بر اساس گزارش‌ ها در آمریکا از میان 2 میلیون و 637 هزار و 77نفر مبتلا به ویروس کووید19، تاکنون یک میلیون و 93 هزار و 456 نفر بهبود یافته اند و 128 هزار و 437 نفر فوت کردند.

 

به گزارش جماران، سازمان جهانی بهداشت امروز با ثبت 189 هزار مورد ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا بار دیگر، و طی مدت کوتاهی، رقم تازه ‌ای از موارد ابتلا به کووید19 را در سطح جهان ثبت کرده که بیشتر از تمامی موارد قبلی ا‌ست.

همزمان شمار ثبت‌ شده قربانیان بیماری ناشی از کرونا در جهان به بیش از نیم میلیون نفر رسیده‌است.

با افزایش موارد ابتلا در آمریکا برخی ایالت ‌ها برنامه‌ های پیشین برای بازگشایی‌ ها را به تعویق انداخته‌ اند.

از هر چهار قربانی یک نفر در آمریکا جان خود را از دست داده ‌است و شمار تلفات انسانی ناشی از کووید19 در این کشور به بیش از 125 هزار تن رسیده ‌است.

پس از آمریکا از نظر شمار رسمی قربانیان برزیل، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا قرار دارند.

شمار مبتلایان در آمریکا به بیش از 2.5 میلیون نفر، در برزیل بیش از 1.3 میلیون نفر در روسیه و هند، بیش از نیم میلیون نفر رسیده است.

با در نظر گرفتن شمار درگذشت ‌ها بر پایه جمعیت (به ازای یک میلیون نفر جمعیت) بلژیک، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا یا سوئد در میان کشورهایی قرار دارند که بدترین آمار را ثبت کرده‌ اند.

در عین حال نحوه انجام آزمایش ‌ها، میزان آنها، بیماران بدون علائم و ثبت نشده در کشورهای مختلف یکسان نیست و به همین دلیل هم موارد ابتلا و درگذشت ‌ها ممکن است به ‌مراتب بیشتر از آمار موجود باشد.

در امریکا، به ‌ویژه در جنوب و غرب، موارد ابتلا به ویروس به‌ طور محسوسی همچنان در مسیری فزاینده قرار دارد. در برخی ایالت‌ ها بازگشایی ‌ها و پایان دادن به محدودیت ‌های قبلی به تعویق افتاده و یا برخی محدودیت‌ ها دوباره بازگشته ‌اند.

از جمله در ایالت فلوریدا که شمار بیشتری از سواحل تفریحی مسدود و تعطیل شده‌ اند و یا در لس ‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا، دستور تعطیلی دوباره بارها صادر شده است.

این آمار انتقادات را از دولت ترامپ بالا برده است.

«جی اینسلی» فرماندار واشنگتن با انتقاد شدید از عملکرد نادرست ترامپ در مدیریت کشور در زمان شیوع کرونا گفت: ما به رئیس جمهوری نیازداریم که بیشتر به فکر بازماندگان باشد تا مردگان!

اینسلی با حمله به ترامپ که همچنان اصرار بر استفاده نکردن از ماسک و دفاع از مجسمه‌ های شخصیت ‌های نژادپرست دارد، گفت: ترامپ نباید از حامیان خود می‌ خواست تا میشیگان را آزاد کنند زیرا این اقدام آتش تفرقه و درگیری بیشتر معترضان با مقامات محلی را افزایش می ‌دهد. 

ترامپ ماه گذشته از حامیان خود خواست تا برخلاف نظر فرماندار میشیگان به خیابان ‌ها ریخته و وضعیت اضطراری در این ایالت را که به علت کنترل و مهار شیوع کرونا اتخاذ شده بود، از بین ببرند. 

اینسلی با تاکید بر اینکه ترامپ با دعواهای نژادپرستانه در حال ایجاد تفرقه در میان جامعه آمریکا است، افزود: رئیس جمهور به جای پرداختن به موضوعی مانند کرونا که تاکنون جان 123 هزار نفر را در آمریکا گرفته است بیشتر به موضوع مجسمه ‌هایی می ‌پردازد که معترضان به آنها حمله کرده اند. 

فرماندار ایالت نیویورک نیز در مصاحبه‌ ای بیان داشت که دولت ترامپ نمی ‌خواهد به مردم آمریکا حقیقت را درباره شیوع کرونا بگوید.

«اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک اظهار داشت: اگر شما به آن چیزی که وزیر خدمات بهداشتی و درمانی و به چیزی که رئیس جمهور می‌ گوید گوش دهید یا حتی اگر به کنفرانس ‌های خبری کاخ سفید گوش کنید،‌ آنها همگی همان چیزی را می‌ گویند که سه ماه پیش می‌ گفتند. آنها اساس مشکل را انکار می ‌کنند. آنها نمی‌خواهند به مردم آمریکا حقیقت را بگویند.

فرماندار ایالت نیویورک تاکید کرد: تلاش‌ ها برای متوقف کردن موج نخست شیوع ویروس کرونا در کشور با شکست مواجه شده است.

کومو خاطر نشان شد: این تنها ویروس است و به سیاست ‌ها واکنشی نشان نمی ‌دهد. نمی ‌توان ضد آن توئیت کردد بلکه باید به درمان آن پرداخت و ما هرگز چنین اقدامی انجام نداده ایم.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در کنفرانس خبری هفتگی خود ترامپ را مورد انتقاد قرار داد و گفت: باید شخصی در کاخ سفید حضور داشته باشد که بفهمد؛ ترامپ الگوی بدی برای کشور است. 

برزیل بدترین هفته خود را از زمان شیوع و همه ‌گیری کووید پشت سر گذاشته و هند همچنان در شیب فزاینده در حال ثبت موارد تازه بیماران و درگذشت ‌هاست.

برزیل دومین کشور بحران ‌زده در آمار رسمی بین ‌المللی، هفته ‌ای بسیار سخت و تلخ را پشت سر گذاشت. طی هفت روز 260 هزار مورد ابتلا به کووید19 در این کشور ثبت شد و شمار قربانیان از هفت هزار تن گذشت که از این نظر نیز دومین هفته پر تلفات و پیاپی از زمان شیوع ویروس است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.