در متن پیام اِوجنیا لودویگاوا خطاب به شهروندان شیراز و حیدر اسکندرپور آمده است: در حال حاضر  سراسر جهان با شیوع ویروس کرونا مواجه است و شهرهای جهان تاثیرات آن را حس کرده اند، ضمن ابراز بهترین آرزوها برای شهروندان شیراز، حمایت مستمر خود را از آنان در این شرایط سخت اعلام می دارم.

در ادامه پیام لودویگاوا آمده که بحران جهانی ناشی از شیوع کرونا، شهرها را ملزم ‌می‌سازد تا سریعا نسبت به شرایطی اضطراری واکنش نشان دهند که نه تنها سلامت شهروندان بلکه انسجام اجتماعی، اقتصاد و زیرساخت های سرزمین هایمان را تهدید می کند. درحالیکه ویروس فارغ از مرزهای حاکمیتی، وسعت سرزمین ها یا شرایط آب و هوایی گسترش می یابد و میلیون ها نفر را همزمان به طرق مختلف متاثر می سازد، ما مصمم می شویم بر موانع غلبه کنیم.

قائم مقام شهردار کازان روسیه افزود: همکاری شهرداری ها کلید حل این بحران است، ایلسور متشین، شهردار کازان و رییس کمیته مشورتی مقامات محلی سازمان ملل (UNACLA) از تمام فرصت ها استفاده می کند و جامعه جهانی را نسبت به شرایط کنونی که شهروندان کشورها و شهرهایمان با آن روبه رو هستند آگاه خواهد ساخت.

لودویگاوا عنوان کرد: از تلاش دولت های محلی سراسر جهان برای مبارزه با این ویروس و تامین ثبات و آرامش حمایت می کنیم،بیایید از یکدیگر مراقبت و  دست در دست هم با این چالش ها و خطرات مقابله کنیم، پیروزی بر همه گیری این بیماری مطمئنا به زودی محقق خواهد شد.

شهردار شیراز در هفته های اخیر با ارسال پیام‌های جداگانه به شهرداران شهرهای دوست و خواهرخوانده همچون کازان و روسا و دبیران کل سازمان های بین المللی خواستار هم صدایی آنها برای لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا شد.

شهر کازان مرکز جمهوری تاتارستان در فدراسیون روسیه، میزبان هفدهمین کنفرانس جهانی اتحادیه شهرهای تاریخی است.

این کنفرانس قرار بود خرداد سال ۹۹ برگزار شود که به دلیل شیوع و همه گیری ویروس کرونا با تصمیم اعضای هیات مدیره اتحادیه از جمله شیراز به تعویق افتاد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.