به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی بعد از ظهر شنبه طی سخنانی که در جوار ضریح بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: ویروس کرونا برای مردم جهان مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است که این مشکلات تنها محدود به برخی از کشورها نیست.

وی با اشاره به احتمال وقوع جنگ بیولوژیک در زمینه شیوع ویروس کرونا در دنیا، افزود: آمریکا در سطح جهان متهم نخست است که این اتهام فقط از سوی ایران مطرح نشده و حتی دانشمندان از سراسر جهان نیز این اتهام را مطرح می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: دشمنان تصور می‌کردند که این جنگ بیولوژیک تنها جان دشمنانشان را می‌گیرد در حالی که نمی‌دانستند که علیه خودشان نیز عمل خواهد کرد.

وی گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان به بیش از دو میلیون نفر رسیده و مشکلات بسیاری از جمله مشکلات اقتصادی را فراهم آورده است.

باید در زمان وقوع بلا صبور باشیم

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های قرآن کریم باید در زمان وقوع بلا صبور بود، افزود: عموم مردم باید از مناجات شعبانیه به صورت ویژه‌تر استفاده کنند و در این راستا صدا و سیما نیز باید به صورت گسترده‌تر به انعکاس این مناجات بپردازد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد ما در دوران شیوع ویروس کرونا اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: مدیریت مطلوب در کنترل بحران و تلاش کادر درمانی کشور در زمان شیوع ویروس کرونا همیشه ماندگار خواهد ماند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: باید از بحران کرونا به عنوان یک فرصت برای تقویت مبانی اعتقادی و توجه بیشتر به خداوند متعال استفاده کنیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم داشتن صبر در هنگام بلا افزود: بلاها با بی‌صبری رفع نمی‌شوند بلکه باید صبور بود.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: از آنجایی که شیوع ویروس کرونا یک بلاست در قرآن کریم در هنگام بلا سه وظیفه را برای مسلمانان تعیین کرده که شامل صبر در بلا، تضرع و دعا و همچنین رزمایش همدلی و انفاق می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.