رئیس جمهور آمریکا در میانه جدل با خبرنگاران، کنفرانس خبری خود را ناتمام رها کرد و از محل برگزاری کنفرانس خارج شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دویچه وله و واشنگتن پست گزارش دادند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود از الزام استفاده از ماسک در کاخ سفید خبر داد.

او گفت که زدن ماسک برای همه کارکنان کاخ سفید و مراجعه ‌کنندگان به این ساختمان الزامی است. این در حالی است که خود او به هنگام اعلام این خبر، ماسکی بر چهره نداشت.

رئیس جمهور آمریکا گفت از آنجا که او به هیچ ‌کس نزدیک نمی ‌شود و فاصله را رعایت می ‌کند، نیازی به زدن ماسک ندارد.

 

ترامپ

 

«مایک پنس» معاون دونالد ترامپ نیز اعلام کرده است که از ماسک استفاده نخواهد کرد. پنس حتی حاضر به پذیرش الزام قرنطینه خانگی نشده است. این در حالی است که یکی از کسانی که در کاخ سفید مبتلا به بیماری کرونا شده است، «کتی میلر» سخنگوی خود او بوده است.

در ارتباط با تایید دو مورد از ابتلا به بیماری کووید19 در بین کارکنان کاخ سفید، سه عضو بلندپایه کارگروه مقابله با شیوع کرونا در کاخ سفید اعلام کردند که از سر احتیاط و برای مدت دو هفته در قرنطینه خانگی به سر خواهند برد.

یکی از این سه مقام بلندپایه «آنتونی فاوچی» مشاور کاخ سفید در کارگروه مقابله با کرونا است. علاوه بر او، «رابرت ردفیلد» رئیس سازمان بهداشت آمریکا و «استفان هان» رئیس اداره مواد غذایی و دارویی آمریکا نیز اعلام کرده ‌اند که ترجیح می ‌دهند وظایف خود را از خانه دنبال کنند.

 ترامپ، پنس و مهمانان ترامپ در کاخ سفید هیچ کدام ماسک نمی‌ زنند و همین امر باعث می‌ شود که بسیاری از خبرنگاران نیز ماسک خود را در حین پرسش و پاسخ از رئیس جمهوری بردارند. احتمال پاسخ دادن به پرسش خبرنگاری که ماسک بر چهره ندارد از سوی ترامپ بیش از دیگران است.

مجادله با خبرنگاران

رئیس جمهور آمریکا در میانه جدل با خبرنگاران، کنفرانس خبری خود را ناتمام رها کرد و از محل برگزاری کنفرانس خارج شد.

یکی از خبرنگاران آسیایی تبار حاضر در کنفرانس از ترامپ می ‌پرسد شما به دفعات گفته اید که آمریکا بهتر از هر کشور دیگری در موضوع انجام تست‌ های کرونا عمل می ‌کند. چرا شما این موضوع را روزانه مطرح می ‌کنید؟ ولی ما شاهد جان دادن روزانه شهروندان آمریکایی هستیم. ما هر روز شاهد ابتلای موارد بیشتری به ویروس کرونا هستیم و شهروندان آمریکا در مناطق مختلف جهان جان شان را از دست می ‌دهند.

 

کنفرانس خبری ترامپ

 

دونالد ترامپ در پاسخ گفت: آنها جانشان را در هر جایی از دنیا از دست می ‌دهند و شاید این سوالی است که شما باید از مقام‌ های چین آن را بپرسید. این سوال را از من نپرسید از چین بپرسید. اگر این سئوال را از آنها بپرسید پاسخی کاملا غیرعادی به شما خواهند داد.

این خانم خبرنگار که چند بار تلاش کرده بود مطلبی را میان صحبت ‌های ترامپ به وی بگوید، ولی موفق نشده بود با خشم خطاب به ترامپ گفت چرا شما این موضوع را به طور مشخص به من می ‌گویید؟

ترامپ در پاسخ گفت من به طور مشخص به شما نمی‌ گویم. من این مطلب را به هر کسی می ‌گویم که سوالات ناخوشایند می‌ پرسد.

خبرنگار در پاسخ به ترامپ گفت: سوال من زننده نبود. چرا شما فکر می‌ کنید این سوال زننده بود.

ترامپ در ادامه به صحبت ‌های این خانم خبرنگار توجه نکرد و گفت ادامه بدهید و به خانمی که پشت سر او نشسته بود اشاره کرد و گفت شما سوال تان را بپرسید. زمانی که خبرنگار مورد اشاره ترامپ به میکروفون نزدیک شد تا سوالش را بپرسد ترامپ گفت نه نیاز نیست.

آن خانم خبرنگار به ترامپ گفت شما به من اشاره کردید. من دو تا سوال از شما دارم.

اما ترامپ به وی اجازه طرح سوال را نداد و گفت خبرنگاری که آن طرف ایستاده است سوالش را بپرسد.

خبرنگار مورد اشاره ترامپ بار دیگر به وی گفت شما به من اشاره کردید و از من خواستید سوالم را بپرسم.

ترامپ گفت بله من خواستم، ولی شما جواب ندادید. اکنون هم از فردی که پشت سر شما است می ‌خواهم سوالش را بپرسد.

خبرنگار خطاب به ترامپ گفت می ‌خواهم سوالم را بپرسم.

 

کنفرانس خبری ترامپ3

 

اما ترامپ اجازه طرح سوال را به خبرنگار نداد و کنفرانس خبری را ناتمام گذاشت و از محل برگزاری کنفرانس خارج شد.

گشایش و رفع محدودیت‌ ها

ترامپ مدت ‌هاست که بر رفع محدودیت‌ ها و راه ‌اندازی مجدد فعالیت‌ های اقتصادی در آمریکا اصرار می‌ ورِزد. اکنون رسیدن پای ویروس کرونای جدید به کاخ سفید نشان می ‌دهد که گشایش مجدد و رفع محدودیت‌ ها در آمریکا تا چه حد دشوار است.

ویروس کرونا در آمریکا برخلاف ادعای ترامپ تحت کنترل نبوده و شیوع آن در بسیاری از ایالت‌ ها و کلان ‌‌شهرهای آمریکا و از جمله در پایتخت  این کشور، واشنگتن نیز مشاهده می ‌شود.

تاکنون حدود یک میلیون و 400 هزار نفر در آمریکا مبتلا به کرونا شده و بیش از 81 هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته ‌اند.

اکنون بنا بر تصمیم ترامپ و با هدف مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا در کاخ سفید، کارکنان و مراجعه ‌کنندگان باید در این ساختمان از ماسک استفاده کنند. علاوه بر این، گفته شده است که انجام تست کرونا در کاخ سفید از این پس به طور روزانه انجام خواهد شد. پیش از این تست کرونا در کاخ سفید هفتگی اجرا می ‌شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.