کامالا هریس درباره ایران، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، دیدگاههایی دارد که در چارچوب خط مشی حزب دمکرات است.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ المانیتور در گزارشی در مورد سناتور ایالت کالیفرنیا به عنوان یار انتخاباتی و معاون «جو بایدن» کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا نوشت: «1- کامالا هریس  به عنوان نامزد معاون رئیس جمهور توسط جو بایدن انتخاب شد. هریس در دوره ی حضورش در مجلس سنا مواضعی اتخاذ کرده که بیشتر با مواضع بایدن و حزب دموکرات همخوانی دارد.

2- در مورد ایران، سخنگوی هریس به المانیتور گفته است که در صورت انتخاب بایدن، هریس به توافق برجام باز خواهد گشت. هریس در ماه دسامبر از رقابتِ انتخابات ریاست جمهوری کنار کشید.

3- هریس به فروش نظامی ایالات متحده به عربستان رای منفی داد و مخالف جنگ عربستان با نیروهای تحت حمایت ایران در یمن است.

4- هریس در موضوع سوریه ترامپ را مورد انتقاد قرار داد که به ترکیه اجازه داده تا به نیروهای کُرد تحت حمایت ایالات متحده حمله کند. در مناظره انتخاباتی اش در ماه نوامبر، او نامزد جمهوری خواه تولسی گابارد (Tulsi Gabbard) را به خاطر امتناع از اینکه بشار اسد را یک جنایتکار جنگی نمی داند، سرزنش کرد. 

5- در مورد اسرائیل، هریس در کمیته ی روابط عمومی آمریکا و اسرائیل(AIPAC) صحبت کرده است. دیگران، مانند برنی سندرز تمایلی به لابی با این گروه قدرتمند و طرفدار اسرائیلی از خود نشان ندادند. برخی از دموکرات های چپ، موضع طرفدار فلسطین را اتخاذ کردند. هریس نیز انتقاداتی از جانب دموکرات های پیشرو به خاطر ملاقات با رهبران آیپک دریافت کرد.

6- در ماه ژوئن هریس از دونالد ترامپ خواست تا با طرح اسرائیل برای پیوست سرزمین های فلسطینی در کرانه ی باختری مخالفت کند. هریس همچنین از به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه حمایت می کند.

7- دیدگاه های هریس انعکاسی از دیدگاه های بایدن است. به عنوان معاون رئیس جمهور، بایدن در گفتگوهای برجام نقش داشت. بایدن از رابطه ی اسرائیل- آمریکا حمایت می کند اما خواستار کمک ایالات متحده به دولت خودمختار فلسطینی است که ترامپ به آن پایان داد. در مناظره ماه نوامبر و در پی مرگ جمال خاشقچی او قول توقف فروش جنگ افزار به عربستان را داد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.