چین امروز جمعه اعلام کرد که 5090 مورد ابتلای جدید به ویروس مرگبار«کرونا» و 121 مورد فوتی در اثر این ویروس در چین ثبت شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، چین امروز جمعه اعلام کرد که 5090 مورد ابتلای جدید به ویروس مرگبار«کرونا» و 121 مورد فوتی در اثر این ویروس در چین ثبت شده است.

مقامات چین اعلام کردند که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور به 1380 تن رسیده است.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در چین نیز از ابتلای 63 هزار و 851 نفر به این ویروس حکایت دارد. بنا به اعلام وزارت بهداشت چین تاکنون 1716 تن از کارکنان بخش بهداشت و درمان این کشور به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد شش نفر جان خود را از دست داده اند.

دانشمندان چینی آزمایش دو داروی ضدویروسی برای درمان مبتلایان به ویروس جدید کرونا را آغاز کرده اند، هرچند نتیجه اولیه آزمایش این داروها تا هفته دیگر مشخص نخواهد شد.

مقامات استان «هوبی» چین روز پنجشنبه اعلام کردند که از این پس موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا تنها با آزمایش پزشکی اسید نوکلئیک تائید نخواهد شد و نام آن دسته از بیمارانی که علائم بالینی ابتلا به ویروس را داشته باشند نیز در فهرست مبتلایان به ثبت می رسد. این تصمیم مسئولان بهداشتی استان هوبی احتمالا دلیل افزایش شمار مبتلایان در روزهای اخیر است.

از سوی دیگر، مقامات ژاپن روز پنجشنبه از ثبت اولین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور خبر دادند. مرگ این شهروند ژاپنی در نزدیکی توکیو سومین مورد فوت یکی از مبتلایان به این ویروس در خارج از خاک چین محسوب می شود. پیش از این دو نفر در هنگ کنگ و فیلیپین به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست داده بودند.

در همین حال، «وانگ یی» وزیر خارجه چین تأکید کرد که تلاش های کشورش باعث شد که از شیوع ویروس کرونا در جهان جلوگیری شود.

وانگ تصریح کرد که فقط یک درصد از موارد ابتلا به کرونا در خارج از مرزهای چین ثبت شده است.

وانگ طی سفرش به آلمان گفت که تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس در خارج از استان هوبی مرکز شیوع کرونا از 10 روز پیش به شکل متوالی رو به کاهش است و تعداد بهبود یافتگان نیز رو به افزایش است.

وزیر خارجه چین تأکید کرد که آمارها و واقعیت ها نشان می دهد که امکان کنترل شیوع ویروس و بهبود بیماران وجود دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.