چینی ها که هفته پیش در شهر«ووهان»کانون و مرز شیوع کرونا در جهان استخرپارتی بزرگی را برگزار کردند که به شدت مورد انتقاد مردم در سراسر جهان قرار گرفت،حالا به ورزشگاه های فوتبال هم راه یافتند.

 

به گزارش جماران، پس از آن که استخر پارتی بزرگی در شهر«ووهان» چین مرکز شیوع کرونا در جهان با حضور هزاران نفر برگزار شد حالا تماشاگران فوتبال هم برای تماشای بازی های فوتبال از نزدیک به ورزشگاه های چین  راه یافتند.برگزاری این استخرپارتی انتقادهای شدید کاربران در شبکه های اجتماعی را برانگیخت.

رقابت‌های فوتبال لیگ سراسری چین روز شنبه برای نخستین بار پس از شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ شاهد بازگشت تماشاگران به استادیوم‌ها بود.

حدود ۲ هزار نفر روز شنبه اجازه یافتند برای تماشای دیدار دو مدعی کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها یعنی تیم‌های «شانگهای اس‌آی‌پی‌جی» و «بیجینگ گوان» در استادیوم محل برگزاری مسابقه حضور یابند.

اسکار، ستاره برزیلی تیم شانگهای در بازی روز شنبه که در جریان ششمین هفته از رقابت‌های سراسری لیگ چین برگزار می‌شد نقشی پررنگ در در پیروزی ۲ بر ۱ تیم‌اش مقابل بیجینگ داشت.

این ستاره برزیلی که سال ۲۰۱۷ در ازای قراردادی به ارزش ۶۰ میلیون یورو به لیگ حرفه‌ای چین پیوست در این مسابقه با پاسی تعیین کننده که منجر به گل تساوی شد و نیز با به ثمر رساندن گل پیروزی بخش شانگهای روزی درخشان را سپری کرد.

نهادهای اداره کننده مسابقات فوتبال در چین پیش از این تصمیم گرفته بودند که از هفته ششم بر اساس سیاست‌های بازگشایی تدریجی کشور پس از دوره سخت و دشوار شیوع بیماری کووید۱۹ در برخی از مسابقات به تعدادی محدود از تماشاگران اجازه دهند تا در استادیوم حضور یابند.

تماشاگرانی که این فرصت نصیبشان می‌شود باید بر اساس دستورالعمل‌های تعیین شده تدابیر سخت‌گیرانه بهداشتی با به صورت کامل رعایت کنند.

هواداران «بیجینگ گوان»، تیمی که هدایت آن را «برونو ژنسیو» سرمربی سابق المپیک لیون برعهده دارد و نیز طرفداران تیم «شانگهای اس‌آی‌پی‌جی» که همگی با اتوبوس به استادیوم محل مسابقه انتقال داده شده بودند، پیش‌تر در طول هفته گذشته تست کرونا داده و در جریان مسابقه نیز دست کم به فاصله یک متر از یکدیگر نشسته بودند.

تماشاگرانی که مجوز حضور در استادیوم‌های فوتبال چین را دریافت می‌کنند باید در طول مسابقه به صورت دائم ماسک به صورت داشته باشند.

سوپر لیگ چین یکی از نخستین مسابقات ورزشی در این کشور بود که بواسطه شیوع ویروس کرونا تعطیل شد. رقابت‌های فصل تازه سوپرلیگ قرار بود ۲۲ فوریه آغاز شود اما در نهایت با تاخیری پنج ماهه از بیست و پنجم ژوئیه گذشته استارت خورد.

این در حالی است که هفته گذشته هزاران  شهروند چینی در شهر«ووهان» با به چالش کشیدن شیوع ویروس کرونا در کنسرت بزرگ موسیقی تکنو (استخر پارتی) که در تفرجگاه بازی های آبی برگزار شد شرکت کردند و این مساله هیاهوی زیادی را در شبکه های اجتماعی به پا کرد.

ساحل«مایا بیچ واتر پارک»  در ووهان پر از جمعیتی شد که لباس شنا به تن کرده و با آهنگ های الکترونیکی رقصیدند. در این مراسم هیچ کدام از شرکت کنندگان ماسک نزده بود.

چین تا حدود زیادی موفق شد ویروس کرونا را که نخستین موارد ابتلا به آن در اواخر سال گذشته ظاهر شد شکست دهد و در روزهای اخیر فقط چند ده نفر مورد جدید بر اساس آمارهای رسمی ثبت شده است.

همچنین زندگی در شهر ووهان کانون شیوع کرونا و حومه آن در مرکز چین به روال عادی خود بازگشته گشته است. این شهر به مدت 76 روز و بین ماه های ژانویه و آوریل گذشته قرنطینه شد و از اولین شهرهایی بود که قرنطینه خانگی در جهان در آن به اجرا در آمد.

ساحل مایا بیچ واتر پارک ازماه ژوئن گذشته استقبال از مردم را از سر گرفت اما با نیمی از توان پذیرش خود این کار را کرد.

تصاویری که خبرگزاری فرانسه منتشر کرد باعث خشم کاربران در شبکه های اجتماعی آن هم در زمانی که شد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز 23 میلیون نفر و تعداد جان باختگان از مرز 800هزار نفر فراتر رفت.

از سوی دیگر، داده‌های به ثبت رسیده در سامانه اطلاع‌رسانی دانشگاه «جان هاپکینز» نشان می‌دهد که شمار قربانیان بیماری کووید۱۹ ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان از مرز ۸۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

بر اساس این گزارش حدود بیست و سه میلیون نفر از شهروندان کشورهای مختلف جهان نیز تا روز شنبه ۲۲ اوت/یکم شهریور به ویروس کرونا مبتلا شده‌‌اند.

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر بیشترین آسیب را در میان دیگر کشورهای جهان از ویروس کرونا متحمل شده است. در این کشور تاکنون بیش از ۵ میلیون و ششصد هزار مورد ابتلا به بیماری کووید شناسایی شده و ۱۷۵ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس از حیث ثبت مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پس از ایالات متحده در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌‌اند.

بر این اساس باید گفت که قاره آمریکا همچنان بزرگترین کانون همه‌گیری ویروس کرونا است به نحوی که بیش از نیمی از موارد ابتلای جهانی به ویروس در این قاره به ثبت رسیده است.

کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده که تبعات ناشی از همه‌گیری بیماری کووید بیش از ۴۵ میلیون نفر یا به عبارتی ۳۷ درصد از ساکنان این دو منطقه را در معرض خط فقر قرار داده است.

آسیا هم اوضاع خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. هند طی هیجده روز گذشته بالاترین میزان ابتلا به بیماری کووید را ثبت کرده و در کره جنوبی نیز که پیش‌تر به دلیل مدیریت بحران مورد تحسین واقع شده بود، باشگاه های شبانه، کلسیاها و سواحل تفریحی پس از ثبت ۶۰۰ مورد جدید بیماری کووید۱۹ طی دو روز گذشته به روی شهروندان بسته شد.

در همین حال، در لبنان، کشوری که به تازگی یک انفجار مرگبار را پشت سر گذاشت بخشی از ساکنان در قرنطینه قرار گرفتند و مقرارت ویژه منع رفت و آمد در پایتخت وضع شد.

عراق نیز روز شنبه اعلام کرد که شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته است؛ بدین ترتیب این کشور از حیث تعداد موارد ابتلا پس از ایران و عربستان سعودی قرار می‌گیرد.

در اروپا پس از چند ماه آرامش ناشی از کاهش چشمگیر موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ نگرانی‌ها در خصوص موج دوم این بیماری دوباره افزایش یافته است.

بسیاری از کشورهای این قاره از هم اکنون درگیر موج دوم شده و اقدامات پیشگیرانه و اعمال محدودیت‌ها را تقویت کرده‌اند.

ایتالیا روز شنبه از ثبت ۱۰۷۱ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید خبر داد. این برای نخستین بار پس از دوازدهم ماه مه است که شمار مبتلایان به بیماری در این کشور از مرز نمادین هزار نفر فراتر می‌رود.

این آمار که به صورت رسمی منتشر شده روند صعودی موارد ابتلا طی روزهای گذشته را مورد تایید قرار داد.

کرواسی روز جمعه از ثبت ۲۶۵ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ خبر داد که این میزان بالاترین آمار مبتلایان پس از شیوع ویروس کرونا در این کشور محسوب می‌شود. این مسئله سبب شد تا بریتانیا کشور کرواسی را نیز در فهرست کشورهای پرخطر قرار دهد و شهروندانش را ملزم کند هنگام بازگشت از آنجا به قرنطینه بروند.

آلمان روز شنبه از ثبت بیش از ۲ هزار مورد جدید ابتلا طی بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد که این میزان بالاترین تعداد ابتلا به ویرسو پس از ماه آوریل محسوب می‌شود.

اسپانیا پس از تعطیل کردن کلوب‌های شبانه حالابه ساکنان پایتخت توصیه کرده که با توجه به ثبت ۸ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس در سراسر کشور در خانه‌های خود بمانند.

دولت فرانسه روز شنبه از اجباری شدن زدن ماسک در برخی نقاط شهر «لیون» خبر داد. فرانسه که روز جمعه بیش از ۴ هزار و پانصد مورد جدید ابتلا به ویروس را ثبت کرده بود پیش‌تر زدن ماسک در چند شهر بزرگ دیگر نظیر پاریس، «مارسی»، «نیس»، «بوردو» و «تولوز» را نیز اجباری کرده بود.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.