سازمان جهانی بهداشت خبر داد که رکورد جدیدی برای ابتلای روزانه به کرونا در سطح جهان ثبت شده است.

 

به گزارش جماران، سازمان جهانی بهداشت شمار کل مبتلایان به کرونا در جهان را  12,632,690 نفر، شمار جان باختگان را 562,948 نفر و شمار بهبود یافتگان را 7,368,467 نفر اعلام کرد.

با افزایش 228102 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان در 24 ساعت گذشته، سازمان جهانی بهداشت بیشترین میزان ابتلای روزانه را ثبت کرد.

در این میان بیشترین افزایش موارد ابتلا در سه کشور آمریکا و هند و برزیل رخ داده است.

 

 گونه‌ های وحشی و بیماری ‌های عفونی

براساس گزارش یک نهاد وابسته به سازمان ملل، جرائم مربوط به حیات وحش و بهره برداری ناپایدار از طبیعت خطر انتقال بیماری ‌هایی از قبیل ویروس کرونای جدید می‌ شود که ناشی از عوامل بیماری زایی است که از حیوان به انسان منتقل می ‌شود.

 

ثبت بالاترین آمار مرگ و میر در برزیل

وزارت بهداشت برزیل پس از اعلام ثبت 1214 مورد جدید مرگ طی 24 ساعت گذشته که یکی از بالاترین آمار روزانه در میان کشور‌های جهان است، از رسیدن شمار مرگ و میر ناشی از کووید19 به 70398 نفر ابراز تاسف کرد.

شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در برزیل هم با افزایش 45048 نفری طی 24 ساعت به بیش از 1.8 میلیون نفر رسید. این در حالیست که جامعه علمی معتقد است این آمار بسیار پایین ‌تر از میزان واقعی است، زیرا آزمایش غربالگری در برزیل به طور گسترده صورت نمی ‌گیرد.

 

رئیس جمهور بولیوی بدون علامت است

«جینین آنی یز» رئیس جمهور موقت بولیوی اعلام کرد جواب تست کرونای وی مثبت شده است.

پزشک شخصی وی گفت کرونای وی بدون علامت است.

 

ثبت 6891 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک از 6891 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در مکزیک به 289174 مورد رسید.

مقامات بخش بهداشت مکزیک همچنین از 665 مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در مکزیک به 34191 مورد رسید.

با این حال، مقامات بخش بهداشت مکزیک اعلام کرده اند که تعداد واقعی موارد آلودگی به کرونا در این کشور بسیار بالاتر از ارقام رسمی است.

 

خشونت‌ ها در صربستان

چهارمین شب تظاهرات در «بلگراد» پایتخت صربستان در اعتراض به مدیریت شیوع کرونا از سوی مقامات این کشور، به خشونت کشیده شد. تظاهرات کنندگان به سمت نیرو‌های پلیس که در مقابل پارلمان مستقر بودند، سنگ، ترقه و مواد دودزا پرتاب می‌ کردند.

 

 بازگشایی مرز‌ها در نروژ

نروژ روز چهارشنبه مرزهایش را به روی گردشگران بسیاری از کشور‌های اروپایی که میزان ابتلا به کرونا در آنها «رضایت بخش» تلقی می ‌شود و از جمله فرانسه باز می ‌کند.

یونان نیز تصمیم گرفته است به علت افزایش موارد ابتلا در کشو‌های منطقه بالکان که در همسایگی این کشور قرار دارند و همچنین موارد ابتلا از طریق ورود به این کشور، تدابیری برای شهروندان کشور‌های همسایه که از طریق مرز زمینی وارد می ‌شوند، اتخاذ نماید.

 

ثبت بیشترین تعداد ابتلا به کرونا در هند

بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند در شبانه روز گذشته به ثبت رسید.

در 24 ساعت گذشته در هند 27114 نفر از مبتلایان شناسایی شدند.براساس اعلام وزارت بهداشت ورفاه خانواده هند از آغاز تاکنون تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در هند به 820916 نفر افزایش یافت .

از این تعداد 515386 نفر از بیمارستان مرخص شدند. 22123 نفر نیز جان باختند.

 

ثبت  378 مورد جدید آلودگی به کرونا در آلمان

 موسسه روبرت کخ امروز شنبه اعلام کرد شمار موارد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا در آلمان با 378 مورد افزایش به 198556 مورد رسید.

این موسسه همچنین اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در آلمان با شش نفر افزایش به 9060 نفر رسید.

 

تکذیب وجود یک ویروس کشنده ‌تر از کووید19 از سوی قزاقستان

قزاقستان اظهارات سفارت چین را مبنی بر وجود یک ویروس جدید کشنده‌تر از کووید19 که در بسیاری از مناطق این کشور آسیای میانه شیوع یافته است، رد کرد.

 

جهش آمار ابتلا به کرونا در لبنان

با ثبت 71 مورد ابتلا به ویروس کووید19 طی 24 ساعت اخیر در لبنان بعد از یک دوره کاهش موارد ابتلا، دوباره آمار مبتلایان تصاعدی شده و زنگ خطر در این کشور به صدا در آمد.

از 71 مورد شناسایی شده جدید، 67 نفر از افراد مقیم در لبنان و 4  نفر، کسانی هستند که از دیگر کشور‌ها به لبنان وارد شده اند؛ بنابراین تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان به 2082 نفر رسید.

تعداد جانباختگان همچنان 36 نفر است. 

 

چین مواد غذایی وارداتی را تحت آزمایش کرونا قرار می ‌دهد

با افزایش نگرانی‌ ها از بازگشت ویروس کرونا، مقام‌ های چینی بر آزمایش مواد غذایی وارداتی به کشور افزوده ‌اند و اخیرا شماری از محموله‌ ها را پس فرستاده‌ اند.

نگران ی‌ها در چین پس از آن بالا گرفت که در پی پیدا شدن یک گلوگاه ویروس در بازار میوه و تره بار در پکن، ادعا شد کرونا در این بازار از گونه ویروس ‌های اروپایی است؛ هرچند نه لزوما به‌ معنی این‌ که از اروپا وارد چین شده‌ است.

مرکز مقابله با بیماری‌ های اتحادیه اروپا در واکنش تاکید کرده بود در شرایط همه‌ گیری جهانی فعلی چیز عجیبی نیست که کروناویروس گونه اروپایی در چین رصد شود و آن‌ چه با‌عنوان شاخه اروپایی توصیف می‌ شود، همه‌ جا بسیار شایع است.

با این حال به نظر می ‌رسد دولت چین بر آزمایش مواد غذایی وارداتی افزوده است.

امروز شنبه آسوشیتدپرس گزارش داد مقام ‌های چین با طرح این موضوع که در محموله میگوهای اکوادوری ویروس کرونا رصد کرده‌ اند، گفتند جلوی واردات از سه تولیدکننده اکوادوری را گرفته‌ اند.

البته ویروس روی بسته ‌بندی خارجی رصد شده بود و در محتویات بسته‌ ها و فضای داخلی ویروسی رصد نشده بود. محموله‌ ها برای معدوم شدن بازگردانده شده ‌اند.

 

ممنوعیت برگزاری تظاهرات در فرانسه

قصد دولت فرانسه برای جلوگیری از برگزاری تجمعات و تظاهرات به بهانه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، با اعتراض مردم این کشور همراه شده است.

فرانس 24 گزارش داد: ممنوعیت تجمعات در خیابان ‌ها و برگزاری مراسم در فرانسه به رغم برخی بازگشایی ها، همچنان بر قوت خود باقی است. این تصمیم از نظر قانونی ممکن است مشکل ساز شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.