رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که دولت رو به اتمام آمریکا از ترس اینکه در دوران ترامپ، مسکو و واشنگتن به یکدیگر نزدیک شوند، در صدد است تا مشکلاتی را ایجاد کند.

به گزارش جماران به نقل از المیادین، رئیس جمهور سوریه در سخنانی به تشریح آخرین وضعیت سیاسی و میدانی در این کشور پرداخت.

در همین راستا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: اقدامات نظامی پس از آزادسازی شهر حلب از چنگ تروریست ها هرگز متوقف نخواهد شد؛ فقط در مناطقی که تروریست ها در آن به صورت مستقیم تسلیم شوند یا اعلام خروج کنند، اقدامات خود را متوقف خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: از اظهارات اوباما رئیس جمهور آمریکا مبنی بر رفع تحریم واردات سلاح به سوریه مطمئن نیستیم. همچنین میان زمان اعلام رفع تحریم تسلیح معارضان و حمله به تدمر ارتباط مستقیم وجود دارد. دولت سوریه برای کاهش آمار شهروندان قربانی در طول درگیری تمام تلاش خود را خواهد کرد.

رئیس جمهور سوریه بیان داشت: تا زمانی که جنگ در کشور ادامه دارد، اصلاح قانون اساسی سوریه غیرممکن است. ارتش سوریه بار دیگر تدمر را آزاد خواهد کرد اما در حال حاضر تمرکز اصلی ما بر روی حلب است. همچنین آزادسازی حلب با تسلط مجدد بر این شهر به پایان نخواهد رسید بلکه باید حلب را از خارج از این شهر تامین امنیت کرد.

وی در همین راستا تاکید کرد: دولت رو به اتمام آمریکا از ترس اینکه در دوران ترامپ مسکو و واشنگتن به یکدیگر نزدیک شوند، در صدد است تا مشکلاتی را ایجاد کند. این امکان وجود دارد که در دوران ترامپ عادی سازی روابط روسیه و آمریکا منجر به کاهش تنش های جهانی شود. افزایش ایفای نقش روسیه موجب بهبود توازن جهانی می شود.

بشار اسد در رابطه با برنامه های آتی ارتش سوریه نیز گفت: در حال حاضر صحبتی از آتش بس نیست و پس از مشورت با روسیه و ایران درباره شهر بعدی که پس از حلب باید آزاد کنیم، تصمیم خواهیم گرفت.

منبع: مهر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.