دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه عصر روز جمعه در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در هامبورگ دیدار کردند؛ دیداری که در مرکز توجه رسانه های جهان قرار دارد و ترامپ گفته که به دنبال اتفاقات مثبت است.

به گزارش جماران، ترامپ در آغاز نشست رسمی دوجانبه با پوتین به خبرنگاران گفت: من و پوتین درباره مسائل مختلفی (در گذشته) بحث کرده ایم و گفت وگوهای خوبی داشته ایم و امروز هم مذاکره می کنیم و این ادامه خواهد یافت . 
ترامپ با بیان اینکه 'نگاه ما به اتفاقات بسیار مثبت برای روسیه و آمریکا و همه طرف های ذینفع است' ، خطاب به روسیه گفت: بودن با شما مایه افتخار است.
شبکه فاکس نیوز در همین ارتباط گزارش داد که برای دیدار دوجانبه ترامپ و پوتین دستور کار مشخصی اعلام نشده است اما انتظار می رود که دو طرف درباره مسائلی از جمله سوریه و کره شمالی بحث کنند. 
پیش از این ، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که در دیدار رییس جمهوری این کشور و همتای آمریکایی، مساله سوریه و اوکراین در دستور کار قرار دارد.
- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دقایقی پیش و همزمان با آغاز نشست گروه 20 در هامبورگ، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:‌ در انتظار دیدار با پوتین و طرح موضوعات گوناگون برای گفت و گو هستم.
ترامپ ظهر روز جمعه در یک دیدار غیر رسمی نیز برای لحظاتی با پوتین دیدار کرد و دست داد که مورد توجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفت و پس از آن در توییتر خود نوشت: در انتظار دیدارهای امروز خود با رهبران جهان از جمله ولادیمیر پوتین ( رئیس جمهور روسیه) هستم. وی ادامه داد: در دیدار با پوتین موضوعات زیادی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
نشست سال جاری گروه 20 که شامل 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، هند، اندونزی، ایتالیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا می باشد، با توجه به سیاست های انزواگرایانه دولت دونالد ترامپ ، صحنه اختلافات بی سابقه و همچنین رقابت ها و ائتلاف های جدید برای تعیین سیاست های جهانی است.
نشست هامبورگ احتمالا یکی از پر اختلاف ترین اجلاس های این گروه خواهد بود که شاهد اختلافاتی در باره مسائلی از جمله جنگ ها، تغییرات آب و هوایی، تجارت جهانی و آزمایش های موشکی کره شمالی خواهد بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.