بر اساس یک فرمان سلطنتی که امروز سه ‌شنبه صادر شد، پادشاه عربستان سعودی دو نفر از اعضای خانواده سلطنتی را اخراج و آنها را به همراه چهار افسر نظامی برای انجام تحقیقات درباره فساد به مقامات مربوط ارجاع داد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، پادشاه عربستان سعودی طی فرمانی شماری از مقامات وزارت دفاع عربستان را برکنار کرد.

«سلمان بن عبدالعزیز» در این فرمان «فهد بن ترکی بن عبدالعزیز آل سعود» را که رئیس ائتلاف نظامی عربستان در یمن بود برکنار کرده و پسر او، «عبدالعزیز بن فهد» را هم از مقام معاونت فرمانداری عزل کرده است

در حکم ملک سلمان، این دو شاهزاده به همراه 4 مقام دولتی دیگر مظنون به فساد و مناسبات مالی مشکوک در وزارت دفاع متهم شده است.

گزارش شده که این دستور بر اساس گزارش گروه مبارزه با فساد درباره رصد معاملات مالی مشکوک در وزارت دفاع اتخاذ شده است.

پادشاه سعودی همچنین «مطلق بن سامع الازیمع» را به عنوان فرمانده جدید نیروهای مشترک عربستان تعیین کرد.

طی فرمان ملک سلمان، حکم برکناری «عبدالعزیز بن فهد بن ترکی» امیر منطقه الجوف و دستور بازجویی از وی هم صادر شد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی که عملا رهبری حکومت را در دست دارد مدعی است که مبارزه با فساد اقتصادی از اولویت ‌های اصلی اوست. با وجود این، منتقدان محمد بن سلمان می‌ گویند او بازداشت‌ ها و برکناری‌ های بلندپایه را با هدف برداشتن رقبای تاج و تخت و منتقدان خود انجام می‌ دهد.

چند ماه پیش هم وال استریت ژورنال گزارش کرده بود که 3 مقام بلندپایه خاندان سلطنتی عربستان در بازداشت به سر می ‌برند از جمله «احمد بن عبدالعزیز» برادر کوچک ملک سلمان و «بن نایف» ولیعهد سابق عربستان.

محمد بن سلمان در سال 2017 و اندکی پس به قدرت رسیدن به عنوان ولیعهد عربستان، ده ها مقام عالی رتبه و عضو خاندان سعودی را به اتهام فساد مالی بازداشت و در هتل مجلل «ریتز کارلتون» شهر ریاض برای چند هفته بازداشت کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.