نتایج نظرسنجی‌ ها همچنان نشان می‌دهد که تا امروز کاندیدای حزب دموکرات از دونالد ترامپِ جمهوری خواه پیشی گرفته است. البته ترامپ در برخی نظرسنجی های ایالتی برتری چند درصدی نسبت به بایدن دارد.

 

به گزارش جماران، 58 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وب سایت 538 که بر تجزیه و تحلیل نظرسنجی های آمریکا در موضوعات سیاسی و متمرکز است، در گزارش امروز خود از شانس بالای پیروزی بایدن کاندیدای دموکرات ها در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

نام 538 این وب سایت از تعدادی آرای الکترال آمریکا گرفته شده است.

در نتایج این نظرسنجی ملی، 70 درصد پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کرده و 29 درصد نیز حمایت خود را از ترامپ اعلام کردند.

براساس نظرسنجی وب سایت 538، حمایت ها از بایدن در مقابل ترامپ افزایش یافته است و بیشترین حمایت ها از وی به علت روشنی سیاست های کلی از طرف ایالت های «فلوریدا، ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و آریزونا» صورت می گیرد.

براساس گزارش وب سایت 538، نظرسنجی های چند ماه گذشته روند نسبتا ثابتی را به خود گرفته و بیانگر پیروزی بایدن در انتخابات 2020 آمریکا هستند.

شمار آرای الکترال در این نظرسنجی نیز برای بایدن 320 و برای ترامپ 218 پیش بینی شده است.

در عین حال تازه ترین نظرسنجی موسسه «هارواردکپس- هریس» هم نشان می دهد که بایدن با 49  درصد آرا در مقایسه با دونالد ترامپ با 42  درصد آرا جلو افتاده است.

در نظرسنجی مشابهی که ژوئیه از سوی این مرکز انجام شده بود، اختلاف بایدن با ترامپ 10 درصد بود.

این نتایج نشان داد میزان مقبولیت شغلی کلی رئیس جمهور آمریکا از 43 به 46 درصد افزایش یافته است در حالی که 54 درصد از کل شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهور را قبول ندارند. در بین رای دهندگان مستقل، میزان پذیرش شغلی ترامپ 42 درصد مثبت و 58 درصد منفی بود.

نحوه مدیریت ویروس کرونا توسط دولت ترامپ همچنان او را با مشکل مواجه کرده و در حالی که فقط حدود 58 روز تا انتخابات باقی مانده است، 57 درصد از رای دهندگان می گویند بایدن کاندیدای محبوب آنها در هدایت کشور در دوران کرونا است. 57 درصد از رای دهندگان نیز گفتند که بایدن بهتر می تواند کشور را از وقعیت کرونا زده خارج کنند.

تنها 35 درصد از رای دهندگان مستقل عملکرد ترامپ در دوران شیوع کرونا را مثبت ارزیابی کردند.

این نتایج همچنین نشان داد 58 درصد رای دهندگان می گویند بایدن می تواند عملکرد بهتری در مهار خشونت در شهرهای مختلف آمریکا داشته باشد و از نظر کنترل ناآرامی ها 57 درصد عملکرد ترامپ را قبول دارند.

26 درصد ترامپ را مسئول افزایش خشونت در شهرهای این کشور می دانند و 20 درصد خشونت پلیس را عامل این خشونت قلمداد می کنند.

در عین حال یافته ‌های نظرسنجی «ترافالگار گروپ» نشان می ‌دهد، ترامپ در ایالت «فلوریدا»، با اختلاف 3 درصد از بایدن پیش است.

نظرسنجی «پی پی پی» نیز نشان می‌ دهد که بایدن در ایالت «مینه سوتا» با اختلاف 8 درصد از ترامپ پیش است.

بررسی دانشگاه «کوئینیپیاک» نیز نشان می ‌دهد بایدن در ایالت «فلوریدا» با اختلاف 3 درصد از ترامپ پیشی گرفته است. ضمن اینکه بایدن در ایالت «پنسیلوانیا» با 8 درصد اختلاف از ترامپ جلوتر است.

نظرسنجی «راسموسن ریپورتز» نشان دهنده برابر بودن شرایط بایدن و ترامپ در ایالت «پنسیلوانیا» است.

یافته ‌های نظرسنجی «مانموث» نیز نشان می ‌دهد بایدن در «کارولینای شمالی» با اختلاف 2 درصد از ترامپ پیش است.

در حالی که 58 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی است، ادامه اعتراض ‌های ضدنژادپرستی با وجود گذشت بیش از 100 روز از کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس آمریکا، سوء مدیریت در مهار کرونا و اخراج های سریالی کارکنان کاخ سفید، انشقاق بین ترامپ و رای دهندگان نظامی این کشور، آشفته بازاری در واشنگتن به راه انداخته که با شعارهای «نظم و قانون» مستاجر کاخ سفید در تضادی آشکار است و این موضوع کار وی را در این انتخابات بسیار سخت ‌تر می‌ کند.

شیوع کرونا هم اوضاع را بدتر کرده است. براساس آمار تازه، دست کم 6.2 میلیون نفر در آمریکا از آغاز شیوع ویروس کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد 187833 نفر جان باخته اند. در حالی که مدیریت دولت آمریکا در قبال همه گیری ویروس کرونا تحت بررسی دقیق است، ترامپ از احتمال آماده شدن یک واکسن تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر خبر داده است. اما رئیس جمهور آمریکا سابقه طولانی در بی احترامی به توصیه‌های های علمی داشته و برخی کارشناسان درباره آزمایش این واکسن مشکوک هستند.

در چنین شرایطی «کامالا هریس» به عنوان معاون ریاست جمهوری مفروض بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ اعلام کرد حتی یک کلمه از صحبت ‌های دونالد ترامپ را درباره هرگونه واکسن احتمالی ویروس کرونا قبول ندارد.

وی گفت ترامپ سابقه طولانی در سرکوب نظر کارشناسی درباره همه گیری ویروس کرونا دارد و این نگرانی وجود دارد که این اتفاق درباره واکسن آتی رخ دهد. وی ضمن اشاره به اینکه تنها در صورتی درباره تاثیر واکسن متقاعد می ‌شد که شخصی معتبر ضمانت آنرا می ‌کرد، افزود «من به دونالد ترامپ اعتماد ندارم. حرف هایش را قبول نمی‌کنم.» 

هریس در مصاحبه خود تاکید کرد ترامپ شاید از یک واکسن - صرف نظر از اینکه آیا آزمایش شده است یا نه - استفاده کند تا وجهه خودش را بهبود بخشد. وی گفت «او به انتخاباتی نگاه می‌کند که در کمتر از 60 روز برگزار می‌ شود و از هر آنچه بتواند استفاده می ‌کند تا تظاهر کند که می‌ تواند در این مسئله یک رهبر باشد، در حالی که اینطور نیست.»

این در حالی است که از صبح جمعه رای دادن پستی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برخی ایالت‌ های این کشور آغاز شده است. کارولینای شمالی نخستین ایالتی است که برگزاری انتخابات در آن آغاز شده است.

مقامات در این ایالت صد‌ها هزار برگه رای را با پست برای مردم در این ایالت ارسال کردند.

بیش از  618 هزار درخواست برای حضور در رای گیری پستی در این ایالت ارائه شده است که 16 برابر درخواست ‌ها برای شرکت در انتخابات در سال 2016 است. به علت همه گیری کرونا، شمار زیادی از این افراد نخستین بار است که در رای گیری غیابی حضور پیدا می ‌کنند.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا از شهروندان این کشور خواسته است تا دو بار در انتخابات شرکت کنند، موضوعی که مقامات برگزار کننده انتخابات در آمریکا آن را رد کرده و جرم دانسته اند. در همین حال کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور در تلاش برای ترغیب شهروندان آمریکایی برای ارتکاب جرم نیست. بر اساس قانون برخی از ایالت ‌ها تا روز 3 نوامبر می ‌توانند فرآیند رای گیری پستی را انجام دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.