پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یک متخصص فرانسوی بیماری های واگیردار تأکید کرد؛

ساخت واکسن کرونا چند سال طول می کشد، فاصله گذاری را رعایت کنید

یک متخصص بیماری های واگیردار در فرانسه هشدار داد که ممکن است ساخت واکسن ضد کرونا چند سال طول بکشد بنابراین باید فاصله گذاری اجتماعی را برای پایان کرونا جدی تر گرفت.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک متخصص بیماری های واگیردار فرانسوی نسبت به احتمال رسیدن به واکسن صد درصد تأثیرگذار ضد کرونا تا سال 2021 هشدار داد و احتمال آن را کم دانست و از مردم خواست به شکل جدی تر به قواعد فاصله گذاری اجتماعی پایبند شوند.

«آرنو فونتانیه» متخصص بیماری های واگیردار و عضو شورای علمی که دولت فرانسه با آن درباره بحران« کوید19» مشورت می کند به شبکه«بی اف ام تی وی»گفت که ساخت واکسن چند سال طول می کشد.

وی افزود: بی تردید تلاش های بی سابقه ای برای ساخت واکسن وجود دارد ولی من اگر به واکسن کارساز و تأثیرگذاری در سال 2021 برسیم شگفت زده می شوم.

این متخصص فرانسوی در ادامه گفت: اگر چه ساخت واکسن به طور جزئی مفید است اما پایان بحران همچنان بعید به نظر می رسد.

وی تأکید کرد که باید با این ویروس همزیستی کنیم و بعید است که دولت بار دیگر کشور را قرنطینه کند بنابراین مردم باید به عادت های جدی تر پایبند شوند.

فونتانیه تصریح کرد: باید به فاصله گذاری بدنی حداقل در این تابستان احترام بگذاریم.

وی تجمع های بزرگ را بزرگترین منبع تهدید به شمار آورد.

شایان ذکر است که هزاران نفر برای حضور در یک جشن در سواحل شهر«نیس» فرانسه جمع شدند امری که با واکنش های تند در شبکه های اجتماعی رو به رو شد.

در تحولی دیگر، گروهی از پزشکان ارشد در فرانسه از دولت خواستند که ماسک زدن را در ساختمان های عمومی الزامی کند تا از موج دوم کرونا جلوگیری شود.

دولت فرانسه اخیرا اعلام کرد که خود را آماده موج دوم کرونا می کند اما به تدابیر«دارای اهداف مشخص» به مانند دستوراتی در زمینه خانه ماندن یا بستن فروشگاه های تجاری به جای قرنطینه کامل کشور روی می آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.