شمار مبتلایان در برخی شهرهای چین افزایش یافت و احتمال آغاز موج دوم شیوع کرونا در این کشور جدی شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، بر اساس اطلاعیه های رسمی که امروز دوشنبه توسط چین منتشر شد 17 مورد ابتلا به ویروس کرونا برای نخستین بار از 28 آوریل تا کنون در این کشور ثبت شده است.

بر اساس اطلاعیه های صادر شده هفت مورد از موارد ابتلا از خارج به این کشور آمده اند. روز نهم می نیز دو مورد ابتلا از خارج به این کشور وارد شده بودند.

در همین حال، 5 مورد ابتلای جدید در شهر«ووهان» در مرکز چین که کانون شیوع کرونا در جهان بود و برای نخستین بار در اواخر سال 2019 در این شهر شیوع پیدا کرد. این تعداد موارد ابتلای ثبت شده بالاترین تعداد ابتلا از 11مارس تا کنون به شمار می رود.

اکنون تعداد قطعی مبتلایان به کرونا در چین 82هزار و 918 نفر است و تعداد فوتی ها نیز بدون تغییر در همان تعداد 4هزار و 633 نفر باقی مانده است.تعداد مبتلایانی که عوارض ابتلا ندارند نیز روز گذشته کاهش پیدا کرد و به 12 نفر رسید. روز شنبه این تعداد 20 نفر ثبت شده بود.

چین با موج دوم احتمالی شیوع کرونا مواجه است زیرا روز یکشنبه اعلام کرد که 11 مورد در شهر«شولان» که منطقه بسیار خطرناک همزمان با بازگشت کرونا طبقه بندی شده است، ثبت شده است.

مسئولان استان«جیلین» پس از ابتلای یک زن در 7 ماه می درجه آماده باش را در شهر شولان را از پایین به متوسط بالا بردند.

این مسئولان در پی قطعی شدن ابتلای 11 مورد جدید در نهم ماه می جاری که همه آنها خانواده این زن مبتلا و افرادی بودند که با او در ارتباط بودند، درجه خطر را در شولان به متوسط افزایش دادند.

همچنین مسئولان در شهر شولان تدابیر مقابله با کرونا را تقویت کردند و مجتمع های مسکونی و مدارس را بسته و رفت و آمد غیر ضروری را ممنوع کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.