واکسن ضد ویروس کرونا که توسط شرکت مدرنای آمریکا تولید شده است، به زودی روی 30 هزار نفر آزمایش می شود.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، فاز سوم آزمایش واکسن کرونا که توسط شرکت بیوتکنولوژی «مدرنا» (Moderna) ایالات متحده آمریکا ساخته شده است، از آغاز ماه ژوئیه روی ۳۰ هزار داوطلب تست می شود.

فاز سوم این آزمایش، مرحله تعیین کننده‌ای است که به دانشمندان امکان می دهد بفهمند که آیا این واکسن در نمونه بسیار بزرگ و روی افراد سالم باعث ایمن شدن افراد در برابر کووید-۱۹ خواهد شد یا خیر.

پروتکل این فاز نهایی با همکاری آژانش دارویی ایالات متحده نهایی شده است و این آزمایش با همکاری موسسه ملی بهداشت این کشور انجام می‌گیرد.

پروژه شرکت مدرنا برای یافتن واکسن بیماری کووید-۱۹ با سرمایه گذاری دولت ایالات متحده صورت گرفته است. مدرنا برای این طرح ۴۸۳ میلیارد دلار از دولت آمریکا دریافت کرده است. این شرکت در تاریخ ۱۸ مه اعلام کرد که نتایج اولیه واکسن که روی ۸ نفر آزمایش شده، رضایت بخش بوده است.

این شرکت سپس وارد فاز دوم آزمایش واکسن موسوم به «اِم‌آر‌اِن‌اِی-۱۲۷۳» (mRNA-1273) شد و آزمایش بر روی ۶۰۰ داوطلب در آخر ماه مه آغاز شد.

اگر فاز سوم آزمایش این واکسن نتیجه رضایت بخشی به دنبال داشته باشد، شرکت مدرنا پیش بینی کرده است که سالانه ۵۰۰ میلیون واکسن کرونا تولید و این شمار را احتمالا تا ۱ میلیارد در سال افزایش دهد.

شرکت مدرنا آمریکا به همراه دانشگاه آکسفورد بریتانیا که آزمایش بر روی ۱۰ هزار داوطلب را انجام داده و منتظر نتایج اولیه این آزمایش در ماه سپتامبر است، دو تلاش پیشرو در رقابت جهانی برای یافتن واکسن کرونا به شمار می‌روند.

شیوع جهانی ویروس کرونا که از آغاز سال جاری میلادی با خروج از چین به تقریبا تمامی کشورهای جهان سرایت کرده است، تاکنون باعث ابتلای بیش از ۷ میلیون و پانصد هزار نفر در جهان شده است. از این تعداد تاکنون نزدیک به ۴ میلیون نفر بهبود یافته‌اند و بیش از ۴۰۰ هزار نفر نیز جانشان را از دست داده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.