برای نخستین بار موارد رسمی ابتلا به کووید19 در جهان در 24 ساعت از 200 هزار تن گذشت‌ که نشان می ‌دهد بیماری در روندی وحشتناک همچنان در حال گسترش است.

 

به گزارش جماران، سازمان جهانی بهداشت برای نخستین بار از زمان همه ‌گیری جهانی بیماری ناشی از ویروس کرونا، بیش از 200 هزار مورد ابتلا در 24 ساعت را ثبت کرده‌ است.

کرونا در روندی فزاینده و هولناک همچنان در حال گسترش است. آمار تائید شده ای که سازمان جهانی بهداشت در شبانه ‌روز گذشته بازتاب داده بیش از 212 هزار مورد ابتلاست و بیش از 5100 نفر دیگر نیز طی 24 ساعت جان خود را از دست داده ‌اند.

بنا بر برآورد آماری دانشگاه جانز هاپکینز در حال حاضر در حدود 11 میلیون و 200 هزار بیمار و بیش از 528 هزار درگذشت در سراسر جهان ثبت یا تایید شده‌است.

شمار بیماران طی هفته‌ های گذشته با شیبی فزاینده در حال افزایش است: از قاره آمریکا که 60 درصد موارد ابتلا در 24 ساعت گذشته را به خود اختصاص داده، تا ژاپن که در پایتخت آن برای سومین روز پیاپی بیش از صد مورد تایید شده، یا ایالت ویکتوریا در استرالیا که بیشترین موارد تاییدشده طی سه ماه گذشته را اعلام کرده است.

10 ایالت «نیویورک، کالیفرنیا، تگزاس، فلوریدا، نیوجرسی، ایلینویز، ماساچوست، آریزونا، پنسیلوانیا و جورجیا» در صدر بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا هستند.

ایالت‌ های فلوریدا و تگزاس در آمریکا بیشترین شمار روزانه موارد ابتلا را ثبت کرده ‌اند. در مورد تگزاس این دومین روز پیاپی است که بیشترین شمار بیماران رصد می ‌شود.

هند در روز شنبه بیشترین شمار موارد ابتلا از زمان همه ‌گیری کووید19 را طی 24 ساعت تایید کرد. موارد رسمی در این کشور اکنون به حدود 650 هزار بیمار رسیده ‌است.

همچنین کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد 6 مورد جدید ابتلا به کرونا از خارج کشور وارد چین شده است. 2 مورد جدید از ابتلا به کرونا در پکن پایتخت چین گزارش شده است.

همچنین وزارت بهداشت چین اعلام کرد تا امروز 83 هزار و 553 مورد ابتلا به کرونا تایید شده است.

البته در برخی مناطق دیگر با کاهش شیب ابتلا، بازگشایی‌ ها ادامه دارد. انگلیس یکی از بحران‌ زده‌ ترین کشورها در جریان همه‌ گیری نیز در روز شنبه گام بلندی در مسیر بازگشایی‌ ها برداشت و بعد از سه ماه کافی شاپ ها، رستوران ‌ها و آرایشگاه ‌ها دوباره میزبان مشتری شدند.

در مجموع آمریکا با حدود دو میلیون 800 هزار بیمار مبتلا به کووید19 و برزیل با بیش از 1.5 میلیون نفر در صدر کشورها با بیشترین موارد تاییدشده هستند. روسیه، هند، پرو و شیلی نیز در این فهرست پس از آمریکا و برزیل قرار دارند.

در میان کل موارد ثبت ‌شده که از 11 میلیون نفر گذشته تاکنون بیش از 51 درصد درمان شده ‌اند، 44 درصد همچنان در بیمارستان یا تحت درمان هستند و موارد درگذشت در سطح جهانی نیز 4.7 درصد است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.