در این مطلب موارد جدید آلودگی به این ویروس، اقدامات تازه در این باره و نیز آخرین تحولات در خصوص بیماری همه گیر کووید19 در سراسر جهان را بررسی می کنیم.

 

به گزارش جماران، خبرگزاری فرانسه به آخرین آمار و اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا پرداخت و موارد جدید آلودگی به این ویروس، اقدامات تازه در این باره و نیز آخرین تحولات در خصوص بیماری همه گیر کووید19 در سراسر جهان را بررسی کرد.

تاکنون دست کم 536 هزار و 910 نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید19 جان باخته اند.

آلودگی بیش از 11 میلیون و 565 هزار نفر در 213 کشور و منطقه جهان به این ویروس نیز تشخیص داده شده است.

آمریکا با 132 هزار و 569 جان باخته، بیش از دیگر کشور‌های جهان تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است. پس از آمریکا نیز برزیل با 64 هزار و 900 جان باخته، انگلیس با 44 هزار و 220 جان باخته، ایتالیا با 34 هزار و 861 جان باخته و مکزیک با 30 هزار و 366 جان باخته، ​کشور‌هایی هستند که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا در جهان دیده اند. آمار جان باختگان کرونایی در مکزیک حتی از شمار قربانیان در فرانسه (29 هزار و 893 نفر) نیز فراتر رفته است.

مقامات بهداشت شیلی هم اعلام کردند آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید19 در این کشور از مرز 10 هزار نفر فراتر رفته است. شمار مواردی که آلودگی آنها به ویروس کرونا اثبات شده و موارد احتمالی طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی نیز افزایش یافته است.

وزارت دفاع کانادا اعلام کرد یک هواپیمای نظامی کانادایی که در چارچوب مأموریت ناتو به مقصد لتونی در حال پرواز بود، از ترس اینکه مبادا نیرو‌های نظامی سرنشین این هواپیما در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید19 قرار بگیرند، مجبور شد برگردد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته آینده گردهمایی انتخاباتی جدیدی در ایالت «نیوهمپشایر» خواهد داشت. پس از شکست مفتضحانه کارزار انتخاباتی در «تولسا» در بحبوحه همه گیری بیماری کووید19، ترامپ این بار قصد دارد گردهمایی انتخاباتی خود را در فضای باز برگزار کند.

در خبری دیگر، «استیون هان» رییس سازمان غذا و دارو در آمریکا از تایید سخنان دونالد ترامپ درباره تولید واکسن بیماری کووید19 در آینده نزدیک خودداری کرده است.

هان که عضو کارگروه مقابله با همه گیری ویروس کرونا در کاخ سفید است، در مصاحبه با شبکه ای بی سی، با خودداری از تعیین تاریخ تولید واکسن کووید19، از سرعت گرفتن تحقیقات برای کشف و تولید واکسن ویروس کرونا خبر داد.

او گفت: نمی توانم درباره زمان تولید واکسن پیش بینی کنم.

دونالد ترامپ، شنبه در مراسم جشن سالگرد استقلال آمریکا، از تولید واکسن کووید19 تا زودتر از پایان سال خبر داده بود.

دولت انگلیس هم از کمک یک میلیارد و 57 میلیون پوندی (یک میلیارد و 74 میلیون یورویی) به بخش فرهنگ خبر داد که حیات آن به علت شیوع ویروس کرونا به خطر افتاده است.

- برقراری مجدد مقررات محدود کننده در ماداگاسکار و اسپانیا

دفتر ریاست جمهوری ماداگاسکار اعلام کرد دو ماه پس از آنکه آنتاناناریوو، پایتخت ماداگاسکار از قرنطینه خارج شد، مقررات محدود کننده مرتبط با کرونا در این شهر از دوشنبه (امروز) دوباره اجرایی می‌شود. علت این امر، گسترش همه گیری ویروس کرونا است.

در اسپانیا، مقررات محدود کننده مرتبط با کرونا برای ۷۰ هزار نفر از ساکنان یک منطقه ساحلی در گالیسیا (شمال غربی اسپانیا) بار دیگر برقرار شد. علت برقراری مجدد محدودیت ها، افزایش موارد آلوده به ویروس کرونا اعلام شده است. ساکنان 14 بخش نه می‌توانند از این منطقه خارج شوند و نه می‌توانند تجمع بیش از 10 نفری داشته باشند.

یونان اعلام کرد به دلیل افزایش موارد مبتلا به بیماری کووید19 در این کشور، تا 15 ژوئیه مرز‌های خود را به روی همه اتباع صربستانی می‌ بندد.

موارد آلودگی به ویروس کرونا در مغرب و هند نیز رکورد زد.

مغرب از 698  مورد جدید آلوده به ویروس کرونا خبر داد. پس از پیدایش کانون جدید همه گیری این بیماری در کارخانه کنسرو سازی صافی در جنوب مغرب، این رقم بالاترین رقم روزانه مبتلایان به بیماری کووید19 در این کشور به شمار می ‌رود. شهر بندری صافی شهری صنعتی است که حدود 300 هزار سکنه آن از بامداد یکشنبه در قرنطینه کامل قرار گرفتند.

هند با کمتر از 25 هزار مورد جدید مبتلا به بیماری کووید19 در طول 24 ساعت، روز یکشنبه در زمینه شمار مبتلایان جدید رکورد زد و رقم کل مبتلایان به این بیماری در مجموع به 673 هزار مورد رسید.

مقامات شهر «آگرا» واقع در شمال هند اعلام کردند تاج محل، اصلی ترین جاذبه گردشگری هند، به روی بازدید کنندگان بسته خواهد ماند؛ این در حالی است که دولت ملی روز دوشنبه موافقت خود را برای بازگشایی آن اعلام کرده بود.

انجمن پزشکی غنا هم صبح امروز دوشنبه طی اطلاعیه ‌ای اعلام کرد که از ماه مارس تاکنون بیش از 150 نفر از پزشکان و دندانپزشکان در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده ‌اند.

در این اطلاعیه آمده است: تاکنون 4 پزشک بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند.

انجمن پزشکی غنا ضمن ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور٬ از کارمندان بهداشتی خواسته برای جلوگیری از شیوع ویروس٬ تدابیر و پروتکل ‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

دکتر «احمد جواد عثمانی» سرپرست و نامزد ‌وزیر وزارت‌خانه‌ بهداشت عمومی «صحت عامه» افغانستان طی یک نشست مجازی با مسئولان نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان همکاری اقتصادی «اکو» اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در افغانستان به نقطه اوج خود رسیده است. وی افزود: قرار است یک ارزیابی عمومی در 34 ولایت این کشور پیرامون آمار مبتلایان به کووید-19 صورت گیرد تا تدابیر بیشتر اتخاذ شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.