به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، وزیر مختار سفارت ژاپن در آیین امضای این تفاهم نامه، گفت: این تفاهم نامه برای تامین منابع مالی در راستای فراهم کردن تجهیزات فیزیوتراپی برای دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در کلینیک باغچه بان است.
«توروموریکاوا» افزود: با توجه به اینکه صنایع مهمی در استان مرکزی مستقر است به همین منظور حوادث ناشی از کار در این استان می تواند بالا باشد، بنابراین سفارت ژاپن تصمیم گرفت با دانشگاه علوم پزشکی اراک این تفاهم نامه نامه را به امضا برساند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ارزش مالی این تفاهم نامه، 40 هزار یورو است که به عنوان کمک بلاعوض تامین می شود.
سید«محمد جمالیان» افزود: با امضای این تفاهم نامه، ایران و ژاپن نه تنها گام مهمی را در راستای تقویت دو جانبه برداشته اند بلکه مسیر را برای ورود فناوری روز ژاپن به بازار ایران را باز کرده است.
وی اظهار داشت: این تفاهم نامه می تواند زمینه افزایش سطح بهداشت و درمان را در استان مرکزی به همراه داشته باشد و با کمک و همکاری دولت ژاپن بتوان خدمات ارزنده را در حوزه های بهداشت، درمان، آموزش به مردم شریف استان مرکزی ارایه کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: وزیر مختار سفارت ژاپن در آینده نزدیک به استان مرکزی سفر می کند و از نزدیک از مراکز ارایه خدمات بهداشتی و درمانی و زیر ساخت های حوزه بهداشت و درمان دانشگاه بازدید تا زمینه همکاری های دوجانبه و بیشتر صورت گیرد.
698 پزشک عمومی، 485 پزشک متخصص و فوق تخصص و یکهزار و 726 کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می کنند.
232 پزشک استان مرکزی در قالب دندانپزشک مطب دار و شاغل در دانشگاه ها و بیمارستان های غیردولتی فعالیت دارند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.