به گزارش ایرنا پوریا خواجه درگی دوشنبه شب در نشست خبری هفتمین جشنواره فیلم عمار اظهار داشت: اکران رسمی این جشنواره از 16 تا 30 دی است اما در صورت فراهم بودن شرایط در طول سال نیز امکان اکران این فیلم ها وجود دارد.
وی گفت: این جشنواره یک سال پس از فتنه سال 88 به دلیل اینکه هجمه های بسیار شدیدی علیه انقلاب اسلامی شکل گرفت و هیچ جریان فرهنگی در کشور نبود که حرف حق را تبیین کند با هدف روشنگری آغاز بکار کرد.
وی تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر مظلوم واقع شده بود که با آغاز جشنواره فیلم عمار رونقی در عرصه هنر با نگاه گفتمان انقلاب اسلامی شکل گرفت.
وی بیان کرد: جشنواره فیلم عمار وابسته به هیچ ارگان دولتی نیست و به صورت مردمی اداره می شود و برای نخستین بار در تهران توسط بچه های حزب الهی راه اندازی شد.
وی افزود: امسال 2 هزار اثر از سراسر کشور در جشنواره فیلم عمار شرکت داده شده که سه اثر از سیستان و بلوچستان با نام توتن سوار، درماه و عزاداران حسینی برای نخستین بار به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
دبیر استانی هفتمین جشنواره فیلم عمار گفت: در تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان افراد رابطی مشخص شده که کار اکران این فیلم ها را برعهده دارند.
خواجه درگی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در زمینه اکران فیلم های این جشنواره به چهار بخش تقسیم شده است.
وی تصریح کرد: جشنواره فیلم عمار برای نخستین بار در شهرستان راسک برگزار می شود که متاسفانه با مشکل پروژکتور روبه رو هستیم.
وی بیان کرد: برگزاری جشنواره فیلم عمار در سیستان و بلوچستان با هدف تحکیم وحدت است و هیچ گونه مشکلی برای اکران این گونه فیلم ها در مساجد اهل سنت استان وجود ندارد.
وی افزود: آمادگی داریم که فیلم های این جشنواره را با موافقت بنیاد شهید و امور ایثارگران، روزهای پنجشنبه هر هفته در گلزار شهدای سیستان و بلوچستان اکران کنیم.
دبیر استانی هفتمین جشنواره فیلم عمار گفت: نکته مهم این جشنواره این است که محدود به زمان خاصی نیست و در طول سال نیز اکران فیلم انجام می شود.
خواجه درگی اظهار داشت: جشنواره فیلم عمار در زمینه روایت تاریخ انقلاب اسلامی، مدافعان حرم، جنگ نرم، فتنه سال 88 و جهاد فرهنگی در مساجد، مدارس، منازل شهدا و دانشگاه های سیستان و بلوچستان اکران خواهد شد.
وی بیان کرد: این فیلم ها در قالب داستانی، مستند، کوتاه، انیمیشن، پویانمایی و نماهنگ اکران می شود.
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های مهم جشنواره فیلم عمار این است که برای اکران فیلم نوع سالن مهم نیست و هر جا که مردم و مخاطب وجود داشته باشد امکان اکران نیز وجود دارد.
وی افزود: از هر تجمع مردمی به عنوان یک فرصت برای انتقال پیام انقلاب اسلامی استفاده می شود و جوایز جشنواره فیلم عمار دستکش بافته شده توسط مادران شهید است.
دبیر استانی هفتمین جشنواره فیلم عمار گفت: عوامل برگزاری این جشنواره آمادگی جمع آوری و ارسال دستکش، کلاه و لباس گرم برای مدافعان حرم را نیز دارند.
خواجه درگی اظهار داشت: مشارکت مردمی در قالب نذر فرهنگی با هدف تامین نیازهای اولیه برای اکران فیلم های جشنواره عمار کمک بسیار خوبی به تداوم این حرکت فرهنگی می کند.
وی بیان کرد: شهروندان می توانند با ارسال کلمه اکران به سامانه پیامکی 3000455 و یا تماس با شماره 42795000 برای اکران فیلم های این جشنواره اقدام کنند.
3213**3042 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.