگر بگوییم که «جان کری»وزیر خارجه آمریکا و «باراک اوباما»رئیس جمهوری اش، از زمان آغاز حمله به شهر موصل با خبر بودند و تمام چیزهایی که درباره برگزاری نشست شورای امنیت ملی آمریکا برای بررسی گزینه های نظامی برای رویارویی با بمباران روسیه گفته می شد، فقط بمب های دودزا و خاکستر پاشیدن در چشم ها بود.

آمریکا نمایشنامه ای دروغ در حلب را با زیرکی شدید تهیه کرد و آن را با شیوه ای زیرکانه این نمایشنامه و فصل های آن را از طریق اظهار سخنانی که یک بار می گوید گروه های مسلح با سلاح های پیشرفته مانند موشک های ضد هوایی تسلیح می شوند و بار دیگر می گوید دست به بمباران مواضع ارتش سوریه در کوه«الثرده» در استان«دیرالزور»می زند و نیز نشستی در لندن(روز یکشنبه)با حضور وزرای خارجه انگلیس، ترکیه، عربستان،امارات،مصر و اردن برای رایزنی درباره پرونده سوریه برگزار می کند، به خورد عرب ها داد.

روسیه و هم پیمانانش به خوبی از واقعیت بمب های دودزای آمریکایی خبر دارند و همچنین خبر دارند که اوباما که طی پنج سال گذشته از عمر بحران سوریه، نمی تواند با روسیه، قدرت بزرگ رو به صعود، به ویژه چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری رویارویی نظامی کند.

با توجه به این مسائل جان کری وزیر خارجه آمریکا به دنبال ایده های جدید برای آتش بس در حلب است این در حالی است که ارتش سوریه با سرعت چشمگیری با حمایت هوایی روسیه در این شهر پیشروی می کند؛ به معنای دیگر وزیر خارجه آمریکا از حلب دست شست و به سمت دیگری نگاهش را تغییر داده و به همراهش وزرای خارجه عرب نیز این کار را کردند؛ وزرایی که برای حضور در نشست لندن دویدند با این باور که گزینه نظامی آمریکایی-انگلیسی در دستورالعمل قرار دارد و دخالت نظامی آمریکایی بسیار نزدیک است.

«استفان دی میستورا»نه پیامبر است و نه غیبگو؛ هنگامی که طرحش را که شامل آمادگی اش برای همراهی افراد مسلح محاصره شده در حلب شرقی از جمله هواداران گروه تروریستی جبهه فتح الشام یا همان جبهه النصره سابق به مکانی امن را مطرح کرد، اما این طرح با تمسخر مواجه شد و معارضان سیاسی سوری و همه گروه های مسلح اش خواستار پایان دادن به ماموریت اش و ابرکناری اش از مقامش به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه شدند زیرا جانبدارانه عمل می کند و طرح های دولت سوریه را در پیش گرفته است.

ما در این روزنامه «رأی الیوم»بر این باوریم که طرح دی میستورا در سایه چشم پوشی آمریکا،ترکیه و اروپا از حلب و سرگرم شدن به جنگ جدید در موصل بهترین گزینه است.

هر کسی در منطقه به آمریکا تکیه کرد در نهایت به شکل جزئی و کلی ضرر کرد و هر کسی که در ابتدا دستاوردی به دست آورده، این دستاوردش موقتی است و دائمی نیست، شواهد و دلایل زیادی در این زمینه وجود دارد و نمی خواهیم یک بار دیگر تکرار کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.