بیشتر آمریکایی ها عملکرد دولت ترامپ را در مقابله با کرونا ضعیف می‌ دانند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد بر اساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده توسط سی ان ان در آمریکا، 55 درصد از آمریکایی‌ ها معتقدند دولت این کشور، عملکرد ضعیفی برای مقابله با شیوع کرونا داشت. نظرسنجی شبکه سی ان ان حاکی از افزایش 8 درصدی نارضایتی از عملکرد دولت ترامپ در مقایسه با هفته گذشته است.

این نظرسنجی نشان می‌ دهد 80 درصد از آمریکایی‌ ها احساس می‌ کنند بدترین شرایط مربوط به شیوع  کرونا هنوز فرا نرسیده است. 55 درصد از آمریکایی‌ ها معتقدند ترامپ می‌ توانست اقدامات بیشتری برای مقابله با شیوع کرونا صورت دهد.

با این نظرسنجی مشخص شد 37 درصد از مردم آمریکا نگران خطر شیوع کرونا هستند، این در حالی است که فقط 5 درصد ابراز عقیده کردند، نگرانی‌ های آنها اخیرا فروکش کرده است.

بر اساس این نظرسنجی، 52 درصد از آمریکایی‌ ها موافق شیوه تعامل ترامپ نیستند. این میزان در اوایل این ماه 41 درصد بود.

در گزارش دیگری براساس نظر سنجی دانشگاه «منموث» شهروندان آمریکا از اقدامات دولت ترامپ در مقابله با شیوع کرونا ناراضی‌ هستند.  

وب سایت دانشگاه منموث گزارش داد نتایج این نظر سنجی نشان می‌ دهد، 54 درصد از شهروندان آمریکا بر این باورند که دولت اقدامات کافی برای مهار و کنترل کرونا انجام نداده است.  

در نظر سنجی صورت گرفته دانشگاه منموث در ماه مارس 45 درصد از پاسخ دهندگان اقدامات دولت آمریکا برای مهار کرونا را ناکافی می‌ دانستند که با گذشت یک ماه درصد افراد ناراضی افزایش یافته است.  

همچنین درصد کسانی که اقدامات دولت آمریکا برای مهار و کنترل ویروس کرونا را کافی می‌دانستند از 47 درصد به 35 درصد کاهش یافته است.  

در نتایج نظرسنجی دانشگاه منموث آمده است که 60 درصد از آمریکایی‌ ها می‌ گویند اقدامات دولت‌ های ایالتی برای کند کردن گسترش کرونا مناسب بوده است، در حالی که 30 درصد می‌ گویند دولت‌ های ایالتی به‌ اندازه کافی در این زمینه اقدام نکرده‌ اند.  

این نظرسنجی نشان می‌ دهد که دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا معتبرترین مقام برای ارائه اطلاعات درباره بیماری کرونا است.  

وی پیشتر تلفات انسانی این ویروس را در آمریکا بین 100 تا 200 هزار نفر پیش بینی کرد بود.

در حال حاضر ابتلای 435 هزار تن از شهروندان آمریکایی به کووید-19 تائید شده است. از این میان 14797 نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. نیویورک، بحرانی‌ ترین نقطه آمریکا از نظر شیوع ویروس است.

البته مقام‌ های ارشد کمیته مقابله با کرونا در آمریکا در آغاز هفته گفته بودند، روزهای فعلی احتمالا سخت‌ترین روزها در روند مقابله با بیماری خواهد بود و این احتمال نیز مطرح شده بود که شمار درگذشتگان اوج خواهد گرفت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.