سیر نزولی بخت ترامپ برای پیروزی در انتخابات در نظرسنجی ها، برخی از جمهوری خواهان را واداشته تا از احتمال کناره گیری وی از گردونه رقابت ها سخن بگویند.

به گزارش جماران، شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از یک منبع از حزب جمهوری خواه گزارش داد که  اگر دونالد ترامپ به این باور برسد که شانسی در برابر «جو بایدن» ندارد، از رقابت ریاست جمهوری آمریکا کنار می‌ رود.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: «هنوز خیلی زود است، اما اگر نظرسنجی‌ ها بد پیش برود شما سناریویی را شاهد خواهید بود که در آن ترامپ از گود رقابت خارج می ‌شود. من این صحبت را شنیده ام، اما تردید دارم درست باشد، من شرط می‌ بندم اگر ترامپ متوجه شود راهی برای پیروزی ندارد، کنار می‌ کشد.»  

«تیم مورتاگ» سخنگوی کارزار تبلیغاتی ترامپ نیز در واکنش به این خبر اعلام کرد این بزرگ ترین خبر جعلی است.

سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ به فاکس نیوز گفت: «همه می ‌دانند نظرسنجی‌ های رسانه ‌ها همواره درباره ترامپ اشتباه است و هدفشان ارائه داستان ‌های غیرواقعی است. اگر این نظرسنجی ‌ها درست بود الان باید کلینتون در کاخ سفید می ‌بود.»

«دیوید تاماسی» یکی از اهداکنندگان به جمهوری خواهان که برای ترامپ پول جمع آوری می کند، به فاکس نیوز گفت: با این حال از الان تا زمان انتخابات خیلی چیزها ممکن است تغییر کند.

با این حال دونالد ترامپ هم چندی پیش در مصاحبه با فاکس نیوز شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور را پیش ‌بینی کرد و به این شبکه خبری گفت که جو بایدن احتمالا رئیس جمهور شما خواهد بود.

به دنبال اعتراضات گسترده به نبود عدالت نژادی در آمریکا و بحران کرونا، ترامپ در نظرسنجی ‌های هفته ‌های اخیر از جو بایدن کاندیدای دموکرات ‌ها در انتخابات آمریکا عقب مانده است.

نظرسنجی موسسه «هریس» و «هاروارد کپس» که در روز‌های اخیر انجام شد، نشان داد که اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین امروز برگزار شود، 56 درصد رای ‌دهندگان به جو بایدن رای خواهند داد.

یکی از دلایل این سیر نزولی محبوبیت می ‌تواند انتقادات مردم به مدیریت بحران کرونا و دیگری واکنش ‌های دولت به کشته شدن «جرج فلوید» و جنبش ضد نژادپرستی مردم باشد. درحالی که بسیاری از کشور‌های درحال توسعه موفق شده‌ اند تعداد مبتلایان به کرونا را در ماه ‌های گذشته کاهش دهند، آمریکا هر روز در حال رکورد زنی است.

انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا در 3 نوامبر 2020 مصادف با 13 آبان 1399 برای انتخاب رئیس‌ جمهور و معاون او برگزار خواهد شد. این انتخابات پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. برنده انتخابات ریاست جمهوری سال 2020  در تاریخ 20 ژانویه 2021 کارش را آغاز می ‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.