جی پلاس

حرکت جوانمردانه قهرمان شطرنج جهان+ فیلم

مگنوس کارلسن، قهرمان نروژی شطرنج با پذیرش شکست عمدی، روح جوانمردی را در این رشته ورزشی فکری زنده کرد.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس، رقابت های نیمه نهایی تورنمنت آنلاین چسبل در حال برگزاری بود که در یکی از دیدارهای نیمه نهایی بین مگنوس کارلسن، نفر اول و قهرمان حال حاضر جهان و دین لیرن چینی نفر سوم حال حاضر جهان اتفاق جالبی رخ داد.

در شرایطی که بسیاری از رقابت های ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا مدت زیادی به تعویق افتاده بود، رقابت های شطرنج به صورت آنلاین برگزار شد تا تنور این رشته داغ بماند. در مرحله نیمه نهایی رقابت های مسترز چسبل، کارلسن در شرایطی که در دیدار اول حریف سرسخت چینی خود را شکست داده بود به طرز عجیبی بازی دوم را واگذار کرد. کارلسن در بازی دوم در فقط چهار حرکت به عمد وزیرش را از دست داد و سپس تسلیم شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که در بازی اول، در شرایطی که وضعیت کاملا مساوی بود، اینترنت دین لیرن چینی دچار اختلال شده و باعث شده بود که کارلسن به پیروزی برسد، اما او که به خوبی می دانست بازی اول باید مساوی به پایان می رسیده، در دیدار دوم تعمدا باخت تا همه چیز دوباره مساوی شود. این شکست عمدی و جوانمردانه موجب تحسین تماشاگران آنلاین و کارشناسان این رشته ورزشی شد.

دیدارهای بعدی در حال برگزاری است تا یک پای فینال این رویداد مشخص شود. فیلم دیدار کوتاه باخت عمدی کارلسن (با مهره سیاه) را مشاهده کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید