در حالی که 100 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، برداشت مردم از ترامپ تنها شامل نوعی آشفتگی سیاسی است.

 

به گزارش جماران، هافینگتون پست در گزارشی نوشت: در حالی که کمتر از 100 روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر باقی مانده، دونالد ترامپ با دشواری‌ ها و آشفتگی های سیاسی مواجه شده است. این در حالی است که شمار زیادی از آمریکایی ها می‌ گویند این کشور در مقایسه با همه دوران‌ های قبلی در دوران ریاست جمهوری ترامپ، در حال حرکت در مسیر اشتباهی است.

به این ترتیب، رئیس جمهور کنونی آمریکا در شرایط دشواری برای انتخاب مجدد در مقابل «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ‌ها قرار گرفته است.

نظرسنجی‌ های جدید انجام شده توسط آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات امور عمومی «نورک» نیز نشان می‌ دهد میزان تایید عملکرد ترامپ در ارتباط با همه گیری کووید19 به شدت کاهش یافته و تنها 32 درصد از آمریکایی‌ ها از رویکرد او در این خصوص حمایت می‌ کنند.

حتی جایگاه ترامپ در بخش اقتصادی طی دو ماه گذشته با کاهش مواجه بوده است.

نظرسنجی انجام شده توسط ‌آسوشیتدپرس و نورک به صورتی واضح نشان دهنده چالش‌ های پیش روی ترامپ است: از هر 10 آمریکایی 8 نفر می ‌گویند این کشور در حال حرکت در مسیری اشتباه است. این رقم بیشتر از هر زمانی در دوران ریاست جمهوری ترامپ است. 

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد تنها 38 درصد از آمریکایی می ‌گویند اقتصاد ملی در شرایط خوبی قرار دارد. این رقم در ماه ژانویه - قبل از آن که شیوع این همه گیری سبب تضعیف بیشتر ابعاد زندگی روزمره شود - 67 درصد بود.

ترامپ اخیرا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز، شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور را پیش‌ بینی کرده بود و به این شبکه خبری  آمریکایی گفت که جو بایدن احتمالا رئیس جمهور شما خواهد بود.

نتایج نظرسنجی ‌های دیگر تا روز دوشنبه 27 ژوئیه در اکثر ایالت های آمریکا نشان می دهند که بایدن در انتخابات رئیس جمهوری امریکا، 9.1 درصد از دونالد ترامپ پیشی گرفته است.

بر اساس گزارش موسسه نظرسنجی «ریل کلیر پولیتیکس»، 50 درصد از شرکت‌ کنندگان در این نظرسنجی گفته ‌اند که از جو بایدن حمایت می‌ک نند و در مقابل 40.9 درصد از دونالد ترامپ اعلام حمایت کرده‌ اند.

مشکلات سیاسی موجود، سبب ایجاد یک تغییر ناگهانی در کاخ سفید در فصل تابستان و همچنین در کارزار انتخاباتی ترامپ شده است. ترامپ پس از آن که ماه‌ ها را صرف کم اهمیت نشان دادن این همه گیری و نادیده گرفتن ظهور مجدد این ویروس در چندین ایالت کرد، همین هفته گذشته هشدار داد احتمالا اوضاع رو به وخامت خواهد رفت و بهتر نخواهد شد. او پس از آن که بار‌ها اهمیت استفاده از ماسک به منظور محدود کردن روند گسترش این ویروس را کاهش داد، اکنون از آمریکایی ‌ها می‌خواهد تا از ماسک استفاده کنند.

رئیس جمهور آمریکا پس از تاکید در ارتباط با این موضوع که او می ‌تواند در ماه اوت یک مجمع حزبی بزرگ را برگزار کند، در نهایت اعلام کرد از تلاش برای برگزاری چنین نشستی دست برداشته است. تغییر رویکرد ناگهانی ترامپ بر واقعیات مرتبط با شرایطی تاکید دارد که او طی سه ماه مانده تا برگزاری انتخابات با آن مواجه است.

حتی در حالی که او در تلاش برای متمرکز کردن رقابت خود با بایدن بر سر موضوعات چالش زای فرهنگی و ارسال پیام «قانون و نظم» است، اما چشم انداز‌ها در ارتباط با انتخاب مجدد ترامپ با شیوه مدیریت همه گیری کرونا ربط دارد و این که آیا رای دهندگان بر این باورند که کشورشان تحت ریاست او بار دیگر در مسیر درست قرار خواهد گرفت یا خیر.

ستاد انتخاباتی بایدن مشتاق است تا ماه‌ های پایانی مانده به برگزاری انتخابات بر روی خود ترامپ متمرکز بماند و مطمئن است که معاون رئیس جمهور سابق آمریکا می‌ تواند پیروز شود؛اگر که این رقابت یک همه پرسی در مورد این موضوع باشد که آیا رئیس جمهور فعلی در طول چهار سال ریاست جمهوری اش موفق بوده است یا خیر.

«کیت بدینگفیلد» معاون مدیر ستاد انتخاباتی بایدن در سخنانی گفت: مردم از یک دولت دو دسته و در هم شکسته که قادر نیست کاری انجام دهد خسته شده اند.

او همچنین گفت: در حال حاضر برداشت مردم از ترامپ شامل نوعی آشفتگی سیاسی می‌ شود.

چند ماه گذشته به نفع کارزار انتخاباتی بایدن سپری شده است. او توانست سریعا حزب دموکرات را به روش ‌هایی تقویت کند که «هیلاری کلینتون» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 برای انجامش با دشواری‌ هایی مواجه بود. تلاش بایدن برای کسب کمک‌ های مالی - که در ابتدا یک نقطه ضعف برای او محسوب می ‌شد - افزایش یافته است و این موضوع به ستاد انتخاباتی او اجازه می ‌دهد تا زیرساخت هایش را تقویت، و شروع به سرمایه گذاری در ایالت ‌های پر چالش مانند «تگزاس و جورجیا» کند.

بایدن همچنین از واکنش‌ های مردم به شیوه مدیریت این همه گیری توسط ترامپ سود برده است. برای مثال، سه آمریکایی از هر چهار آمریکایی از الزام مردم برای استفاده از ماسک در مکان‌ های عمومی - که ترامپ در ابتدا آن را رد کرده بود - حمایت می‌ کنند.

یک آزمون دیگر در زمینه همه گیری برای رئیس جمهور در ماه ‌های اوت و سپتامبر خواهد بود، زیرا ترامپ و دولتش به صورتی تهاجمی در تلاش برای جلب نظر مردم برای بازگشایی مدارس هستند. این نظرسنجی نشان داد حدود یک سوم آمریکایی‌ ها کاملا با این ایده مخالفند و این در حالی است که حدود نیمی از شهروندان آمریکایی می ‌گویند یک سری اصلاحاتی باید در بخش زیرساختی انجام شود.

محدودیت‌هایی که این همه گیری بر توانایی کاندیداها برای سفر کردن و برگزاری تجمعات بزرگ گذاشته و این موضوع نیز بیشتر به نفع بایدن شده است. در حالی که تجمعات انتخاباتی ترامپ مملو از جمعیت بود بایدن زیاد در این زمینه مهارت نداشت. او در عوض چند ماه گذشته را صرف سخنرانی برای گروه‌ های کوچک از میهمانان دعوت شده و روزنامه نگاران در نزدیکی خانه اش در «دلاور» کرد. در حالی که ترامپ استدلال می ‌کند بایدن توان و استقامت لازم برای حضور در یک مبارزه همه جانبه را ندارد، اما مشاوران بایدن می ‌گویند رای دهندگان می‌ خواهند که سران شان از همان دستورالعمل‌ های بهداشت عمومی پیروی کنند که آنها از دیگران می ‌خواهند پیروی کنند.

در همین حال این مشاوران هشدار می ‌دهند رقابت بایدن با ترامپ قبل از برگزاری انتخابات تنگاتنگ ‌تر خواهد شد. در مجموع 38 درصد از آمریکایی عملکرد رئیس جمهور خود را در این سمت تایید می ‌کنند. این در حالی است که بیشتر جمهوری خواهان (81 درصد) عملکرد ترامپ را تایید می‌ کنند، اما تنها 68 درصد از جمهوری خواهان شیوه مدیریت ترامپ را در ارتباط با همه گیری کرونا تایید می‌ کنند. این در حالی است که ترامپ و مشاورانش نتایج این نظرسنجی ‌ها برایشان مهم نیست و آنها در این باره به نتایج نظرسنجی ‌ها در سراسر تابستان سال 2016 اشاره می‌ کنند که نشان می ‌داد کلینتون پیشتاز است، اما در روز برگزاری انتخابات نتیجه دیگری رقم خورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.