چندین هفته است که هیچ گونه مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان چین مهد پیدایش این ویروس در جهان ثبت نشده بود.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری شینخوا، ویروس مرگبار کرونا بار دیگر در شهر« ووهان» چین که مرکز شیوع این بیماری در جهان به شمار می رود و پس از گذشت چندین هفته از ثبت نشدن هیچ گونه مورد در آن، ظاهر شد.

کمیته ملی بهداشت چین امروز یکشنبه اعلام کرد که یک مورد قطعی ابتلا به کرونا روز گذشته-شنبه- در استان«هوبی» در مرکز چین ثبت شده است.

این کمیته تأکید کرد که بیمار در ووهان مرکز استان هوبی ثبت شده است.

تا روز شنبه هوبی 68هزار و 129 مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده است که از این تعداد 50 هزار و 334 مورد در شهر ووهان ثبت شده است.شمار جانباختگان کرونا نیز در این استان به 4هزار و 512 نفر رسید که از این تعداد 3هزار و 869 نفر در ووهان ثبت شده اند.

استان هوبی تدابیر قرنطینه و محدویت های اضطراری برای مبارزه با ویروس کرونا را از سطح بالا به سطح دو در ماه می جاری کاهش داد. 

این نخستین بار است که کرونا بار دیگر در شهر ووهان مهد پیدایش ویروس ظاهر می شود این در حالی است که روز شنبه مسئولان بهداشتی چین اعلام کردند که طی 35 روز گذشته هیچ گونه مورد ابتلا به کرونا در استان هوبی ثبت نشده است.

 در همین حال، بر اساس آخرین داده های پزشکی چین 14 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور در نهم ماه می یعنی روز گذشته ثبت شده است و این از 28 آوریل تا کنون بالاترین آمار به شمار می رود و نیز یک مورد بالاتر از مواردی است که روز قبل تر از آن یعنی جمعه ثبت شده بود.

کمیته ملی بهداشت چین اعلام کرد که در میان موارد جدید دو مورد وارداتی است و 12 مورد دیگر داخلی منتقل شده است. از میان این موارد داخلی 11 مورددر استان«جیلین» در شمال شرق چین ثبت شده اند.

این کمیته همچنین تأکید کرد که 20 مورد جدید بدون عوارض ثبت شده است که بالاترین تعداد ثبت شده از اول ماه می تا کنون به شمار می رود و 15 مورد بیشتر از مواردی است که روز جمعه ثبت شد.

کمیته ملی بهداشت چین در ادامه تأکید کرد که مورد فوتی جدید نیز ثبت نشده است.

بر اساس داده های این کمیته تعداد مبتلایان به کرونا در چین به 82هزار و 901 نفر رسید و  تعداد جان باختگان نیز بدون تغییر در رقم 4هزار و 633 نفر ماند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.